اینکه شما چه نوع کسبوکار و فروش آنلاینی دارید مهم نیست، رضایت مشتری و خلق یک تجربهی عالی برای آنها مسئلهای است که باید همیشه به آن توجه کنید. یکی از کارهایی که میتوان برای رضایت مشتری انجام داد، در دسترس بودن به کمک افزونه های تیکت و پشتیبانی است.
در این صورت شرایطی را برای مشتری تأمین میکنید که پس از خرید از فروشگاه شما، بتواند سؤالات و پشتیبانی های لازم را دریافت کند.
ما در این مقاله قصد داریم 5 مورد از بهترین افزونه های تیکت و پشتیبانی برای سایت های وردپرسی را بررسی کنیم. افزونههایی که قطعاً تجربهی مشتریان در فروشگاه شما را بهبود میبخشند. بنابراین پیشنهاد میکنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
در صورت نیاز، جهت استفاده از اموزش المنتور میتوانید بر روی لینک درج شده کلیک کنید. همچنین نسخهی اورجینال و اصلی المنتور پرو برای خرید شما در سایت قرار دارد.
مزایا و ویژگی های افزونه های تیکت و پشتیبانی در وردپرس چیست؟
همان طور که میدانید با استقرار یک سیستم پشتیبان قابل اعتماد و حرفه ای در وب سایت خود، قادر خواهید بود به تمام سؤالات کاربران و بازدیدکنندگان پاسخ دهید. همچنین به کاربران نیز این امکان را می دهید تا با هر مشکلی که ممکن است مواجه شوند، به روشی سریع و منظم کمک کنید.
درواقع با این شیوه و اجازه دادن به مشتریان برای درج تیکت و ارجاع دادن آنها به بخش مربوطه به راحتی میتوانید تمام سؤالات آنها را مدیریت کنید. زیرا دسته بندی تیکتها می تواند کمک زیادی در روند رسیدن به پاسخ ها داشته باشد.
این نوع سازماندهی برای رسیدگی به مشتریان، علاوه بر اینکه به تیم شما کمک می کند تا به شیوهای بهینه و کارآمدتر کار کنید، بلکه پشتیبانی عالی را نیز برای کاربران فراهم می کند که باعث می شود آنها انگیزه و تمایل بیشتری برای بازگشت و خرید دوبارهی محصولات و یا خدمات شما داشته باشند. همچنین فرصتی عالی برای اثبات اعتمادسازی و تخصص خود و ایجاد شهرتی ماندگار و خوب در زمینه کاری خلق خواهید کرد. خصوصاً، اگر یک افزونه پشتیبانی و تیکت را با یکی از افزونههای CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری ترکیب کنید. زیرا در این صورت نحوهی مدیریت روابط با مشتریانتان به سطح بالاتری خواهد رسید.
ما مهمترین ویژگی و مزایایی که در مورد سیستم های تیکت و پشتیبانی میتوان نام برد را به صورت کلی و دسته بندی شده در ذیل برای شما جمعآوری کردهایم. به طور کلی این سیستم ها شما را قادر می سازند که:
- حجم بالایی از سؤالات را به طور همزمان مدیریت کنید.
- نیازها و سؤالات مشتری را اولویتبندی کرده و بر اساس آن مدیریت کنید.
- در یک بازه زمانی خاص به مشتریان پاسخ دهید، و مجبور نیستید همه چیز را برای مدیریت آن کنار بگذارید (به این ترتیب میتوانید در فروش خود متمرکز و پویا باقی بمانید).
- بر اساس نوع موضوع و همچنین تخصص اعضای تیم خود تفویض اختیار کنید.
- پاسخهای ثابت و مبتنی بر برند را ارائه دهید، بهویژه اگر پیامرسان خودکار و آماده دارید که میتوانید هنگام پاسخ دادن به سؤالات و مسائل رایج، از آن استفاده کنید.
اکنون که با این ویژگی ها آشنا شدید زمان آن است به این موضوع بپردازیم که چگونه این سیستم پشتیبانی را در سایت وردپرسی خود راه اندازی کنید؟ افزونه ها و پلاگین های زیادی وجود دارند که این کار را انجام میدهند. با ما همراه باشید تا برخی از بهترین پلاگین های پشتیبانی و تیکت را باهم بررسی کنیم.
معرفی 5 مورد از بهترین و کاربردی ترین افزونه های تیکت و پشتیبانی
برای کمک به شما در تحقق اهداف خدمات مشتری خود، لیستی از بهترین افزونه های تیکت و پشتیبانی را بررسی کرده ایم که به شرح ذیل است:
افزونه پشتیبانی WooCommerce Support Ticket System
اگر از ووکامرس برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده میکنید، عاقلانهترین راه این است که یک سیستم تیکت و پشتیبانی نیز به آن اضافه کنید. در این مورد افزونه WooCommerce Support Ticket System بهترین گزینه است زیرا به طور یکپارچه با ووکامرس ادغام می شود. این افزونه پلتفرمی را اضافه می کند که به شما امکان میدهد تیکت های پشتیبانی کاربر را مدیریت کرده و به آن ها پاسخ دهید. همچنین شما را قادر می سازد به تمام کاربرانی که با هرگونه مشکلِ سفارش یا تحویل مواجه شدهاند، راهنمایی و پشتیبانی ارائه دهید.
به کمک افزونه WooCommerce Support Ticket System شما میتوانید به راحتی تیکت ها را در پنل خود و از پیشخوان مدیریت کنید. کاربران نیز میتوانند از یک رشته پیام کاربردی در قسمت جلوی سایت (Frontend)، برای برقراری ارتباط با شما استفاده کنند.
به غیر از سفارش و تیکت های کاربر، یکی دیگر از ویژگی های که افزونه ارائه می دهد، وجود یک سیستم پرداخت میباشد که پس از خرید محصول و پرداخت سفارش فعال می شود، و می تواند توسط مدیر برای پیگیری سؤالات مربوط به محصول ارسال شده توسط شرکت، استفاده شود. همچنین این افزونه دارای یک سیستم اعلان ایمیل است یعنی هر بار که اقدامی صورت گیرد، ایمیلی را برای مشتری یا مدیر فروشگاه ارسال میکند.
افزونه تیکت JS Help Desk – Best Help Desk & Support Plugin
وقتی صحبت از افزونههای رایگانی میشود که میتوانید از مخزن وردپرس دانلود کنید، JS Help Desk یکی از بهترین پلاگینهای پشتیبانی موجود است. البته این افزونه دارای نسخهی حرفه ای نیز می باشد که در صورت استفاده از ویژگی های بیشتر میتوانید آن را خریداری کرده و از آن استفاده کنید.
برخی از ویژگی های کلی این افزونهی پشتیبانی و تیکت به شرح ذیل است :
- پشتیبانی از زبان فارسی
- امکان ارسال تیکت برای مخاطبین و بازدیدکنندگانی که عضو سایت نیستند.
- امکان ارسال و دریافت نامحدود تیکت
- امکان ایجاد و ساخت بینهایت پاسخگو و پشتیبان ها
- امکان فیلتربندی تیکتها به روش دلخواه برای یافتن سریعتر و بهتر موارد موردنیاز
- ایجاد دسته بندی و تعریف دپارتمانهای پاسخگویی مختلف نظیر بخش فنی، خدمات، فروش، مدیریت و…
- ارائهی نمایش وضعیت تیکت ارسالشده
- و …
اگر هنوز سایت فروشگاهی خود را راه اندازی نکرده اید، پیشنهاد میکنیم از دوره طراحی سایت در مجموعهی ما استفاده کرده و بهترین فروشگاه ها را طراحی کنید.
افزونه تیکت و پشتیبانی SupportCandy
افزونه SupportCandy یکی دیگر از سیستم های پشتیبانی است که در دو نسخهی رایگان و پولی در دسترس کاربران می باشد. این افزونه یک رابط کاربری کامل دارد که به بازدیدکنندگان سایت شما این امکان را می دهد در صورتی که مایل به ایجاد حساب کاربری نیستند، تیکت مهمان ایجاد کنند. که در واقع میتوانید از این طریق باعث جلوگیری از دست دادن بسیاری از مشتریان بالقوه سایت خود شوید.
SupportCandy همچنین دارای ویژگی های زیادی نظیر عملکرد Ajax، طراحی واکنشگرا که باعث میشود در هر اندازه صفحه به خوبی کار کند، فرم تیکت قابل تنظیم، اعلانهای ایمیل قابل تنظیم، امکان تنظیم زمینههای سفارشی به فرم های ارسال تیکت و …. می باشد.
افزونه تیکت وردپرس FAST
اگرچه این افزونه یک راهحل عالی برای ارائه پشتیبانی از طریق تیکت در یک وب سایت است، اما به طور کلی دو مخاطب اصلی و خاص دارد. یکی توسعه دهندگان وردپرس (مخصوصاً کسانی که تم ها و افزونه ها را طراحی میکنند) و دیگری صاحبان فروشگاههای اینترنتی.
اگر شما هم یک فروشگاه اینترنتی دارید، افزونهFAST با ادغام افزونه های Envato Marketplace و WooCommerc، میتوانید شرایط روند ارائه پشتیبانی به مشتریان را سریع و آسانتر کنید.
برخی از ویژگی های این افزونه عبارتاند از:
- هیچ محدودیتی در مورد تعداد تیکت ها و مشتریانی که میتوانید پشتیبانی و پردازش کنید وجود ندارد.
- میتوانید فیلدهای سفارشی برای تیکت نظیر طرحهای رنگی، و پیامهای ایمیل پاسخگوی خودکار را تنظیم کنید.
- قابلیت ارسال و آپلود فایل های اسکرین شات را دارد.
- نمایندگان تعیین شده برای پشتیبانی مشتری، می توانند نظرات داخلی خود را برای ثبت جامع تری از مشکل و حل و فصل آن ارائه دهند.
- این پلاگین مستقیماً با ووکامرس ادغام می شود. یعنی مشتریان می توانند سفارش و محصول خاصی را که میخواهند درباره آن استعلام بگیرند انتخاب کنند.
- میتوانید گزارشهای رضایت مشتری را نیز به کمک پلاگین FAST ایجاد کنید.
FAST همچنین با Envato نیز ادغام می شود. بنابراین، اگر طرحها یا پلاگینهایی را در آنجا میفروشید، میتوانید بررسی کنید که مشتریانی که با شما تماس گرفتهاند، واقعاً محصول شما را خریداری کردهاند یا خیر.
همچنین شایان ذکر است که توسعهدهندهی این افزونه همیشه پاسخگوی ارسال نظرات یا سؤالات کاربران است. ویژگیها و بهروزرسانیهای جدید این افزونه نیز توسط توسعهدهنده و سازندهی آن اعلام میشود. به علاوه اینکه این شرکت، دریافت پیشنهادهای شما را تأیید کرده و اعلام میکند که این ویژگیها قرار است چه زمانی در یک بهروزرسانی آینده یکپارچه شوند.
افزونه تیکت و پشتیبانی Awesome Support
این افزونه یکی از محبوب ترین افزونه های تیکتینگ در سایت های وردپرسی است. و به طور کلی در دو نسخهی رایگان و پولی وجود دارد. اما از آنجایی که بسیار کاربردی و با امکانات است، نسخهی رایگان آن نیز پاسخگوی نیاز شما برای ایجاد سیستم تیکت خواهد بود.
برخی از امکانات و ویژگی های این افزونه به شرح ذیل است:
- نمایندگان پشتیبانی شما اعلانهای ایمیلی را برای هر مرحله از چرخه حیات تیکت دریافت خواهند کرد.
- میتوانید بینهایت پاسخگو، کاربر، محصول و… را به سیستم پشتیبانی اضافه کنید.
- اگر میخواهید تیم پشتیبانی و کاربران بتوانند به صورت بصری ارتباط برقرار کنند، میتوانید آپلود فایلها را فعال کنید، که اغلب از یک توضیح متنی مؤثرتر است.
- امکان دسته بندی تیکت ها به روشهای مختلف وجود دارد.
- این افزونه با ابزارهای تجارت الکترونیکی مانندWooCommerce و Easy Digital Downloads همگام و سازگار میشود تا بتوانید پشتیبانی ویژه محصول را ارائه دهید.
- امکان شخصیسازی و سفارشیسازی فرم های تیکت برای مشتریان در این افزونه وجود دارد.
- میتوانید ایمیلهای هشدار را برای پاسخگوها و کاربران به صورت خودکار ارسال کنید.
از تمام افزونه های ذکر شده در سایت آماده فروشگاهی نیز میتوانید استفاده نمایید.
جمع بندی نهایی
افزونه های تیکت و پشتیبانی در وردپرس به شما امکان می دهند که بتوانید با ایجاد بستری مناسب برای مشتریان خود، آن ها را دوباره به خرید تشویق کنید. علاوه بر این سبب شهرت و اعتمادسازی در زمینهی کسبوکار خود میشوید. درواقع با پیاده سازی این مدل سیستم ها، مشتری با خیال امنتری میتواند برای خرید محصول یا استفاده از خدمات تصمیم بگیرد.
امیدواریم این لیست از افزونه های تیکت و پشتیبانی به شما برای انتخاب گزینهی مناسب، کمک کرده باشد. اما در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید میتوانید از طریق کامنت برای ما بنویسید تا در کوتاهترین زمان به آنها پاسخ دهیم. جهت مراجعه به مقالهی وردپرس چیست؟ میتوانید از طریق لینک مشخص شده اقدام کنید.
منابع کمکی:
4 پاسخ
سلام بهترینش کدوم افزونه هست؟؟
سلام خدمت شما
بهترین در حال حاضر از نظر بررسی ما Support Candy می باشد
سلام ببخشید این قسمت اول مقالاتتون که نوشته اید در این نوشته شما میخوانید:
را چطور ایجاد کردید ؟؟
سلام وقت بخیر
ما از افزونه Easy Table of Contents استفاده کردیم اما در المنتور میتوانید از آموزش زیر هم استفاده کنید .
آموزش فهرست مطالب در المنتور