فونت آیکون چیست؟ | معرفی بهترین سایت های فونت آیکون

آخرین بروزرسانی : ۲۰ آبان ۱۴۰۰

در این نوشته شما می خوانید

همه ی ما خوب میدانیم که برای هر شرکت و یا بطورکلی تمام کسب و کارهایی که به وب سایت نیاز دارند، طراحی آن به منظور جذب بهتر و بیشتر مخاطب، بسیار مهم است.
یکی از مواردی که نقش موثری در طراحی وب سایت دارد، داشتن فونت های مناسب و سازگار با آیکون ها و بخش های صفحات است.

دقت در انتخاب فونت، به راحتی می تواند عامل تعیین کننده ای بین مخاطبی باشد که تصمیم می گیرد در سایت شما بماند و از آن لذت ببرد و یا آن را ترک کند.

اگر شما هنوز برای طراحی سایت خود به دنبال یک آموزش رایگان میگردید، میتوانید از پست آموزشی طراحی سایت با وردپرس از مجموعه مقالات آموزشی تیم المنتور سایت استفاده کنید و صفحات خود را با استفاده از آموزش طراحی سایت با المنتور طرح ریزی و آماده کنید.

ما قصد داریم ابتدا تعریف کوتاهی از فونت آیکون و روش استفاده از آن، داشته باشیم و در نهایت بهترین و محبوب ترین سایت های ارائه دهنده ی آن ها را برای شما معرفی کنیم.

فونت آیکون چیست ؟ | و نحوه ی استفاده آن به چه صورت است ؟


همین طور که از اسم آن پیداست فونت آیکون از خانواده ی فونت هایی ست که ما روزانه در وب سایت ها مشاهده میکنیم و با آن ها سروکار داریم.

محسوس ترین تفاوتی که با فونت معمولی دارند این است که فونت آیکون ها حروف تایپی هستند که از تصاویر کوچک به جای حروف استفاده می کنند.

همچنین این قابلیت را دارند که تغییر سایز دهند و یا با استفاده از CSS اصلاح شود. در واقع می توان گفت فونت آیکون ها تصاویر بردار یا مقیاس پذیر هستند و با چند کلیک میتوانند روی اکثر سیستم های مدیریت محتوا نصب شوند.

فونت آیکن ها برای طراحی سایت

به طور کلی محبوبیت استفاده از فونت آیکون ها نیز به همین دلیل است که می توان به راحتی اندازه ، رنگ و شکل آن ها را بدون افت کیفیت تغییر داد.

این از مزیت آن ها به حساب می آید که به علت بی رنگ و شفاف بودنشان ، می توان آنها را در هر رنگ یا نوع پس زمینه ای قرار داد یا میزان شفافیت آیکون ها را تغییر داد که همه اینها به کمک CSS انجام میشود،
پس بنابراین لازم نیست نگران این مورد باشیم که بخواهیم برای هر نمونه جدید از یک آیکون در طراحی ، تصاویر منحصر به فردی ایجاد کنیم زیرا با یکبار اعمال کردن تغییرات، میتوان در قسمت های دیگر هم از آن استفاده کرد.

از فونت آیکون ها به تنهایی نیز میتوان به عنوان عناصر هنری در سایر زمینه های متنی استفاده کرد.

روش استفاده از فونت آیکون ها

به طور کلی دو راه برای استفاده از فونت آیکون ها وجود دارد که در ذیل بررسی میکنیم:

روش اول :

  • ابتدا باید فایل فونت آیکون را از سایت مدنظرتان دانلود کنید.
  • حتما راهنمای نصب و کدهای نمونه ای که در آن قراردارد را مطالعه و بررسی کنید.
  • آدرس فونت آیکون را به صفحه ی وب اضافه کنید و یا فایل CSS آن را در فایل CSS سایت خود قرار دهید.
  • در قسمت icons سایت میتوان آیکون مورد نظر را سرچ کرد.
  • در نهایت شما باید یک کد html دریافت کنید که آن کد را میتوانید در هرجای وب سایت paste کنید.

روش دوم :

درصورتی که فونت آیکون شما از طریق CDN نیز ارائه شده باشد میتوانید از این روش هم استفاده کنید.

  • تگ link را در قسمت Head وب سایت خود قرار دهید.
  • این تگ را میتوان با مطالعه فایل راهنما یا وب سایت فونت آیکون پیدا کرد.

به طور کلی به خاطر داشته باشید که نحوه استفاده و فراخوانی آن ها متفاوت هست پس بهتر است حتما برای دیدن لیست فونت آیکون ها و نحوه ی اجرای آن ها وب سایت موردنظر را چک کنید.

بهترین و پرکاربردترین سایت های فوت آیکون ها کدامند؟

انواع فونت آیکن ها

  • FontAwesome
    از محبوب ترین و معروف ترین فونت آیکون های موجود در بازار برای طراحان وب است و با آپدیت های جدیدی که ارائه میدهد، نسبت به نسخه های قبلی آیکون های بیشتری را در برگرفته است.
  • Material Design Icons by Google
    این یک مجموعه رسمی و توصیه شده توسط گوگل می باشد که بیش از 900 آیکون در خود جای داده و شما میتوانید به صورت کاملا رایگان از آن ها بهره ببرید.
  • Typicons
    مجموعه Typicon دارای 330 آیکون منحصر به فرد است و کاملاً رایگان در سایت GitHub در دسترس می باشد. یعنی شما به راحتی می توانید آیکون ها را مستقیماً در سایت خود قرار دهید و حتی در صورت نیاز آنها را ویرایش کنید. این نمونه فونت آیکون ها حتی میتواند برای iOS با تغییراتی جزئی و قطعه کد ویژه کار کنند.
  • Google Icons
    از مجموعه زیباترین فونت آیکون های بازار است که استفاده از آن نیز ساده می باشد. فقط کافیست این فونت را از CDN گوگل فراخوانی کنید.
  • Devicons
    این مجموعه از فونت آیکون شامل 123 آیکون می باشد و بیشتر برای وب سایت هایی مناسب است که به دنبال طراحی های لوگو و آرم های مختلف هستند.
  • Ionicons
    این نوع از فونت آیکون مجموعه ای با ظاهری بسیار خوب و زیبا است که تقریبا شامل 260 آیکون برای طراحی سایت دارد و در سایت GitHub در دسترس می باشد.
    این مجموعه بیشتر برای مبتدیانی که قبلاً از فونت آیکون استفاده نکرده اند ، پیشنهاد میشود زیرا راه اندازی و استفاده از آنها بسیار آسان است.

شما بیشتر از کدام نوع فونت آیکون ها رضایت دارید و استفاده میکنید؟

برای تبلیغات و بازاریابی بهتر کسب و کار خود در اینترنت میتوانید از مقاله دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای مهم آن در المنتورسایت استفاده کنید و اگر پیشنهادی در رابطه با این موضوع یا موضوعات دیگر، برای ما دارید کامنت بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده