دیجیتال مارکتینگ چیست؟ | چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

آخرین بروزرسانی : ۱۰ آبان ۱۴۰۰

در این نوشته شما می خوانید

هر کسب و کار و شرکتی اهداف خاص و متفاوتی را دنبال میکند، اما اکثرآ یک هدف مشترک دارند و آن دستیابی به مصرف کنندگان بیشتر و متقاعد کردن آنها برای خرید بیشتر است تا به رشد قابل توجهی برسند.

برای نتیجه بخش بودن این کار ، باید از تمام منابع و فناوری های ارزشمند بازاریابی و تبلیغات استفاده کنیم که قطعا در این دنیای مدرن ، اینترنت در صدر قرار دارد و این امر باعث می شود هر کسب و کاری نیاز به بازاریابی دیجیتال را حس کند.

امروزه بحث داغِ دیجیتال مارکتینگ برای همه ی وب مسترها مهم و قابل ارزش است و کمتر کسی دیده میشود که بخواهد ساده از آن بگذرد.

ما در این مقاله قصد داریم پس از تعریف این استراتژی با ارزش، ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ را معرفی کرده و به این موضوع بپردازیم که چرا دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار ما مهم و حائز اهمیت است؟

اگر شما جز مخاطبینی هستید که مقالات ما را دنبال میکنید باید به خاطر داشته باشید که قبلا در یک پست آموزشی در رابطه با بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ و تاثیر آن بر کسب و کار صحبت کردیم و اگر از مخاطبین جدید المنتور سایت هستید، پیشنهاد میکنیم به این مقاله سری بزنید و نظرات خود را برای ما کامنت بگذارید.

قبل از شروع این موضوع، میتوانید مقاله مهم ما را در رابطه با متا دیسکریپشن به عنوان یکی از راههای افزایش نرخ کلیکِ وب سایت خود ، مطالعه کنید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، را میتوان خیلی ساده و اینگونه تعریف کرد که :

همه ی تکنیک ها، ابزارها و فعالیت هایی که همه ی ما برای بازاریابی و تبلیغ محصولات و خدمات خود در یک بستر دیجیتالی مثل وب، اینترنت، موبایل و … استفاده میکنیم.
در تعریف دیگر بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی آنلاین میتوان گفت، تبلیغ برندهای کسب وکار برای ارتباط موثر با مشتریان بالقوه در محیط اینترنت و یا سایر اشکال ارتباطاتی دیجیتال است.
این اشکال ارتباطی به عنوان یک کانال یا کمپین بازاریابی تلقی میشوند که شامل ایمیل ، رسانه های اجتماعی و تبلیغات مبتنی بر وب ، پیام های متنی و چند رسانه ای است.

بطور کلی این استراتژی مهم را زیر مجموعه ای از مدیریت بازاریابی و مدیریت تبلیغاتی می دانند،  پس در یک جمع بندی نهایی میتوان گفت :
دیجیتال مارکتینگ تکنیک های بازاریابی و تبلیغاتی است که برای ارتباط بهتر و موثر با مشتریانی که در یک محدوده زمانی و مکانی مشخص قرار دارند، جایی که آن ها بیشتر وقت خود را در آن جا میگذرانند یعنی اینترنت.

 

11 تکنیک از مهمترین انواع دیجیتال مارکتینگ

 

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

  1. بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO
  2. بازاریابی محتوا یا Content Marketing
  3. بازاریابی شبکه های اجتماعی یا Social Media Marketing
  4. تبلیغات بر اساس کلیک یا Pay Per Click (PPC)
  5. بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش یا Affiliate Marketing
  6. تبلیغات محلی/ بومی یا Native Advertising
  7. بازاریابی خودکار یا اتوماسیون بازاریابی یا Marketing Automation
  8. ایمیل مارکتینگ یا Email Marketing
  9. روابط عمومی دیجیتال یا Online PR
  10. بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing
  11. محتوای اسپانسری یا رپورتاژ آگهی یا Sponsored Content

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است ؟ | 5 دلیل از اهمیت بازاریابی دیجیتال در کسب و کار

همین طور که در ابتدای مقاله هم گفتیم ما به کمک بازاریابی دیجیتال می توانیم از طریق روش های سنتی به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنیم و مشتریان بالقوه ای که حداقل خرید بیشتری از محصول یا خدمات ما دارند را هدف قرار دهیم.
لازم به ذکر است که این استراتژی بازاریابی دیجیتال نسبت به تبلیغات سنتی مقرون به صرفه تر خواهد بود و این امکان را به ما می دهد تا بتوانیم میزان موفقیت خود را بطور روزانه اندازه گیری کنیم.

با ما همراه باشید تا 5 مورد از مهمترین دلایل و نقش بازاریابی دیجیتال در کسب و کار را بررسی کنیم.

دلایل اهمیت بازاریابی دیجیتال در کسب و کار چیست؟

  • بازاریابی دیجیتال، توانایی تعامل با مشتریان احتمالی را به ما میدهد و به ما کمک میکند تا به یادگیری دقیق تری از آنچه که مشتریان به دنبال آن هستند، دست یابیم.
  • امکان دسترسی و دستیابی به بازار ِکسب و کار جهانی، به کمک دیجیتال مارکتینگ میسرتر خواهد بود.
  • با بهره مندی از دیجیتال مارکتینگ میتوان با صرفه جویی در هزینه، نسبت به بازاریابی و تبلیغات سنتی، مشتریان بیشتری را جذب کرد.
  • در بازاریابی آنلاین، با ایجاد شناخت دوطرفه بین صاحب کسب وکار و مخاطب و مشتریان آن، اعتماد و وفاداری به برند تجاری کسب و کار، افزایش خواهد یافت.
  • به کمک دیجیتال مارکتینگ میتوان راحت تر بازخورد مشتریان نسبت به خود و کسب وکار را ارزیابی کرد.

 

تیم المنتور سایت برای شما مخاطبین عزیز، آموزش رایگان المنتور را به همراه لینک خرید نسخه المنتور پرو قرار داده تا شما به بهترین شکل بتوانید وب سایتی بهینه و در عین حال زیبا طراحی کنید. در صورت هر گونه مشکل میتوانید از خدمات پشتیبانی وردپرس نیز بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده