جلسه ۱۲

تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست؟

مسعود قربان خانی

مدرس : مسعود قربان خانی

فایل های ضروری و مورد نیاز

پخش ویدیو
تخفیف ویژه دانشجویان دوره رایگان وردپرس

علاوه بر تخفیف همیشگی المنتور پرو 20% بیشتر تخفیف بگیرید

کد تخفیف : off-elementor

در این نوشته شما می خوانید

ما در سری مقالات قبلی المنتورسایت در مورد اینکه وردپرس چیست؟ صحبت کردیم اما اگر بخواهیم یک تعریف کلی داشته باشیم باید گفت : وردپرس یک پلتفرم مدیریت محتوا است که می تواند وب سایت شما را در مدت زمان کوتاهی راه اندازی کند.

با این وجود ، اگر بر تفاوت بین صفحات و نوشته های وردپرس مسلط باشید ، اساسی ترین قسمت معماری وردپرس را درک خواهید کرد.

در این مقاله ، ما قصد داریم درمورد پست ها و صفحات ، همچنین نحوه ی ایجاد آنها و تفاوت نوشته و برگه ها در وردپرس صحبت کنیم.

تفاوت برگه و نوشته در وردپرس

نوشته و برگه در وردپرس چیست؟

شبیه دنیای واقعی که ما برای نوشتن نیاز به یک صفحه یا برگه داریم، صفحات یا برگه ها در وردپرس نیز همان جایی هستند که باید برای نوشتن پست ها از قبل بسازیم و داشته باشیم.

یعنی اگر برگه ای نباشد نمیتوان در آن چیزی نوشت.

صفحات این قابلیت را دارند که آن ها را به روز کنیم و یا در آن تغییراتی انجام دهیم ، آنها برای اطلاعاتی هستند که در طول زمان تغییر چندانی نمی کنند.

از طرف دیگر ، پستها برای محتوای پویا و حساس به زمان طراحی شده اند ، یعنی جایی که شما می خواهید مثلا کاربران ابتدا، آخرین پست یا اولین و یا مهمترین پست را ببینند.

به طور پیش فرض ، پست های وردپرس تاریخ انتشار را نشان می دهند. به صفحه ی خلاصه ای که پست ها به ترتیب زمانی معکوس روی آن نمایش داده می شود ، فهرست یا آرشیو گفته می شود و خود پست نیز یک پست واحد نامیده می شود. اغلب برای پست های منفرد امکان کامنت گذاشتن فعال است ، بنابراین بازدیدکنندگان می توانند بحث و تبادل نظر در مورد محتوای شما را آغاز کنند.

برخی از سایت های وردپرس دارای صفحات هستند اما پست ندارند ، برخی دارای پست هستند اما صفحه ندارند و برخی دارای هر دو هستند. اکنون وقت آن است که  تفاوت بین صفحات و پست ها را بررسی کنیم.

شما میتوانید از مقاله ی آموزش تصویری افزودن نوشته در وب سایت وردپرسی استفاده کنید و محتواهای خود را در صفحات ایجاد شده، نوشته و منتشر کنید.

تفاوت نوشته و برگه وردپرس در چیست؟

به طور خلاصه ، صفحات وردپرس برای محتوای ثابت استفاده می شوند که اغلب تغییر نمی کند و تحت تاثیر تاریخ نیستند. در واقع باید گفت آن ها را به عنوان ابزارهای دائمی سایت باید در نظر گرفت.

صفحات معمولاً در منوی ناوبری اصلی و در بالای وب سایت قرار دارند. به عنوان مثال ، بخش های درباره ما یا تماس با ما که باید به آسانی در دسترس باشند و به ندرت نیاز به تغییر دارند جز صفحات اصلی وب سایت محسوب میشوند. یا حتی  ممکن است شما یک صفحه ی وبلاگ داشته باشید که برای نمایش پست ها استفاده می شود، این نیز جز صفحه ی اصلی به حساب می آید.

بنابراین منطقی است که آنها را به عنوان صفحات مجزا بخواهید طراحی کنید.

از سوی دیگر ، در صفحات، تاریخ یا نام نویسنده را نمی زنیم و این برای زمانی مناسب است که از صفحات بایگانی و فهرست شده استفاده میکنیم.

اما پستها یا نوشته ها در لیست های مختلف ایجاد شده یا همان بایگانی ها ظاهر می شوند که معمولاً تاریخ ، نام نویسنده و دسته هایی را که به آنها تعلق دارد ، نمایش می دهند.

در واقع ، پست ها در اصل برای ورود به وبلاگ طراحی شده اند و به طور پیش فرض به ترتیب زمان نمایش داده می شوند. ممکن است از پست هایی برای انتشار مقالات ، آخرین اخبار و سایر مطالبی که می خواهید مرتباً اضافه کنید ، به کار گیرید.

مثلا مقاله ای که در حال حاضر پیش روی شماست، نمونه ای از یک پست است. که می توانید با استفاده از ویرایشگر موجود در وردپرس با افزودن متن ، تصاویر و سایر رسانه ها ، هم صفحات و هم پست را ایجاد کنید.

برگه و نوشته در وردپرس چیست؟

 

4 تفاوت اصلی نوشته ها و صفحه ها 

  1. پست ها یا نوشته ها را میتوان با برچسب ها و دسته بندی ها سازماندهی کنید.هنگامی که یک پست ایجاد می کنید ، می توانید آن را به یک دسته اختصاص دهید و برچسب هایی برای آن را انتخاب کنید ، درنتیجه، بازدیدکنندگان شما می توانند مطالب را بر اساس موضوع و نه به ترتیب زمانی مرور کنند.اجازه دهید نحوه ی کار هر دو را به طور خلاصه بیان کنیم : دسته ها مانند فهرست مطالبِ وب سایت شما هستند.به عنوان مثال ، اگر شما کالا می فروشید ، یکی از دسته های شما ممکن است “تی شرت” باشد. اما برچسب ها اصطلاحات مفصل تری هستند که مخصوص یک قطعه محتوا هستند. به عنوان مثال ، اگر می خواهید اطلاعیه ای درباره خط تی شرتِ جدید منتشر کنید ، می توانید از برچسب هایی مانند “پنبه ارگانیک” یا “گرافیک تی” به عنوان توصیف کننده استفاده کنید.از طرف دیگر صفحات از برچسب ها و دسته بندی ها استفاده نمی کنند. در عوض ، می توانید آنها را در صفحات “مادر” و “فرزند” سازماندهی کنید تا آنها را به صورت سلسله مراتبی گروه بندی کنید. به عنوان مثال ، ممکن است یک صفحه ی مادر به نام “پوشاک” داشته باشید که سپس به “پوشاک زنانه” و “پوشاک مردانه” تقسیم شوند.
  2. پست ها همچنین دارای تاریخ و نویسنده هستند.تاریخ انتشار و نویسنده مقاله را برای هر پستی میتوان مشاهده کرد. بسته به موضوع شما ، همچنین می توانید دسته بندی ، نظرات و موارد دیگر را نمایش دهید. اما صفحات دارای این جزئیات نیستند ، زیرا برای محتوای کلیدی طراحی شده اند که ، صرف نظر از زمانِ دسترسی بازدیدکنندگان به وب سایت ، باید برای آن ها مهم باشد.
  3. امکان قراردادن پست ها را در خوراک RSS دارید.از آنجایی که پست ها دارای تاریخ انتشار هستند ، می توان آنها را از طریق فیدهای RSS توزیع کرد.این ویژگی برای خوانندگانی که از سرویس های خبرخوان مانند Feedly برای پیگیری جدیدترین مطالب از منابع متعدد استفاده می کنند ، مفید است. همچنین می توانید از RSS برای ایجاد یک خبرنامه و ارسال آن از طریق بسترهای بازاریابی ایمیلی مانند MailChimp استفاده کنید. مشترکین شما اعلان هایی را برای مشاهده آخرین پست های سایت شما دریافت خواهند کرد.اما اینکه بتوان صفحات را از طریق RSS به اشتراک گذاشت ، غیرممکن است.
  4. نوشته ها سبب افزایش تعامل کاربران میشوند.

    نوشتن و ایجاد پست، یک ابزار عالی برای بازاریابی محتواست و این امکان را به خوانندگان خود میدهد که محتوا را مورد بررسی قراردهند و نظرات خود را بیان کنند یا اینکه به کمک شبکه های اجتماعی آن ها را به اشتراک بگذارند.اما نظردهی برای یک صفحه رایج نیست و اصولا غیرفعال می باشد.

نحوه ی ایجاد نوشته و برگه در وردپرس

نحوه ی ایجاد نوشته و برگه در وردپرس

اکنون که با تفاوت برگه ها و نوشته ها آشنا شدید، وقت آن است که نحوه ی ایجاد آن ها را در وردپرس به شما نشان دهیم.

نحوه ی ایجاد برگه

ابتدا از قسمت پیشخوان، برگه ها را انتخاب کرده و افزودن برگه جدید را کلیک کنید.

ایجاد برگه در وردپرس

 

سپس میتوانید پس از انتخاب طرح خود به کمک ویرایشگر و یا افزونه المنتور، برای صفحه ی مورد نظر خود عنوان انتخاب کنید.

با زدن علامت بعلاوه ای که در صفحه هست، شما امکان ایجاد بلوک برای نوشتن، تصویر، پاراگراف و … را خواهید داشتید.

ایجاد برگه در وردپرس

وقتی هریک از این گزینه ها را انتخاب کردید ، یک نوار ویرایش در سمت راست مشاهده خواهید کرد.

مثلا ، وقتی یک بلوک پاراگراف یا تصویراضافه می کنیم ، به اندازه فونت ، تنظیمات رنگ و موارد دیگر دسترسی پیدا می کنیم. همچنین این امکان وجود دارد که بر روی سه نقطه عمودی بالای بلوک خود کلیک کنید تا به گزینه های قالب بندی و تنظیمات اضافی دسترسی پیدا کنید.

شما میتوانید طراحی کاملتر و حرفه ای تر را به کمک مقاله ی آموزش رایگان المنتور برای صفحات وب سایت خود دنبال کنید.

تنظیمات لازم برای ایجاد برگه در وردپرس

نحوه ی ایجاد پست

برای افزودن پست در وب سایت ، به نوشته ها > افزودن نوشته تازه مراجعه کنید. شما خود را در صفحه مشابه ، مثل ساخت برگه ، خواهید دید ، جایی که می توانید مراحل بالا را برای افزودن بلوک های محتوا و ایجاد پست خود دنبال کنید.

با این حال ، توجه داشته باشید که نوار کناری در سمت راست شامل گزینه های مختلف زیر می باشد و بخش های جدیدی برای افزودن دسته ها و برچسب ها نیز در این قسمت در اختیار شماست.

افزودن پست در وردپرس

 

شما در این مورد هم میتوانید از مقاله ی قبلی آموزش رایگان المنتور نیز استفاده کنید و نوشته های خود را تنظیم نمایید.

همچنین جهت دریافت نسخه ی اورجینال و اصلی آن به همراه لایسنس المنتور پرو میتوانید به به لینک درج شده مراجعه کنید و با خیال راحت از آن استفاده کنید.

منبع : elegant

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده