جلسه ۹۰

آموزش ویجت لوپ کاروسل در المنتور

مسعود قربان خانی

مدرس : مسعود قربان خانی

فایل های ضروری و مورد نیاز

پخش ویدیو
آموزش ویجت لوپ کاروسل در المنتور

در آموزش ویجت لوپ کاروسل در المنتور می خواهیم یه کاربرد دیگر المنتور را به شما بگوییم که بتوانید یک پله از طراحان دیگر جلو تر باشید و هر نوع طرحی که برای نمایش نوشته ها و محصولات خودتان دارید را به صورت کاروسلی طراحی نمایید .

تخفیف ویژه دانشجویان دوره رایگان المنتور

علاوه بر تخفیف همیشگی المنتور پرو 20% بیشتر تخفیف بگیرید

کد تخفیف : off-elementor

در این نوشته شما می خوانید

المنتور در شاهکار جدید خود از ویجت لوپ کاروسل یا Loop Carousel و یا حلقه کاروسل رو نمایی کرد این ویجت یکی از امکاناتی که ما برای نمایش نوشته ها و محصولاتمان را نیاز داشتیم را برطرف کرد و باعث شد دست ما در موارد این چنینی کاملاً بازنگه داشته است و میتوانیم به راحتی هر نوع طرحی که دوست داریم را با المنتور طراحی کنیم.

این ویجت بعد از ویجت لوپ در المنتور قرار گرفته که در جلسه قبل با آن کار کردیم اما با یادگیری این جلسه ساختن باکس محصولات دیجی کالا برای شما خیلی ساده می شود و میتوانید انواع باکس های مختلف با توجه به سلیقه و یا طرح خود پیاده سازی کنید . که در این خصوص یک جلسه جدا را برای شما ضبط خواهم کرد که به راحتی این باکس را بتوانیم طراحی کنیم.

نمونه ای از باکسی که میتوانید طراحی کنید 

ساختن باکس محصولات دیجی کالا

فعال سازی ویجت لوپ کاروسل در المنتور

این ویجت نیاز به فعالسازی ندارد اگر به صورت پیشفرض برای شما در قسمت تب “پرو” در ویرایشگر المنتور نمایش داده نمی شود افزونه المنتور پرو شما زیر نسخه 3.11 می باشد و باید آپدیت کنید .تصویر زیر نمونه ای از فعال بودن این ویجت کنار ویجت loop Grid المنتور می باشد .

لوپ کاروسل المنتور

نحوه کار با ویجت

کار با این ویجت خیلی ساده می باشد دقیقا همانند ویدیو بالا ما در ابتدا از ویجت در جای مناسب استفاده کردیم و یک قالب تکراشونده برای آن ایجاد کردیم سپس تنظیمات آن را برای نمایش فلش های کناری و نقطه ها پایین اسلایدر و غیره انجام دادیم.

در این آموزش طرح زیر را برای خودمان پیاده سازی میکنیم و آن را سفارشی سازی کرده ایم.

نحوه کار با ویجت

سوالات و مشکلات شما در این جلسه

اگر در این جلسه سوال و مشکلی داری می توانید در این قسمت بپرسید 

53 پاسخ

  1. سلام و احترام خیلی خوب بود آموزشتون
    من اگه بخوام به جای نوشته ها
    این کاروسل رو برای یکی از دسته بندی ها محصولاتم انتخاب کنم …شدنی هست و چگونه ؟

      1. خب برای اینکه تو صفحه اصلی بخوام همچین چیزی طراحی کنم اما به جای نوشته و …محصولات رو نشون بده …همون طور که عرض کردم در دیدگاه قبل راهی نیست ؟

      2. آخه تصویری که خودتون گذاشتید …مرتبط به محصولات هست
        عنوانش هم این متن رو گذاشتید
        نمونه ای از باکسی که میتوانید طراحی کنید

  2. سلام وقتتون بخیر
    خیلی ممنون از آموزش جامع و کاملتون
    بنده یه سوالی داشتم و میخواستم بدونم آیا امکانش هست در همین بخش لوپ کاروسل که در آموزش و حالت پیش فرض عکس بالای متن و چکیده قرار میگیره، عکس را سمت راست ؛ متن و چکیده و اطلاعات نوشته را سمت چپ عکس قرار داد؟
    در صورت امکان ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام این ویجت فعلا وجود ندارد میتوانید قابلیت تو در تو فعال نمایید و از ویجت کاروسل استفاده نمایید

  3. سلام خسته نباشید خیلی عالی بود
    فقط من یه مشکلی دارم با اینکه equal height روشنه بازم عکسا و کل کانتینرش سایزای مختلفه

    1. سلام خدمت شما
      بله این گزینه باگ دارد بهتره دستی برای عکس در تب استایل ارتفاع مشخص کنید و برای تیتر ها از css استفاده کنید .

  4. سلام ممنونم از آموزش خوبتون اما یه مشکلی من دارم . برای من محتواهایی که می نویسم تکراری میشن
    یعنی مثل شما هر کدوم یکبار نمایش داده نمیشن بلکه حداقل 3 بار میشه

  5. سلام استاد. واقعا ممنونم از اموزش هاتون. من هیچی از المنتور بلد نبودم ولی با اموزش های شما الان دارم توی یک شرکت کار میکنم. دمتون گرم. الان یک سوال دارم ازتون. مشتری میگه میخواد محصولاتش به حالت کاروسل قرار بگیره اما توی موبایل یک و نیم محصولش دیده بشه. یعنی یک محصول کامل دیده بشه و محصول بعدی نصفش دیده بشه که کاربر بدونه این محصولات زیاد هستند و خودش اسکرول کنه و ببینه. باید چجوری این کار رو انجام بدم ؟

    1. سلام درود بر شما
      خیلی خیلی سپاسگزاریم از شما المنتور به صورت پیشفرض این قابلیت را ندارد باید از افزونه های جانبی و یا کد css استفاده بفرمایید

  6. سلام وقت بخیر
    خیلی ممنون بابت آموزش ها
    من یه مشکلی دارم؛ بعد از اینکه برای همون دسته مطالبی که واسشون لوپ کاروسل طراحی کردم، single post تعریف کردم هنوز هم نمیتونم وارد صفحه اون پست بشم.
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  7. سلام وقت بخیر ممنون از آموزشتون ، امکانش هست تیتری که برای همین آموزش در نظر گرفتین هم به حالت اسلایدی جابه جا بشه؟ مثلا فرض کنید برای 9 محصول 3 تا 3 تا بصورت اسلایدی در لوپ قرار بگیره و بالای هر 3 محصول یک متن بصورت تیتر قرار بگیره . ممنون میشم راهنمایی کنید.

  8. سلام وقتتون بخیر
    میخوام با استفاده از این المان مقاله های سایتم رو نشون بدم
    اما میخوام مقاله های دسته خواصی رو نشون بدم
    مثلا ددهتا مقاله دارم در 2 دسته بندی مختلف

    میخوام مشخص کنم مثلا فقط مقاله های دسته بندی الف رو نشون یده
    چطوری باید اینکارو کنم ؟

  9. سلام
    ما میخوایم یه صفحه ای طراحی کنیم داخل سایت که یه فرمی داخلش باشه مثلا فرم همکاری . که برای همه بازدید کنندگان سایت قابل رویت نباشه و فقط مخاطبینی که باهامون تماس میگیرند و ما میخایم یه سری اطلاعات در مورد وضعیتشون داشته باشیم لینک اون صفحه رو براشون ارسال کنیم و برن فرم رو پرکنند و و این اطلاعات البته ذخیره بشه و ما بتونیم اونها رو آنالیز کنیم . چطور این صفحه رو طراحی کنیم و در کجا که جلوی دید نباشه ؟ ممنون

    1. سلام میتوانید از طریق قابلیت خوده وردپرس پسورد گذاری کنید و یا شرط گذاری کنید که کاربران ورود شده با نقش کاربری ببینن

  10. سلام وقت بخیر بخاطر این آموزشهای خوب تون از شما کمال تشکر و قدردانی رو دارم. سوالی داشتم : ما یک لیستی از افرادی داریم که که باید در سایت قرار بدیم به این صورت که بالا تصویرشون قرار داره و بعد توضیح کوتاهی از مشخصات شون و چیزی مثل ستاره یا progress bar که دیگران بیان به این افراد امتیاز و نمره بدن به یک سری از مهارت هاشون و این امیتازهایی که تا حالا گرفتن رو همونجا نشون بدیم(حالا با همون ستاره ها یا پروگرس بار ) زیر مشخصات شون. لطفا بگید این و چطوری طراحی کنم. با تشکر

  11. درود
    سوال مربوط به خود المنتور نیست ، در کنار محصولاتم که دارای تخفیف هست کلمه “تخفیف” خورده اما میزان تخفیف که چند درصد نوشته نشد ، از کجا باید فعالش کرد

  12. با سلام و تشکر
    اگر کاروسل مربوط به محصولات سایت باشه و تعداد محصولات کمتر از تعداد نمایش در سطر و ستون باشه محصولات رو تکراری نمایش میده
    مثلا کاروسل من 3 تا محصول رو روی صفحه دسکتاپ نمایش میده
    اما محصولات این دسته بندی من 2 تاست اینجا هی محصولات تکرار میشه
    چطور جلوی این تکرار رو بگیرم؟
    سپاس

  13. سلام و عرض ادب
    در بعضی از سایت های شرکتی یه دایره که متشکل از چندین ایکون هست وجود داره که با هاور روی هر کدام نوشته ای نمایش داده میشه
    میخواستم ببینم چجوری میشه از این مدل ها طراحی کرد؟ مانند این لینکی که این زیر واستون میزارم ممنون میشم پاسخ دهید
    the7 .io/marketing-agency

  14. سلام و درود. ضمن عرض تشکر بابت آموزش بسیار خوب و فصیح شما.
    من یک کاروسل با 5 اسلاید (5ستون) از نوشته های سایتم ساختم. الان مشکلی که هست، عنوان نوشته هایی که طول کلمات بیشتری دارن باعث میشه ارتفاع ستون ها با هم فرق داشته باشه. چطوری میتونم همه را هم ارتفاع کنم. یعنی ارتفاع ستون های با عنوان نوشته ی کوتاه هم با ستون های با ارتفاع بیشتر یکی بشه. از لطف شما صمیمانه سپاسگزارم.
    با احــترام

  15. سلام. وقت بخیر. از آموزش شیوا و فصیح شما صمیمانه سپاسگزارم.
    مشکلی برای من بوجود آمده که وقتی طول عنوان یک نوشته از نوشته دیگه بیشتر هست، فقط ارتفاع همون یک ستون افزایش پیدا می کنه. یعنی همه ستون های کاروسل هم ارتفاع نمی شوند. جسارتاً خواهشمندم راهنمایی بفرمایید چگونه میتوان در همه حال ارتفاع ستون های یک کاروسل خبری (نوشته ها) را با توجه به طول عناوین مختلف در هر نوشته، یکسان کرد.
    مجدداً از آموزش خوبتون سپاسگزارم.

  16. سلام خسته نباشید
    ممنون بابت دوره عالی که منتشر کردید
    بی نظیر بود
    فقط اینکه قسمت های 58 و 65 و 72 و 73 و 82 دانلود نمیشن
    اگر زحمتی نیست چک کنید
    ممنون

  17. باسلام
    در مورد فعال سازی (کانتینر فلکس باکس) هیچ اشاره ای در فیلم ها به آن ندیدم.
    آیا این قسمت همیشه فعال باشد و صفحه سازی ها با آن صورت بگیرد بهتر است یا با همان ستون و ردیف؟

    1. سلام
      این قسمت هنوز در مرحله تست می باشد بله میتونید استفاده کنید و بزودی آموزش ها در سایت قرار داده می شود

  18. سلام استاد اموزش المنتورتون خلی عالی بود
    آموزش ووکامرسم میذارید
    سایتهای دیگه اومدن قالب هاشون رو تبلیغ کردن و با اون ووکامرس رو جلو رفتن و طوری که قالب ها =شونم با المنتور سازگارم نیست
    در ادامه این دوره با قالب هلو المنتور میشه کار با ووکامرسو برای مدرسین که کالای مجازی دارن یاد بدین

  19. سلام جناب مهندس خیلی ممنون از آموزش های خوبتون یک سوال داشتم خدمت شما با اینکه میدونم این سوالم جاش اینجا نیست در صفحه آموزش های ووکامرس مطلبی که می خوام در موردش سوال بپرسم وجود نداشت لذا اجبارا اینجا خدمت شما میپرسم:

    برای ایجاد ویژگی های محصولات مثل دیجیکالا که به صورت گروهی میاد برای هر محصول در تب مشخصات تخصصی وارد میکنه مثلا برای گوشی اطلاعات پردازنده 10 تا زیر اطلاعات داره در ادامه برای اطلاعات حافظه و بعد دوربین و همینطور تا آخر … من یک سرچی که زدم تو اینترنت برای ایجاد همچین حالتی از افزونه product specifications for woocommerce باید استفاد کرد منتها مشکلی که هست متاسفانه این افزونه از مخزن وردپرس حذف شده و مشخص هم نیست کی مجدد آپدیت و فعال بشه سوالی که اینجا پیش میاد این حالت رو به چه صورت میشه ایجاد کرد سوای این افزونه افزونه کامل تری وجود داره که این امکان رو هم داشته باشه یا خیر من یک سرچی که مجدد داشتم افزونه booster for woocommerce رو دیدم که یک افزونه جامع و کاملی هست اما چون مطمئن نبودم برای تهیه اش که این ویژگی رو هم داره یا خیر می خواستم نظر تخصصی شما رو بدونم و از تجربه بیشتر شما استفاده کنم .

    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام وقت بخیر
      ممنون از شما
      برای این منظور بهتر افزونه ، افزونه پولی WooCommerce Group Attributes هستش که میتوانید تهیه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده