رفع کندی پیشخوان وردپرس با اینترنت ملی

آخرین بروزرسانی : ۱۶ آبان ۱۴۰۱
پخش ویدیو

در این نوشته شما می خوانید

طی چند روز اخیر بیشتر کاربران تیکت های مبنی بر این که چگونگی رفع کندی پیشخوان وردپرس با اینترنت ملی را داشتن که ما در این آموزش کوتاه در این مورد می پردازیم البته این مشکل بیشتر در سایت هایی می باشد که سرور آن ها در ایران میزبانی میشوند.

رفع مشکل کندی سرعت پنل مدیریت وردپرس

برای رفع این مشکل در شرایط فعلی مجبور هستیم که درخواست های خارجی در وردپرس را مسدود کنیم که با کد زیر میتوانید آنها را مسدود سازی کنید و باعث افزایش سرعت پیشخوان خود شوید .

نکته مهم : البته اینکار به صورت موقت انجام دهید و زمانی که شرایط بهتر شد مجدد به حالت قبل برگردانید .

جلوگیری از ارسال درخواست های خارجی وردپرس

ما با این کار جلوگیری میکنیم از اتصال و ارسال درخواست افزونه ها و قالبی که نصب کردیم .

در ابتدا طبق تصویر زیر وارد مدیریت فایل در هاست خود شوید و وارد پوشه public_html شده و فایل wp-config.php را پیدا کنید و روی ویرایش یا edit کلیک کنید و کد زیر تصویر را در فایل مورد نظر قرار دهید .

بلاک کردن اتصالات خارجی وردپرس

define(‘WP_HTTP_BLOCK_EXTERNAL’, true );

WP_HTTP_BLOCK_EXTERNAL

چه مشکلاتی با این کد برای ما پیش میاد ؟؟؟

حالا WP_HTTP_BLOCK_EXTERNAL باعث می شود کلیه اتصالات خروجی شما قطع شود حتی به سایت WordPress.org پس در نتیجه شما نمیتوانید افزونه های خود را بروز نمایید و هسته وردپرس را بروز کنید .اما سرعت شما به شدت افزایش می یابد.

شما بعد از رفع این مشکل اینترنت مجدد به حالت قبل برگردانید .

عدم جلوگیری از ارسال درخواست های خارجی

اما زمانی هستش که شما دوست دارید همه ی درخواست های خارجی را بلاک کنید غیر از چند تا از آن ها که مد نظر شماست مثل درگاه و غیره میتوانید از کد زیر استفاده کنید و جای mysite لینک های مورد نظر را قرار دهید و با “,” از هم جدا کنید .( دقیقا طبق کد زیر )

define( ‘WP_ACCESSIBLE_HOSTS’, ‘*.wordpress.org,www.mysite.com’ );

WP_ACCESSIBLE_HOSTS

رفع مشکل درگاه ها و سامانه های اس ام اس

برای اینکه مشکل شما با این سایت ها و یا افزونه ها رفع شود کافیه از روش عدم جلوگیری از ارسال درخواست های خارجی که در بالا به آن اشاره شد استفاده کنید.

بررسی علت های کند کننده پنل مدیریت وردپرس

حالا ما از کجا متوجه بشیم مشکل از کجاست از کدام افزونه می باشد برای اینکار کافیه فقط پلاگین Query Monitor را نصب کنید و بعد از نصب از نوار بالای پیشخوان مشکلات و اتصال ها بررسی کنید .

افزونه query monitor

اینترنت ملی چیست؟

اینترنت ملی یک پلتفرم مبتنی بر پروتکل های اینترنتی می باشد که یک کشور به عنوان جایگزین اینترنت جهانی استفاده میکند که اینترنت ملی نیازمند جایگزینی سرویس های مشابه خارجی می باشد .

اینترنت ملی ایران چیست؟

در سال 1384 اینترنت ملی مطرح شد که در سال 1389 به قانون توسعه افزوده شد ولی هنوز زمان اجرای اینترنت ملی به‌صورت رسمی اعلام نشده است.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده