جلسه ۲۲

صفحه ساز وردپرس چیست ؟ و معرفی بهترین صفحه ساز

مسعود قربان خانی

مدرس : مسعود قربان خانی

فایل های ضروری و مورد نیاز

پخش ویدیو
تخفیف ویژه دانشجویان دوره رایگان وردپرس

علاوه بر تخفیف همیشگی المنتور پرو 20% بیشتر تخفیف بگیرید

کد تخفیف : off-elementor

در این نوشته شما می خوانید

صفحه ساز وردپرس چیست ؟

صفحه ساز وردپرس یا Page Builder یک پلاگینی برای وردپرس می باشد که به کمک آن بدون کدنویسی میتوانیم سایت های حرفه ای را برای خودمان طراحی کنیم که این صفحه ساز ها انواع مختلفی دارند مثل افزونه المنتور ، Divi ، Brizy و غیره که بر اساس امکانات متفاوت هستند .

روش کار این افزونه ها به این صورت می باشد که بر اساس یکسری المان هایی که دارند با کشیدن و رها کردن این المان ها شما میتوانید سایت های مختلفی نظیر سایت شرکتی ، فروشگاهی و خبری و غیره را ایجاد نمایید .

در ابتدا با توضیحی مختصر از اینکه چرا باید از افزونه صفحه ساز وردپرس استفاده کنیم، شروع می‌کنیم و سپس 5 نوع از بهترین آن‌ها به همراه نکاتی برای انتخاب صفحه ساز، را بیان خواهیم کرد.

پیشنهاد می‌شود در صورت تمایل، سری به مقاله‌ی آموزش طراحی سایت بزنید .

چرا از افزونه صفحه ساز برای وردپرس استفاده می‌کنیم؟

هنگامی‌که پیاده‌سازی اولیه وب‌سایت خود را شروع کردید ، ممکن است متوجه شوید که ویرایشگر صفحه اصلی وردپرس گزینه‌های سفارشی سازی زیادی را شامل نمی‌شود. و برای این کار، باید یک صفحه ساز را در وب‌سایت خود نصب کنید.

اگر دقت کنید قالب های زیادی برای وردپرس چه رایگان و چه پولی ارائه شده است اما ممکن است محدودیت هایی را برای ما ایجاد کند و آن زمان است که باید از صفحه ساز استفاده کنیم البته بعضی از قالب ها یا صفحه ساز اختصاصی دارند و یا از المنتور یا کامپوزر استفاده کرده اند .افزونه صفحه ساز وردپرس این امکان را به می‌دهد طرح‌بندی صفحات خود را در وردپرس ایجاد و سفارشی کنید بدون اینکه به یک طراح وب‌سایت نیاز داشته باشید.

چگونه بهترین افزونه صفحه ساز را انتخاب کنیم؟

قبل از اینکه بهترین افزونه‌های صفحه ساز وردپرس را معرفی کنیم، بهتر است نگاهی به مواردی که باید یک صفحه ساز خوب داشته باشد بیاندازیم :

قابلیت سازگاری : قبل از انتخاب صفحه ساز، حتماً بررسی کنید که با قالب و ویرایشگر وردپرس شما سازگاری داشته باشد.

قابلیت ریسپانسیو : این مورد از مهم‌ترین مواردی ست که باید حتماً قبل از انتخاب صفحه ساز خود در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که صفحه ساز انتخابی شما، گزینه‌هایی برای مشاهده صفحه وب‌سایت، در پیش‌نمایش تلفن همراه داشته باشد. به این ترتیب ، می‌توانید مطمئن باشید که طراحی وب‌سایت شما در دستگاه‌های تلفن یا تبلت و … با مشکل مواجه نمی‌شود.

هماهنگی با سئو : از این جهت که صفحه ساز انتخابی شما با اصول و طرح‌بندی‌های سئو هماهنگ باشد، از مواردی است که شما باید به آن توجه کنید.

ویژگی‌ها : ویژگی ها و امکانات صفحه ساز وردپرس را بررسی کنید. ممکن است مثلاً بعضی‌ها افکت انیمیشنی داشته باشند و بعضی قالب‌ها و افزودنی‌های جانبی.

8 تا از بهترین صفحه سازهای وردپرس در 2023

حالا که در خصوص صفحه ساز ها اطلاعاتی کسب کردیم حالا وقت آن رسیده به معرفی برترین های آن بپردازیم.

افزونه صفحه ساز المنتور

افزونه صفحه ساز المنتور

افزونه المنتور یک صفحه ساز پر امکانات و پیشرفته برای وردپرس است که ما در معرفی بهترین صفحه ساز های 2023 اول این پلاگین را معرفی کردیم با المنتور شما به راحتی می‌توانید با کشیدن و رها کردن ویجت های آن که به صورت زنده می باشد انواع صفحات مختلف با موضوعات مختلف را طراحی کنید .
این افزونه صفحه ساز، دارای قالب‌های آماده بی‌شماری است که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و بهترین طراحی‌ها را با سرعت و کوتاه‌ترین زمان انجام داد.
المنتور از ویژگی قابلیت ریسپانسیو بودن نیز بهره مند می‌باشد و به شما امکان می‌دهد صفحات ساخته‌شده خود را بدون نگرانی روی هر دستگاهی به نمایش بگذارید. این افزونه در نسخه‌ی المنتور پرو با امکانات و ویژگی‌های بیشتر نیز وجود دارد.

تعداد نصب : بیش از 5 میلیون

این افزونه دارای 2 نسخه رایگان و پولی می باشد که میتوانید با خرید نسخه پرو آن از امکانات کامل برخوردار شوید.

برای تهیه نسخه‌ی اورجینال این افزونه می‌توانید از دانلود المنتور پرو در المنتورسایت به صورت کاملاً معتبر استفاده کنید و همچنین دانلود نسخه رایگان المنتور کلیک کنید .

برخی از ویژگی های المنتور : این امکان را به شما می‌دهد که در هنگام تعمیر سایت، آن را در حالت آفلاین نگه‌داری کنید و امکان برگشت به تنظیمات قبلی در این افزونه مهیاست، بنابراین به راحتی می‌توانید تغییرات و تنظیمات را مورد بررسی قرار دهید.

اگر به اطلاعات بیشتری از این افزونه نیاز دارید، می‌توانید به آموزش المنتور مراجعه کنید.

افزونه صفحه ساز دیوی بیلدر

افزونه صفحه ساز دیوی بیلدر

دیوی یکی دیگر از افزونه صفحه ساز محبوب وردپرس است که با ساخت صفحه و کشیدن و رها کردن المآن‌ها و ابزارک ها، به شما امکان می‌دهد هنگام ساخت ، طرح خود را چک کنید و زیر نظر داشته باشید.

این صفحه ساز، بیش از 45 المان دارد که به راحتی می‌توانید همه‌ی المان‌ها را جابجا کنید. جذابیتی که رابط کاربری دیوی دارد باعث می‌شود شما از طراحی کردن صفحات خودتان لذت  ببرید. همچنین دارای بیش از 20 قالب از پیش‌ساخته است که می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید.
با تنظیمات طراحی پیشرفته ، همه چیز با استفاده از این افزونه قابل انجام است. برای نصب افزونه Divi builder در وب‌سایت خود ، باید برنامه عضویت سالانه آن‌ها را خریداری کنید.

ویژگی‌های دیوی بیلدر : 

  1. دیوی دارای تعدادی ابزار محتوایی مانند جداول قیمت‌گذاری ، پخش‌کننده صوتی ، کال تو اکشن ها برای اقدام ، دکمه‌ها و موارد دیگر است که می‌توانید از آن‌ها برای ساختن یک سایت وردپرس کامل استفاده کنید.
  2. امکان ویرایش در نمای جلوی وب‌سایت یا front end وجود دارد و شما بدون مراجعه به پنل تنظیمات می‌توانید، ویرایش خود را انجام دهید.
  3. اگر به CSS مسلط هستید ، می‌توانید کد CSS سفارشی را به هر المان محتوایی اضافه کنید.

افزونه صفحه ساز SeedProd

افزونه صفحه ساز SeedProd

افزونه SeedProd نام یکی از افزونه های صفحه ساز وردپرس می باشد که در این افزونه میتوانید صفحات بزودی و حتی انیمشن های جذابی را در صفحات خود ایجاد نمایید که نسخه رایگان آن در مخزن وردپرس وجود دارد .

افزونه صفحه ساز Spectra

افزونه صفحه ساز Spectra

این افزونه که در چند قبل طراحی شده است دقیقا مثل المنتور یکسری ویجت هایی را دارا میباشد اما در ویرایشگر گوتنبرگ این ویجت ها به صورت بلوک در اختیار شما قرار داده است که میتوانید در دو نسخه رایگان و پرو از آن استفاده کنید .

افزونه صفحه ساز Beaver

افزونه صفحه ساز Beaver

Beaver Builder یکی از افزونه پرقدرت وردپرس می باشد که میتوانید دقیقا همانند المنتور با کشیدن و رها کردن المان هایی را داخل صفحه استفاده نمایید .

این افزونه از زبان فارسی پشتیبانی میکند و در برخی از قالب های آماده نیز استفاده شده است و تنظیمات حالت های واکنش گرا را دارا می باشد و برای تبلت و موبایل میتوانید کاملا بهینه سازی کنید .

برخی از امکانات این افزونه :

  1. امکان ویرایش زنده صفحات
  2. سازگاری با انواع قالب هیا مختلف و استاندارد
  3. بهینه شده
  4. طراحی ریسپانسیو و یا واکنش گرا
  5. دارای ویجت های جدول و نوشته های وبلاگ و …

افزونه صفحه ساز Themify

افزونه صفحه ساز Themify

Themify یک افزونه صفحه ساز رایگان می‌باشد که کار با آن ساده و درعین‌حال قدرتمند است. در این افزونه علاوه بر اینکه شما به راحتی امکان کشیدن و رها کردن المآن‌ها را خواهید داشت، می‌توانید تقریباً همه جنبه‌های صفحه وب‌سایت خود را سفارشی کنید.

صفحه ساز Themify حدوداً دارای 60 طرح‌بندی از پیش‌ساخته و جلوه‌های متحرک است که می‌توانید از بین آن‌ها متناسب باسلیقه خود انتخاب، و بهترین صفحات را طراحی کنید.

ویژگی‌های Themify بیلدر

  1. دارای 25 افزونه جانبی و قدرتمند مثل : WooCommerce ، Slider Pro و Contact و … برای افزایش قابلیت در طراحی صفحات
  2. امکان ویرایش در هر دو قسمت‌های frontend و backend
  3. این قابلیت را دارد که برای هر دستگاهی که بخواهید، برخی المان یا ابزارک وب‌سایت را مخفی کنید.

افزونه صفحه ساز WP

افزونه صفحه ساز WP پیشنهاد جدیدی از Themeum ، توسعه‌دهنده وردپرس است. اگرچه این افزونه جدید می‌باشد ، اما توسط تیمی توسعه داده‌شده است که مدتی در دنیای وردپرس حضورداشته و کاملاً سازگار با آن طراحی کرده‌اند.

این صفحه ساز به کاربران اجازه می‌دهد تا با الگوهای از پیش ساخته‌شده ، سطرها و ستون‌های سفارشی و حتی یک کتابخانه برای ذخیره هرگونه طرح‌بندی که ایجاد می‌کنند، داشته باشند و بتوانند به راحتی کنترل دقیقی روی چیدمان صفحه خود داشته باشند.

ویژگی‌های WP بیلدر

  1. در هنگام ویرایش به شما اجازه می‌دهد، هر المانی را بخواهید در حالت hide قرار دهید و یا اینکه بعضی آن‌ها را برای استفاده بعدی خود ذخیره کنید.
  2. امکان ویرایش در قسمت frontend را به شما می‌دهد تا بتوانید طراحی بی‌نظیری برای کاربران خود داشته باشید.

افزونه صفحه ساز Brizy

افزونه صفحه ساز Brizy

Brizy توسط Themefuse توسعه‌یافته و یکی از جدیدترین افزونه‌های صفحه ساز موجود در بازار است. این افزونه منحصراً یک صفحه ساز بصری frontend است که 26 المان اساسی را ارائه می‌دهد. شما همچنین می‌توانید یکسری المآن‌های اضافی برای برخی ویژگی‌ها مانند المان منو هنگام ایجاد یک هدر دریافت می‌کنید.
Brizy در دو نسخه‌ی رایگان و پرمیوم وجود دارد. ویژگی “یک ظاهر طراحی جهانی” در این افزونه این قابلیت را به شما می‌دهد تا ابزارک های صفحات را در کل وب‌سایت خود به‌طور هم‌زمان تغییر دهید. به این ترتیب ، می‌توانید بدون نیاز به آدرس دهی هر صفحه به‌طور جداگانه ، طراحی مجدد سایت را راه‌اندازی کنید.

ویژگی‌های Brizy

  1. دارای اسلایدر های متحرک در طراحی بلوک‌هاست.
  2. به دلیل نحوه عملکرد رابط کاربری Brizy ، هیچ فرمول و تنظیمات مشخصی برای گزینه‌های یک قالب طراحی‌شده وجود ندارد.
  3. امکان طراحی پنجره‌های popup در این صفحه ساز وجود دارد.

در مقالات و آموزش های دیگر در مورد تفاوت‌های افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر و المنتور صحبت کردیم حتما ببنید.

جمع‌بندی نهایی

همین طور که در بالا ذکر شد استفاده از افزونه‌های صفحه ساز وردپرس کمک زیادی در طراحی سریع و مقرون به‌صرفه وب‌سایت خواهد کرد. نکته‌ای که حائز اهمیت است، بررسی یک سری ویژگی‌ها و نکات صفحه ساز قبل از انتخاب آن‌هاست.

ویژگی‌هایی مثل سازگاری با قالب فعلی شما ، ریسپانسیو بودن و ارتباط و سازگاری با سئو. ما در این مقاله 5 نمونه از بهترین و برترین صفحه سازهای وردپرس در سال 2023 را معرفی کردیم.

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده