جلسه ۱۷

تعداد مجاز برای نصب افزونه ها در وردپرس چقدر است؟

مسعود قربان خانی

مدرس : مسعود قربان خانی

فایل های ضروری و مورد نیاز

پخش ویدیو
تخفیف ویژه دانشجویان دوره رایگان وردپرس

علاوه بر تخفیف همیشگی المنتور پرو 20% بیشتر تخفیف بگیرید

کد تخفیف : off-elementor

در این نوشته شما می خوانید

یکی از مهمترین مسئله ای که پس از راه اندازی وب سایت برای همه ی ما ممکن است پیش آید این است که به چه تعداد افزونه هایی نیاز داریم؟ چه تعداد افزونه ها را مجاز هستیم که در وب سایت خود نصب کنیم؟

افزونه وردپرس

قطعا نصب و فعالسازی تعداد زیادی از افزونه ها علاوه بر کُند و مختل کردن سرعت وب سایت، در بعضی اوقات، امنیت وب سایت شما را نیز به خطر می اندازد.
ما در این مقاله قصد داریم ابتدا در مورد نحوه ی عملکرد افزونه ها و تاثیر آن ها بر سرعت وب سایت صحبت کنیم و در انتها به معرفی 7 افزونه ی ضروری برای وب سایت بپردازیم.

قبل از شروع این موضوع اگر هنوز وب سایت خود را پیاده سازی نکرده اید و یا در حال طرح ریزی آن هستید، پیشنهاد میکنیم از پست های آموزشی قبلی در المنتورسایت با عنوان طراحی وب سایت فروشگاهی بدون کدنویسی استفاده کنید و یا اگر در این زمینه دچار مشکل شدید و سوالی داشتید میتوانید از خدمات پشتیبانی وردپرس بهره مند شوید.

افزونه های وردپرس چیست؟ | نحوه ی عملکرد افزونه ها در وردپرس

افزونه های وردپرس در واقع برنامه های جانبی و کمکی برای حرفه ای ترین کردن وب سایت شما هستند.

این برنامه ها یا پلاگین ها به شما کمک می کنند ویژگی های جدید و حتی فعالیتهای جدید برای وب سایت خود خلق کنید، مثلا اگر شما یک وب سایت خبری دارید میتوانید از لحاظ عملکردی آن را به یک فروشگاه آنلاین نیز تبدیل کنید، و یا فرم های تماس و موارد دیگر را اضافه کنید.

افزونه یا پلاگین چیست؟

افزونه ها همانند وردپرس به زبان برنامه نویسی PHP نوشته می شوند.

این کد PHP بر روی سرور میزبانی وب سایت شما اجرا و از منابع هاست شما استفاده می کند. به همین دلیل است که باید به تعداد افزونه های نصب شده در وب سایت خود دقت کنید و مهمتر از آن، یک هاست خوب و مناسب انتخاب کنید تا نیاز های شما را رفع کرده و وب سایت شما را دچار مشکل نسازد.

به طورکلی میتوان با اطمینان گفت که یک وب سایت وردپرسی بدون افزونه مانند یک فروشگاه اسباب بازی است که در آن اسباب بازی وجود ندارد و اصلا جذاب و چشمگیر نیست.

افزونه ها همچنین میتوانند علاوه بر تامین امنیت وب سایت، در سئو و کسب رتبه بهتر شما نیز کمک کنند.

در کل شما با افزونه هایی که بر روی وب سایت خود نصب میکنید، میتوانید هرکاری را انجام دهید.

تعداد مجاز افزونه برای وب سایت چقدر است؟

تعداد مجاز افزونه برای وب سایت چیست؟

به طور کلی امنیت، سرعت و عملکرد وب سایت برای هر وبمستر و صاحب وب سایت مهم است.
این موضوع که تعداد زیاد افزونه ها باعث کُندی و مختل شدن وب سایت شما شده است یک موضوع قابل بحث است چرا که به نظر خیلی متخصصان، این تعداد افزونه ها نیست که وب سایت شما را دچار مشکل کرده بلکه افزونه هایی ست که با کدهای مخرب و نادرست run شده و در دسترس عموم قرار گرفته اند.

درواقع کمیت افزونه ها دردسرساز نیست بلکه کیفیت آن هاست که به عنوان یک پارامتر مهم باید در نظر گرفته شود.

این یعنی شما میتوانید تعداد بالایی از افزونه ها را داشته باشید و به درستی، با انتخاب هاست مناسب و افزونه های معتبر، وب سایت خود را مدیریت کنید.

این نکته نیز قابل توجه است که عیب یابی یک وب سایت با 12 افزونه راحت تر و منطقی تر از وب سایتی ست که 60 افزونه در حال نصب دارد زیرا باید با احتیاط بیشتری آن ها را بررسی کرد.

به همین دلیل است که پیشنهاد میشود حتما افزونه های رایگان را از مخزن وردپرس و با خیالی آسوده دانلود کنید و افزونه های پولی را از منابع امن و معتبر تهیه کنید.

ما در مجموعه المنتور سایت افزونه المنتور پرو را بصورت کاملا اورجینال و معتبر در اختیار شما قرار داده ایم که در صورت نیاز میتوانید خریداری کنید.

افزونه ها چگونه بر عملکرد و سرعت وب سایت تاثیر میگذارند؟

همین طور که میدانید تعداد افزونه های وردپرس زیاد است و هرکدام به طرق متفاوتی بر وب سایت شما تاثیر میگذارند.

تاثیر افزونه ها بر عملکرد و سرعت وب سایت چیست؟

افزونه هایی وجود دارند که عمدتا بر روی قسمت front-end وب سایت تأثیر دارند. به عنوان مثال ، افزونه های صفحه ساز ، فرم های تماس ، گالری ها و …
یکی از محبوبترین افزونه های صفحه ساز، المنتور است و شما میتوانید در صورت نیاز از مقاله ی آموزش المنتور در وب سایت ما بهره مند شوید و نظرات خود را برای ما کامنت بگذارید.

دسته ای دیگر از افزونه هایی که وجود دارند، مختص قسمت پیشخوان و مدیریت هستند. به عنوان مثال ، افزونه های پشتیبان گیری یا بک آپ یا افزونه هایی که فرایندهای مختلفی در پس زمینه و هسته ی وردپرس انجام میدهند جز این دسته هستند.

همچنین افزونه هایی نیز وجود دارند که در همه جای وب سایت مثل قسمت مدیریت و قسمت جلویی آن اجرا میشوند. افزونه های سئو ، افزونه های فایروال وردپرس و … از جمله ی این افزونه ها هستند.

با این دسته بندی تقریبا مشخص شد که تاثیر افزونه ها بر وب سایت بستگی به مکان بارگذاری و فعالیت آن ها دارد.

یعنی افزونه ای که در قسمت پیشخوان فراخوانی میشود تاثیر چندانی بر سرعت سایت نخواهد داشت اما افزونه هایی که مستقیما بر طراحی وب سایت شما نقش دارند قطعا تاثیر زیادی بر سرعت وب سایت خواهند گذاشت.

راسنی آموزش افزایش سرعت در المنتور را حتما ببینید.

8 افزونه مهم و ضروری برای وب سایت کدام است؟

  1. افزونه یواست سئو Yoast SEO
  2.  افزونه امنیت iThemes Security
  3.  افزونه بک آپ گیری UpdraftPlus
  4.  افزونه بهینه سازی و افزایش سرعت وب سایت WP-Optimize
  5.  افزونه فرم تماس WPForms
  6. افزونه گوگل آنالیتیکس MonsterInsights
  7. افزونه حفظ حریم خصوصی WP AutoTerms
  8. افزونه صفحه ساز وردپرس Elementor Pro

یکی از افزونه های کاربردی که ما در پست های قبل معرفی کردیم WP Maximum Upload File Size plugin  می باشد که جهت افزایش حجم بارگذاری فایل در وردپرس استفاده میشود. در صورت تمایل میتوانید از این آموزش رایگان در المنتورسایت نیز بهره مند شوید.

منبع :

سایت wpbeginner

سایت mediatemple

2 پاسخ

  1. سلام . من واقعا هرجور حساب میکنم برای سایتم ، نیاز به افزنه های زیادی دارم و تعدادش به 20 تا رسیده . چکار کنم بنظرتون ؟

    1. سلام وقت بخیر
      ببنید در اصل درسته بر اساس یکسری از نیاز های شما باید افزونه نصب کنیم اما بعضی از موارد واقعا نیازی به افزونه نیست و با چند خط کد نویسی حل میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده