جلسه ۱۳

آموزش و مدیریت دیدگاه ها در وردپرس | نظرات سایت

مسعود قربان خانی

مدرس : مسعود قربان خانی

فایل های ضروری و مورد نیاز

پخش ویدیو
تخفیف ویژه دانشجویان دوره رایگان وردپرس

علاوه بر تخفیف همیشگی المنتور پرو 20% بیشتر تخفیف بگیرید

کد تخفیف : off-elementor

در این نوشته شما می خوانید

بخش دیدگاه ها در وردپرس و نظرات سایت شما، مکانی برای تعامل با مخاطبان و اجازه دادن به آن‌ها جهت تبادل‌نظر است. این ویژگی می‌تواند کیفیت کلی سایت را بهبود بخشد و آن را به مکانی مناسب برای بحث‌های مرتبط با کسب‌وکار یا موضوع مربوطه تبدیل کند. با این حال، چیزی که به نظر نمی‌رسد بسیاری از صاحبان سایت به آن رسیدگی کنند، مدیریت صحیح بخش نظرات است.

نظرات در وردپرس

با مدیریت دیدگاه وردپرس، مطمئن می‌شوید که گفتگو و ارسال نظر در همان موضوع مربوطه باقی می‌ماند. همچنین می‌تواند مکانی دوستانه‌تر و تعاملی‌تر برای خوانندگان شما، جهت به اشتراک گذاشتن افکار و بینش‌های خود ایجاد کند. خوشبختانه، تکنیک‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا مطمئن شوید که بخش نظرات وردپرس شما با بازدیدکنندگان سایت سازگار است.

ما در این مقاله از المنتور سایت قصد داریم به آموزش و مدیریت دیدگاه ها در وردپرس بپردازیم. اما قبل از آن، در مورد اینکه چرا نظرات اهمیت زیادی دارند، صحبت می‌کنیم. بنابراین اگر شما هم برای این قسمت از سایت خود اهمیت ویژه‌ای قائل هستید، لطفاً تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

در صورت نیاز، جهت استفاده از آموزش المنتور می‌توانید بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

چرا باید دیدگاه ها در وردپرس را مدیریت کنیم؟

نظرات و دیدگاه ها در وردپرس اساساً روشی است که خوانندگان با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. و همچنین در مورد مقاله‌ای که می‌خوانند سؤال می‌پرسند و با سایر مخاطبین یا حتی ادمین های صفحه‌ی سایت، ارتباط برقرار می‌کنند. به این ترتیب، این ویژگی می‌تواند به عنوان یک جایگاه یا منطقه ای متنوع باشد که نیاز دارد مدیریت شود.

دیدگاه ها در وردپرس

به عنوان مدیر یا صاحب سایت و یا حتی نویسنده پست، وظیفه شما این است که بخش نظرات را کنترل کرده و در حد متعادل نگه دارید. یعنی اینکه تعادل نظرات منفی و مثبت هر پست را، به صورت طبیعی و متعادل نشان دهید. این کار مزایای زیادی برای وب سایت شما خواهد داشت:

  1. شما مطمئن می‌شوید که هر دیدگاه یا نظر یا گفتگوی انجام شده، جذاب و مناسب است.
  2. این کار باعث می شود سایت شما فعال به نظر برسد و مهم‌تر از آن، نشان می‌دهد که شما در محتوایی که تولید می‌کنید مشارکت فعالی دارید.
  3. شما می‌توانید از خوانندگان خود در برابر هرزنامه یا لینک های مخرب و اسپم نیز محافظت کنید.

درواقع شما این امکان را دارید که با اجرای تاکتیک‌های مدیریتی مختلف در سراسر سایت وردپرسی خود، از این مزایا و بسیاری موارد دیگر بهره‌مند شوید. اکنون چند مورد از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

سه نکته برای مدیریت مؤثر بخش دیدگاه و نظرات وردپرس

شایان ذکر است که این سه نکته ترتیب خاصی ندارد. و اگر در حال حاضر این کارها را انجام نمی­دهید، پیشنهاد می کنیم در نهایت هر سه را اجرا کنید.

به نظرات کاربران و خوانندگان پاسخ دهید تا از عدم فعالیت سایت خود جلوگیری کنید.
همان طور که گفته شد، بخش نظرات مکانی عالی برای تعامل و سؤالات خوانندگان است. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از عدم فعالیت، سریعاً به نظرات پاسخ دهید و مکالمه را با کاربران و مخاطبین سایت ادامه دهید.
زیرا تجمع نظرات بی پاسخ نشان می‌دهد که سایت شما غیرفعال است، و باعث می شود تعداد خوانندگان کمتری روی پست‌های شما نظر داده و یا آن را به اشتراک بگذارند.

با مدیریت دیدگاه ها، از نظرات اسپم و هرزنامه جلوگیری کنید.
متأسفانه، نظرات اسپم و مخربدر سراسر اینترنت وجود داشته و زیاد می‌باشد. که در صورت عدم رسیدگی به موقع این‌گونه نظرات مخرب، سبب می شود دیدگاه های تعداد خوانندگان واقعی را که روی پست‌های شما نظر می دهند یا آن‌ها را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند کاهش ‌دهد. همچنین این لینک ها و نظرات اسپم می‌تواند بر رتبه‌بندی شما در گوگل نیز تأثیر منفی بگذارد.

برای بهبود تعامل، ویژگی‌های کلیدی نظرات را به دلخواه، فعال یا غیرفعال کنید.
به عنوان صاحب و مدیر سایت، به تعدادی از ویژگی های کلیدی دسترسی دارید که شخصی سازی بخش نظرات را برای شما ساده می کند. این ویژگی ها شامل نحوه نمایش نظرات برای خوانندگان، اینکه آیا خوانندگان می‌توانند برای پاسخ ها اعلان دریافت کنند و … می‌باشد.
همچنین برخی مواقع بنا به اصول سایت، نمی خواهید نظرات، روی پست های خاصی فعال شوند.بنابراین وردپرس به شما این امکان را می دهد که دیدگاه ها را برای پست­ها یا صفحات تکی غیرفعال کنید.به این صورت که از قسمت پیشخوان وردپرس به قسمت ویرایش پست مدنظر بروید و در صفحه ویرایشگر، از سمت راست صفحه، بخش “گفتگو” را باز کنید. در مرحله بعد، می‌توانید تیک گزینه “پذیرفتن نظر یا Allow comments ” را بردارید.
همچنین می توانید از پیشخوان خود به قسمت همه­ی نوشته­ها یا All Posts بروید و برای هر مقاله از وبلاگِ سایت، برروی “ویرایش سریع” کلیک کرده و تیک گزینه “Allow Comments” را بردارید.
وقتی بخش نظرات سایت را شخصی می‌کنید، می‌توانید از آن برای بهبود نحوه تعامل و ارتباط خوانندگان خود استفاده کنید.

چنانچه به دنبال یک آموزش طراحی سایت جامع هستید، می‌توانید از طریق لینک درج شده اقدام نمایید و به صورت رایگان استفاده کنید.

آموزش مدیریت دیدگاه ها در وردپرس

برای اینکه بتوانید نظرات وب سایت خود را به درستی مدیریت و بررسی کنید می‌توانید از طریق پیشخوان وردپرس به بخش “دیدگاه” مراجعه کرده و تمام نظرات را در سایت خود مشاهده کنید.

در صفحه دیدگاه ها، شما با 6 قسمت مختلف مواجه می شود که شامل: All یا همه نظرات ، mine  یا مال من ، pending یا در انتظار تأیید ،Approved  یا تأیید شده ، spam یا هرزنامه (جفنگ )  و trash یا سطل زباله می‌باشد.

مدیریت دیدگاه ها در وردپرس

نظراتی که به تأیید شما به عنوان مدیر سایت نیاز دارند در تب مربوط به Pending یا در انتظار تأیید قرار می­گیرد. که برای تأیید یک نظر، کافی است موس خود را روی آن دیدگاه نگه دارید و از بین پیوندهایی که در زیر آن ظاهر می شود بر روی دکمه ” Approve یا تأیید” کلیک کنید تا نظر در وب سایت شما به صورت عمومی قابل مشاهده و در دسترس باشد.

همچنین می‌توانید با کلیک بر روی لینک reply یا پاسخ، به نظر ثبت شده، پاسخ دهید. هنگامی که به نظرات کاربران پاسخ دهید، به طور خودکار آن دیدگاه، مورد تأیید واقع شده و ثبت می شود.

پاسخ به دیدگاه ها در وردپرس

شایان ذکر است که اگر نظری را مشاهده کردید که ظاهراً اسپم و مخرب به نظر می‌رسد نیز، می‌توانید آن را به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری کنید و در قسمت Spam نگه دارید. اکنون برای شما هم این سؤال به وجود می‌آید که یک دیدگاه و نظر اسپم چگونه است؟

دیدگاه و نظر اسپم چیست ؟

به طور کلی چند شاخص مختلف وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای تشخیص هرزنامه بودن نظر استفاده کنید. این شاخص ها به شرح ذیل است:

  • نظرات با دسته ای از لینک ها و پیوندها به سایت‌های دیگر، کلمات کلیدی خاص و کاراکترهای عجیب– این مدل از دیدگاه اسپم، واضح ترین نوع نظر هرزنامه است. حتی ممکن است این نظرات حاوی محتوای نامرتبط و نامناسب نیز باشند.
  • نظرات با نام جعلی – اگر نظری را مشاهده کردید مثلاً با نام “بهترین نرخ وام مسکن” یا “جوهر چاپگر ارزان” ارسال شده است، این یک دیدگاه تبلیغاتی است که سایت شما را برای بک لینک، اسپم می­کند.
  • نظرات عمومی – اغلب ارسال کنندگان دیدگاه اسپم، برای دور زدن فیلتر هرزنامه­ی شما، به نظرات عمومی متکی می شوند. این نظرات عمومی عبارت‌اند از «متشکرم»، «مقاله واقعاً خوبی بود»، و … .

البته برای رفع مشکل این نظرات میتوانید از افزونه Akismet Spam Protection استفاده کنید تا کار برای شما راحت تر شود . این افزونه به صورت پیشفرض روی وردپرس خام نصب می باشد.

جمع بندی نهایی

دیدگاه و یا نظرات به بازدیدکنندگان وب سایت شما اجازه می‌دهد تا با شما و سایر مخاطبین ارتباط برقرار کنند. آن‌ها می توانند نظرات خود را در مورد مقاله خاصی که شما نوشته اید، اضافه کنند، سؤال بپرسند و یا اینکه به سایر نظرات بازخورد داشته باشند.

در اکثر سایت‌های وردپرسی، این امکان وجود دارد که هر کسی با نام و ایمیل معتبر بتواند بدون تأیید هویت خود نظر بگذارد.

به طور پیش فرض، نظرات در سایت‌ها فعال هستند مگر اینکه مدیر سایت آن را غیرفعال کرده باشد. قطعاً تابه­حال دیده­اید که یک فرم نظر در پایین هر پست وبلاگ یا صفحه، نمایش داده می شود، این فرم­ها بسته به هر سایت ممکن است متفاوت بوده یا اینکه اصلاً ظاهر نشود. تمامی این تغییرات را شما می­توانید در سایت وردپرسی خود انجام دهید. ما در این مقاله نحوه مدیریت دیدگاه در وردپرس، همچنین دلایل اهمیت آن را توضیح دادیم.

امیدواریم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد. اما در صورتی که احساس می‌کنید به راهنمایی بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید از طریق کامنت برای ما بنویسید تا به آن‌ها پاسخ دهیم.

جهت استفاده از آموزش وردپرس، به صورت کامل و مرحله به مرحله به لینک درج شده مراجعه کرده و بهترین طراحی ها را به همراه تنظیمات اصولی برای سایت خود داشته باشید.

17 پاسخ

  1. سلام من قسمت 13 هستم و نمی دونم چرا برای برگه یا نوسته حتی وقتی تیک گفنگو دیدگاه رو میزنم دیدگاه رو روی سایت نمی اره

  2. سلام وقت بخیر
    در قالب هلوالمنتور و افزونه المنتور پرو چطور میشه بخش نظرات رو طراحی یا سفارشی سازی کرد ، اصلا با المنتور میشه بخش نظرات رو ساخت؟
    مثلا بجای ایمیل شماره تلفن بگیریم و یا بجای صفحه بندی دیدگاه ها از حالت جمع شو یا مشاهد بیشتر استفاده شه(یعنی از بین 200 تا دیدگاه کاربر 5 تا دیدگاه رو ببینه و اگه بخواد 5 تای بعدی رو ببینه باید مشاهده بیشتر رو بزنه و همینجور الی اخر) و یا از نظر ظاهر دیدگاه ها رو بخوایم بدون کدنویسی میشه با المنتور طراحی کرد یا افزونه جانبی باید نصب کنیم؟
    اموزش استایل دهی رو قرار دادید در سایت؟
    ممنون

  3. درود بر شما . وقتتون به خیر . فرض کنید فردی، اطلاعات مربوط به ملک خود را از طریق تکمیل کردن فرمی که به همین منظور در یک وبسایت ایجاد شده است برای ادمین وبسایت ارسال می کند ، حال چگونه می توان با استفاده از المنتور و یا افزونه مناسب دیگری به صورت خودکار اطلاعات موجود در فیلدهای فرم ارسالی را در قالب یک آگهی ،فراخوانی و نمایش داد لطفا اگر فیلم آموزشی در این زمینه وجود دارد ارسال فرمایید.

  4. سلام الان وقتی پشتیبانی سایت شما پیام میده متفاوت کاربران معمولی است چگونه میتوانیم این کار را انجام بدیم؟

  5. سلام وقت بخیر ممنون بابت سایت خوبتون.راستش برام سوال پیش اومده.ما قالب امپراطور رو داریم و حالت محصولات اون 3 مدل هستش که ما المنتور رو انتخاب کردیم ولی در این بخش امکان ارسال دیدگاه و امتیاز دادن به محصول وجود نداره الان هم چک کردم گفت وگو که گفتید اصلا نیست اونجا.افزونه اضافی یا ادان خاصی نداره المتور که معرفی کنید تا خریدار بتونه نظر خودش رو ثبت کنه؟ممنون

    1. سلام
      ما از این قالب استفاده نکردیم اما یا تغییر نام داده شده توسط قالب و یا کلا این گزینه رو به وسیله کد در قالب حذف کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده