حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در وردپرس

آخرین بروزرسانی : ۸ آبان ۱۴۰۱

در این نوشته شما می خوانید

یکی از مشکلات رایجی که در وردپرس وجود دارد، عدم ارسال ایمیل است. بسیاری از ایمیل‌هایی که از سمت وردپرس ارسال می‌شود یا به مخاطب نرسیده و یا اینکه در پوشه اسپم ایمیل قرار می‌گیرد.

برای بسیاری از کاربران نیز این سؤال پیش می‌آید که چرا افزونه فرم تماس آن‌ها ایمیل را ارسال نمی‌کند و یا چرا هیچ اعلانی برای ایمیل دریافت نمی‌کنند.

در این آموزش به شما نشان خواهیم داد که چگونه مشکل ارسال نشدن ایمیل در سایت‌های وردپرسی را برطرف کنید. و همچنین بتوانید ایمیل ها را در سایت خود به کمک افزونه SMTP Mailer، با ایمنی و اطمینان بیشتری ارسال کنید و آن‌ها را از پوشه اسپم دور نگه‌دارید. بنابراین زمان را از دست ندهید و تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اگر جز مخاطبینی هستید که هنوز موفق به طراحی سایت نشده ­اید، پیشنهاد می‌کنیم از آموزش رایگان المنتور استفاده کرده و به راحتی سایت خود را راه‌اندازی و طراحی کنید. افزونه المنتور پرو نیز با نسخه اصلی و اورجینال برای خرید شما در سایت قرار دارد.

حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در وردپرس

چرا ایمیل در سایت های وردپرسی ارسال نمی‌شود؟ 

به طور کلی شایع‌ترین دلیل و علت اصلی برای مشکل عدم ارسال ایمیل در سایت های وردپرسی، این است که سرور میزبان یا هاست شما به درستی برای استفاده از تابع ()PHP mail  تنظیم و پیکربندی نشده است. لازم به ذکر است که همین تنظیمات نادرست منجر به مختل شدن سایت شما خواهد شد.

به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان و توسعه دهندگان وردپرس پیشنهاد می کنند که از این پلتفرم برای ارسال خبرنامه و ایمیل خود استفاده نکنید .

حتی اگر تنظیمات هاست شما برای استفاده از این ویژگی، پیکربندی شده باشد، بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل مانند Gmail و … از ابزارهای مختلفی برای کاهش ایمیل‌های هرزنامه استفاده می کنند. درواقع این ابزارها سعی می‌کنند که ایمیل و فرستنده­ی آن را بررسی کنند.

ایمیل های ارسال شده توسط وب‌سایت‌های وردپرسی اغلب در بررسی های این ابزارها مردود می‌شوند. زیرا وقتی ایمیلی از سایت وردپرسی ارسال می‌شود (افزونه فرم تماس، اعلان مدیر و غیره)، ممکن است حتی به پوشه اسپم گیرنده وارد نشود چه برسد به صندوق ورودی!!

به همین دلیل است که بهترین پیشنهاد برای جلوگیری از این مشکل، استفاده از SMTP برای ارسال ایمیل در وردپرس می‌باشد.

اما قطعاً سؤالی که در این قسمت برای شما پیش می‌آید، این است که SMTP چیست؟

پروتکل ارسال ایمیل SMTP چیست؟

SMTP یا پروتکل انتقال ایمیل، استاندارد و قراردادی برای ارسال ایمیل است. که بسته‌ی ایمیل را از فرستنده دریافت کرده و به گیرنده ارسال می‌کند

برخلاف تابعPHP mail () ، SMTP از احراز هویت مناسب استفاده می‌کند که منجر به تحویل ایمیل با ایمنی و کیفیت بیشتر خواهد شد.

جالب است بدانید که در این راستا، وردپرس دارای یک افزونه SMTP Mailer  است. و سایت را برای ارسال ایمیل به جای تابعPHP mail () ، با استفاده از SMTP پیکربندی می‌کند.

از این افزونه کاربردی می‌توانید برای اتصال با هر سرویس محبوب SMTP مانند SendinBlue، Gmail (G Suite)، Office365 و … استفاده کنید.

با این تفاسیر اما، زمان آن است که به رفع مشکل ارسال نشدن ایمیل در وردپرس به کمک افزونه SMTP Mailer بپردازیم.

SMTP Mailer

چگونه به کمک افزونه SMTP Mailer مشکل ارسال نشدن ایمیل در وردپرس را رفع کنیم؟

بهترین و شاید سریع‌ترین راه برای اینکه بتوانید به راحتی در سایت های وردپرسی، ایمیل ها را ارسال و دریافت کنید، استفاده از افزونه SMTP Mailer است.

افزونه SMTP Mailer کمک می‌کند سایت وردپرسی شما، بر اساس SMTP پیکربندی شود و از همین سرویس، به جای تابع داخلی PHP mail ()  استفاده کند.

برای استفاده از این افزونه، کافی است آن را از مخزن وردپرس دانلود کنید و به صورت نصب و فعال درآورید. در صورتی که برای نصب افزونه ها نیاز به راهنمایی دارید می‌توانید به صورت رایگان، از آموزش وردپرس در سایت ما استفاده کنید.

پس از نصب و فعال‌سازی افزونه، سپس روی SMTP Mailer در پیشخوان وردپرس خود کلیک کنید تا به قسمت تنظیمات افزونه هدایت شوید.

در این مرحله حتماً توجه داشته باشید که باید نام و آدرس ایمیلی را وارد کنید که می‌خواهید ایمیل‌های سایت شما از آن ارسال شوند. درواقع شما در این قسمت مشخص می کنید که از همان آدرس ایمیلی که در هاست خود تعریف کرده‌اید برای سرویس پستی SMTP استفاده می کنید.

می‌توانید در سربرگ عمومی یا General، تغییرات را بر اساس توضیحاتی که در ذیل آمده است تنظیم کنید:

  • SMTP Host: این فیلد مربوط به نام میزبانی و هاستی است که قصد دارید از طریق آن ایمیل خود را ارسال کنید.
  • SMTP Authentication: با تنظیم کردن این فیلد بر روی گزینه YES، شما مشخص می کنید که در فرآیند ارسال ایمیل از طریق SMTP احراز هویت و اعتبارسنجی فعال باشد.
  • SMTP Username: در این فیلد نام کاربری SMTP وب‌سایت خود را وارد نمایید. درواقع نام کاربری همان آدرس ایمیلی که برای هاست در نظر گرفته اید.
  • SMTP Password: پسورد مربوط به نام کاربری که در فیلد قبلی تعریف کردید را وارد کنید.
  • Type of Encryption: این بخش را بر روی حالت TLS قرار دهید. در این تنظیم شما تعیین می کنید که ارسال ایمیل از طریق SMTP  چگونه و به چه روشی رمزنگاری شود.
  • SMTP Port: با قرار دادن پورت 587 در این فیلد، مشخص می کنید که می‌خواهید فرآیند ارسال ایمیل از طریق این پورت صورت بگیرد.
  • From Email Address: در این فیلد شما باید آدرس ایمیلی که قصد دارید، ارسال ایمیل به کمک SMTP را از آن طریق دنبال کنید، وارد نمایید. آدرس ایمیل ارسالی شما همان ایمیلی است که در قسمت نام کاربری وارد کردید.
  • From Name: نامی که می‌خواهید از آن در ایمیل­تان به عنوان فرستنده استفاده کنید را در این قسمت وارد نمایید.
  • Disable SSL Certificate Verification: این فیلد را تغییر ندهید. به طورکلی این بخش مربوط به اطلاع‌رسانی‌های مربوط به SSL شما است.

پس از پر کردن تمامی این باکس ها، بر روی دکمهSave Changes  کلیک کنید تا کلیه تغییرات ذخیره شود.

و بعد از این مرحله نیاز هست تا شما عملکرد افزونه را تست کنید. بنابراین بر روی تب بعدی یعنی Test Email  کلیک نمایید.

در تب مربوط به Test Email شما با سه فیلد خالی روبه‌رو می‌شوید که به شرح ذیل است:

  • To: آدرس ایمیلی که می‌خواهید ایمیل تست به آن ارسال شود را در این فیلد وارد کنید.
  • Subject: موضوع و عنوان ایمیل را در این قسمت وارد نمایید.
  • Message: در این بخش محتوایی که قصد دارید در ایمیل تست شما نمایش داده شود را وارد نمایید.

سپس بعد از اینکه فیلدهای مربوطه را پر کردید، دکمهSend Email  را کلیک کنید.

اکنون با مراجعه به آدرس ایمیلی که انتخاب کرده­اید، می‌توانید چک کنید که این ایمیل تستی به درستی ارسال شده است یا نه. در صورتی که این فرآیند ارسال ایمیل را به کمک افزونه  SMTPبه درستی انجام داده باشید، باید ایمیل مربوطه و تستی را مشاهده کنید.

اما چنانچه برای تنظیمات و یا استفاده از افزونه SMTP Mailer دچار مشکل شدید و نیاز به راهنمایی داشتید می‌توانید از طریق پشتیبانی وردپرس برای رفع ایراد و مشکل پیش‌آمده، با ما در ارتباط باشید.

جمع بندی نهایی

رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس از جمله مسائلی است که کاربران و صاحبان سایت وردپرسی با آن مواجه هستند. این اتفاق اصولاً بنا به تنظیمات نادرست در سرور میزبانی یا هاست سایت رخ می‌دهد که منجر به بروز این مشکل خواهد شد.

ما سعی کردیم در این مقاله با آموزش و معرفی افزونه SMTP Mailer و انجام تنظیمات مربوط به آن، به شما کمک کنیم که سایت وردپرسی خود را از عدم ارسال ایمیل نجات دهید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. اما درصورتی که همچنان نیاز و مشکل شما مرتفع نشده است و یا از افزونه‌ی دیگری استفاده می کنید برای ما در کامنت بنویسید تا در کوتاه­ترین زمان ممکن به آن­ها پاسخ دهیم.

3 پاسخ

  1. سلام و احترام من یک برگه تماس با ما ساختم
    ********/call/
    که این صفحه هستش
    میخواستم آدرس ایمیل و شماره تلفن رو توی برگه نه در هدر و فوتر به این شکل طراحی کنم اما نمیدونم چطور …………خوشحال میشم راهنمایی کنید.
    ********/wp-content/uploads/2019/02/astra-wp-demo.png
    قسمت پایین در فوتر این پیوند رو بی زحمت ببینید که شماره تلفن و ایمیل رو چقدر زیبا طراحی کرده من میخوام یک همچین چیزی در صفحه تماس با ما داشته باشم

  2. سلام و درود
    من دقیقا طبق آموزش شما انجام دادم اما ایمیل ارسال نشد که نشد
    اینهم ارورش
    SMTP Error: Could not connect to SMTP host
    لطفا کمک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده