جلسه ۶

مقایسه افزونه المنتور و المنتور پرو

مسعود قربان خانی

مدرس : مسعود قربان خانی

فایل های ضروری و مورد نیاز

پخش ویدیو
مقایسه افزونه المنتور و المنتور پرو

حالا وقتشه بعد از اینکه المنتور پرو را نصب کردید 2 افزونه المنتور و المنتور پرو را با هم مقایسه کنیم . ما در این ویدیو ابتدا افزونه Elementor Pro را غیر فعال خواهیم کرد تا مقایسه ی دقیقی را برای شما انجام دهیم پس با این ویدیو و توضیح پایین همراه ما باشید.

تخفیف ویژه دانشجویان دوره رایگان المنتور

علاوه بر تخفیف همیشگی المنتور پرو 20% بیشتر تخفیف بگیرید

کد تخفیف : off-elementor

در این نوشته شما می خوانید

ما در این جلسه به ترتیب قسمت های مختلف را مورد بررسی قرار خواهیم داد پس با ما تا انتهای این جلسه از آموزش المنتور همراه باشید.

ویجت و المان های المنتور :

در نگاه اول شما شاهد این خواهید بود که در نسخه المنتور رایگان یکسری المان ها برای شما غیرفعال شده است و می بایست حتما نسخه المنتور پرو را نصب نمایید تا برای شما در دسترس باشد .

ویجت های فعال در المنتور رایگان

در تصویر زیر شاهد این خواهید بود که بر خی از ویجت های فعال در اختیار شما قرار گرفته است .

ویجت های فعال المنتور رایگان

 

ویجت های غیر فعال در المنتور رایگان

ویجت هایی که در المنتور رایگان موجود نیست اما در المنتور پرو قابل استفاده است

ویجت های غیرفعال المنتور رایگان
ویجت های غیرفعال المنتور رایگان

پس در المنتور نسخه پرو تمامی ویجت های مورد نیاز برای طراحی یک سایت حرفه ای وجود دارد

افکت های متحرک

نسخه المنتور پرو مجهز به افکت های متحرک اسکرولی و موسی می باشد و می توانید به المان های خود افکت متحرک بدهید که آموزش کار با افکت های متحرک در جلسات بعدی قابل مشاهده می باشد .

افکت های متحرک المنتور پرو

طراحی صفحات

همان طور که در تصویر مشاهده میکنید شما می توانید در نسخه رایگان فقط صفحه و بخش ایجاد کنید و امکانات ساخت پاپ آپ ، سربرگ یا هدر ، پاورقی یا فوتر ، نوشته تکی ( نوشته پست تایپ ها) ، برگه تکی ، آرشیو ، نتایج جستجو و صفحه خطای 404 غیر فعال می باشد .

طراحی صفحات در المنتور

ساخت صفحه

در این قسمت می توانید صفحه مورد نظرتان را طراحی کنید و در هر صفحه دیگر از آن استفاده کنید و قابلیت خروجی گرفتن دارد که در هر دو نسخه المنتور رایگان و المنتور پرو موجود است .

ساخت بخش

در این قسمت هم می توانید یک سکشن یا بخش ایجاد کنید و در صفحات مختلف از اون استفاده کنید . این قابلیت هم در 2 نسخه موجود است.

ساخت پاپ آپ

اما ساخت پاپ آپ می بایست از المنتور پرو استفاده کنید که آموزش ساخت پاپ آپ هم نیز در دوره آموزش المنتور مشاهده کنید .

طراحی هدر و فوتر

شما در نشخه پرو المنتور میتوانید به جای استفاده از قالب آماده از هدر و فوتر سفارشی خود استفاده کنید و آن را طراحی نمایید اما این قابلیت در نسخه رایگان موجود نیست.

طراحی قالب آرشیو و پست

پس از خرید المنتور پرو  این قابلیت برای شما نمایان می شود و شما میتوانید برای وبلاگ خود صفحه سینگل و آرشیو درست کنید و یا اگر پست تایپ سفارشی ایجاد کرده اید در این برای اونها قالب ایجاد نمایید.

ساخت صفحه جستجو

در نسخه پرو میتوانید قالب ارشیو جستجو وردپرسی ایجاد نمایید .

طراحی صفحه 404

طراحی صفحات 404 بدون نیاز به پلاگین جانبی در نسخه پرو در دسترس می باشد .

رسپانسیو کردن صفحات

در 2 نسخه المنتور رایگان و المنتور پرو این قابلیت در دسترس می باشد و میتوانید وب سایت رسپانسیو برای خود طراح کنید .

رسپانسیو کردن صفحات

فونت های سفارشی

این قابلیت فقط در نسخه پرو موجود است و میتوانید فونت های سفارشی خود را آپلود نمایید برای آموزش به صفحه نصب فونت سفارشی المنتور مراجعه نمایید.

css سفارشی

اگر با css اشنایی دارید و میخواهید ویجت های خودتون رو سفارشی سازی کنید پس حتما باید از نسخه پرو استفاده نمایید چون این قابلیت فقط در نسخه پرو می باشد.

ساخت فرم

حالا نوبت اون رسیده بدون اینکه افزونه فرم سازی های مختلف نصب کنید و استایل اونها رو هم دستی با کد نویسی بدید افزونه المنتور پرو رو نصب کنید و فرم های خود را طراحی کنید .این قابلیت فقط در المنتور می باشد.

فرم در المنتور پرو

ویجت فروشگاه ساز ووکامرس

اگر از افزونه ووکامرس استفاده میکنید با فعال کردن المنتور پرو المان ها و ویجت های ووکامرس برای شما فعال می شود و میتوانید صفحات داخلی فروشگاه و آرشیو محصولات و … ووکامرس را به راحتی با کشیدن و رخها کردن درست کنید .

عمومی کردن ویجت ها

این قابلیت فقط در نسخه المنتور پرو موجود است و شما میتوانید یک سکشن ایجاد شده رو عمومی و گلوبال نمایید تا در تمامی صفحات به یک شرکت بارگذاری و نمایش داده شود که به صورت کامل در جلسات آینده با اون آشنا خواهید شد.

 

امیدوارم با 2 نسخه المنتور آشنا شده باشید تا جلسه آینده خدانگهدار 

سوالات و مشکلات شما در این جلسه

اگر در این جلسه سوال و مشکلی داری می توانید در این قسمت بپرسید 

10 پاسخ

  1. سلام من المنتور پرو و پاور پک رو روی لاراگون نصب و اپدیت کردم ولی وقتی روس ساخت قالب میزنم این ارور میاد error: The content area has not been found on your page?

  2. سلام وقت به خیر سته نباشید من وقتی که می خواهم ویرایش کنم با خطای پیش نمایش قادر به بارگذاری نیست مواجه میشم علتش چیه؟؟؟

    1. سلام امیر فراشی عزیز

      قالب وودمارت ( Woodmart ) سازگاری کامل با افزونه المنتور و المنتور پرو دارد و با خیال راحت میتوانید استفاده کنید فقط در هنگام راه اندازی حتما المنتور را انتخاب کنید .

      موفق باشید

    1. سلام کاربر محترم
      از قسمت منوی سایت روی خرید المنتور پرو کلیک کنید در لندینگ خرید افزونه المنتور روی افزودن به سبد خرید کلیک کرده و سپس ثبت نام نمایید و پس از پرداخت آنلاین به صورت نامحدود از افزونه المنتور خود لذت ببرید

      با تشکر

    1. سلام جناب ابراهیمی عزیز
      ممنون از شما امیدوارم دیگر آموزش ها و افزونه ها مورد پسند شما قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده