معرفی بهترین افزونه های 2022 ساخت جدول در وردپرس

آخرین بروزرسانی : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

در این نوشته شما می خوانید

یکی از قابلیت های مهم وردپرس انجام دادن کلیه کارهای ادیتور برای محتواهای صفحات و بلاگ پست ها می باشد. اما طراحی جدول در ویرایشگرهای پیش‌فرض این سیستم مدیریت محتوا، کاری پیچیده و سخت است.

با توجه به اینکه ویرایشگر وردپرس قدرت زیادی برای بهینه‌سازی محتوا و متون سایت دارد اما در عین حال یکی از نقاط ضعفش، نداشتن امکاناتی مناسب برای طراحی جداول زیبا می باشد. درحالی که شاید طراحی جدول برای سایت های وردپرسی یک امر لازم و ضروری به حساب نمی‌آید اما گاهی اوقات نیاز هست تا در محتوای خود از جداول زیبا و گرافیکی استفاده کنید. که برای این کار لازم است حتماً قابلیت طراحی جدول به ویرایشگر وردپرس افزوده شود.

لازم به ذکر است که ویرایشگر جدید و بلوک‌بندی وردپرس یعنی گوتنبرگ، امکان درج جدول در سایت های وردپرسی را برای کاربران خود اضافه کرده است. اما با این حال ما در این مقاله از المنتور سایت تصمیم گرفتیم 7 مورد از بهترین افزونه های طراحی جدول در وردپرس را برای شما مخاطبین عزیز شرح دهیم. که توسط آن‌ها می‌توانید طراحی هایی زیبایی را به سایت خود اضافه نمایید.

بهترین افزونه ساخت فرم در وردپرس

چرا باید از افزونه ساخت جدول در وردپرس استفاده کنیم؟

جداول روشی عالی برای نمایش مجموعه داده های بزرگ به روشی آسان، مرتب و خوانا هستند. می‌توانید از جداول برای به اشتراک‌گذاری داده های اصلی، نمایش مقایسه قیمت ها، ایجاد فهرست های وب و موارد دیگر در سایت خود استفاده کنید.

وردپرس یک ویژگی پیش‌فرض دارد که به شما امکان می‌دهد جداول را به پست‌ها و صفحات اضافه کنید، اما این قابلیت محدودیت هایی دارد و همچنین گزینه‌های طراحی و استایل دهی زیادی نیز ارائه نمی‌دهد.

درواقع هنگامی که شما جداول جذاب و تعاملی ایجاد می‌کنید، راحت‌تر می‌توانید مخاطبین و بازدیدکنندگان خود را درگیر کرده تا زمان بیشتری را در وب سایت شما بمانند.

با این اوصاف، با ما همراه شوید تا به برخی از بهترین افزونه های جدول وردپرس که می‌توانید در کنار سایت وردپرس خود استفاده کنید، نگاهی بیندازیم. چرا که اگر بخواهید به طور دستی اقدام به طراحی جدول در وردپرس نمایید نیاز به کد نویسی و برنامه نویسی داشته و دردسرهای خاص خود را به همراه خواهید داشت.

اگر به دنبال آموزش طراحی سایت هستید می‌توانید از طریق لینک درج شده به صورت رایگان استفاده کنید.

معرفی افزونه های ساخت جدول در وردپرس

7 مورد از بهترین افزونه های ساخت جدول در وردپرس

7 نمونه از کاربردی‌ترین و بهترین افزونه های طراحی جدول به شرح ذیل است :

افزونه ساخت جدول TablePrees

TablePress یکی از محبوب ترین افزونه های جدول برای وردپرس است.این افزونه به شما امکان می دهد جداول زیبا را به‌سادگی و بدون نیاز به مهارت و دانش کدنویسی درج کنید.

اگر قبلاً از اکسل استفاده کرده اید، بنابراین به راحتی می‌توانید از افزونه TablePress استفاده کنید. زیرا تمامی کارها مثل فرآیند افزودن داده، درست مانند افزودن داده در اکسل می باشد.

افزونه TablePrees جهت ساخت جدول در وردپرس
جالب است بدانید که شما در این افزونه قادر هستید علاوه بر افزودن دستی داده ها، جداول خود را در قالب  Excel، HTML،  CSV و JSON  درون ریزی و برون ریزی (Import/Export) کنید. این ویژگی انتقال جداول، شما را از یک افزونه دیگر بی نیاز می کند.

همچنین دارای ویژگی منحصربه‌فردی است که می‌تواند جداول را تعاملی تر کند. یعنی کاربران بتوانند با استفاده از صفحه‌بندی، فیلتر کردن، مرتب سازی و موارد دیگر با جداول شما کار کرده و درگیر شوند.

افزونه طراحی جدول Formidable Forms

Formidable Forms یکی از پیشرفته ترین افزونه های فرم ساز در بازار است.همچنین دارای ویژگی هایی است که آن را به یک ابزار قدرتمند برای ساخت جدول نیز تبدیل می کند.در اصل، می‌توانید با استفاده از افزونه یک فرم ایجاد کنید، داده ها را جمع آوری کرده و سپس از آن داده ها برای ساخت و نمایش جداول خود استفاده نمایید.

شما می‌توانید از بین چندین طرح مختلف برای جداول خود یکی را انتخاب کنید که کاملاً با طراحی سایت شما مطابقت داشته باشند. به‌علاوه، این افزونه جدول ساز به شما امکان می دهد ویژگی های مرتب سازی و فیلتر کردن، صفحه‌بندی و موارد دیگر را نیز اضافه کنید.

افزونه formidable جهت ساخت جدول در وردپرس

به کمک افزونه  Formidable Forms، می‌توانید داده‌ها را از فرم‌های موجود خود استخراج کنید، بنابراین جداول شما به‌طور خودکار با در دسترس قرار گرفتن داده‌های جدید به‌روزرسانی می‌شوند.

این ویژگی می‌تواند یک انتخاب عالی برای وب سایت های املاک و مستغلات ، دایرکتوری های تجاری، فهرست های طبقه‌بندی‌شده و مواردی از این قبیل باشد.

افزونه ساخت جدول WpDataTable

wpDataTables یک افزونه حرفه ای برای ساخت جدول است که به شما امکان می دهد به راحتی و به سرعت جداول را به وردپرس خود اضافه کنید.این افزونه به عنوان یک جدول ساز منحصربه‌فرد شما را قادر می سازد که جداول بصری جذابی را بدون نوشتن حتی یک خط کد ایجاد کنید.

در افزونه WpDataTable ویژگی هایی را خواهید یافت که به شما امکان می دهد سلول ها را با هم ادغام کرده، رتبه بندی ستاره ها را به آن ها اضافه کنید، به هر سلول سبک متفاوتی بدهید، کدهای کوتاه و …  به هر سلول اضافه کنید.

افزونه wpdatatables جهت ساخت جدول در وردپرس

هنگامی که افزونه را فعال کردید، یک پیاده‌سازی سریع وجود دارد که شما را در مراحل ایجاد اولین نمودار راهنمایی می کند. می‌توانید داده های خود را مستقیماً در جدول وارد کرده یا داده ها را از فایل های CSV یا  Excel، فایل  XML، PHP  و موارد دیگر وارد کنید.

برای نمایش جدول خود، می‌توانید از بلوک گوتنبرگ، کد کوتاه، یا یک صفحه ساز پشتیبانی‌شده نیز استفاده نمایید.

افزونه طراحی جدول Data Tables Generator by Supsystic

Data Tables Generator یک افزونه جدول ساز انعطاف‌پذیر برای کاربرانی است که نیاز به ایجاد انواع مختلف جداول دارند.این برنامه از قابلیت های مرتب سازی و جستجو پشتیبانی می کند و می‌تواند هر نوع داده یا رسانه ای را در جداول شما نمایش دهد.

مشابه اکسل و سایر نرم افزارهای صفحه گسترده، حتی می‌توانید معادلات و فرمول های ریاضی را به جداول خود اضافه کنید.

افزونه data tables generator برای ساخت جدول در وردپرس

همچنین می‌توانید داده های ذخیره شده در جداول خود را به گرافیک، نمودار تبدیل کنید. این طرح های گرافیکی می‌تواند به بازدیدکنندگان شما کمک کند تا داده های موجود در سایت را بهتر درک کنند.

این ویژگی برای کاربران نیز وجود دارد که داده ها را در قسمت جلو وارد کرده و آن ها را در قالب  PDF، Excel یا CSV دانلود کنند.

افزونه ساخت جدول Ninja Tables

Ninja Tables یک افزونه عالی برای ساخت جدول در سایت های وردپرسی است که به شما امکان می دهد جداول زیبا را به راحتی ایجاد کنید.این افزونه دارای چندین ویژگی است که سفارشی‌سازی آن را آسان‌تر می کند. شما می‌توانید از بین 13 طرح رنگی مختلف یکی را انتخاب کرده و یا طرح خود را مطابق با طراحی سایتتان ایجاد کنید.
به‌علاوه، می‌توانید نحوه ظاهر جدول خود را در دستگاه‌های موبایل، تبلت و دسکتاپ سفارشی‌سازی نمایید.

افزونه ninja-tables جهت ساخت جدول در وردپرس
از آنجایی که فرآیند وارد کردن دستی داده ها، به علت اینکه باید هر ستون و سطر را جداگانه وارد کنید، کند می باشد، بنابراین گزینه های وارد کردن داده برای کمک به سرعت بخشیدن به این امر در افزونه Ninja Tables وجود دارد.

حتی دارای یک ویژگی منحصربه‌فرد است که به شما امکان می دهد CSS و جاوا اسکریپت سفارشی را برای کسانی که می خواهند کد سفارشی اضافه کنند به جدول خود اضافه نمایید.

افزونه طراحی جدول Visualizer

Visualizer یک افزونه حرفه ای جدول ساز و نمودارهای غنی از ویژگی ها است که استفاده از آن نیز آسان می باشد. اگر در حال نوشتن پست های وبلاگ وردپرس هستید و نیاز به اضافه کردن جداول و نمودار دارید، این افزونه می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد.

visualizer افزونه ساخت جدول در وردپرس
شما می‌توانید از این افزونه برای ایجاد جداول تعاملی برای سایت خود استفاده کنید و کنترل کاملی بر طراحی داشته باشید. همچنین می‌توانید قابلیت های صفحه‌بندی، جستجو، مرتب سازی، پیمایش و موارد دیگر را نیز اضافه کنید.
اما به خاطر داشته باشید که اگر بخواهید جداول را مستقیماً از پست‌های خود ویرایش کنید و به ویژگی‌های وارد کردن داده دسترسی داشته باشید، باید افزونه را به نسخه Pro ارتقا دهید.

افزونه طراحی جدول WP Table Builder

WP Table Builder یک جدول ساز عالی با قابلیت کشیدن و رها کردن است که به شما امکان می دهد جداول زیبا و کاملاً ریسپانسیو را ایجاد کنید.

شما این امکان را دارید که متن، تصاویر، لیست ها، دکمه ها، رتبه بندی ستاره ها، کدهای کوتاه و HTML سفارشی را به جدول خود اضافه کنید. با اضافه کردن این قبیل ویژگی ها باعث می شود که جدول شما برای چیزی بیشتر از نمایش داده ها مفید باشد.

افزونه ساخت جدول وردپرس wp table builder

شما می‌توانید از این افزونه برای ایجاد جداول قیمت‌گذاری، جداول فهرست، جداول مقایسه سایت‌های بررسی و موارد دیگر استفاده کنید.
افزونه WP Table Builder همچنین دارای قابلیت مرتب سازی است و شما کنترل کاملی بر سبک جداول خود خواهید داشت.

جمع بندی نهایی

از آنجایی که ویرایشگرهای پیش‌فرض وردپرس قابلیت افزودن جدول در طرح های مختلف را ندارند، شما می‌توانید از 7 نمونه از بهترین افزونه های ساخت و طراحی جدول که در بالا به آن اشاره شد، استفاده کنید. امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب بهترین افزونه ساخت جدول در وردپرس کمک کرده باشد. اما چنانچه به دنبال موردی هستید که در فهرست ما وجود نداشت می‌توانید از طریق کامنت برای ما بنویسید.

همچنین در صورت تمایل می‌توانید به مقاله تغییر ابزارک های وردپرس به حالت کلاسیک مراجعه کرده و سؤالات خود را با ما در میان بگذارید.

برای خرید المنتور به صورت اورجینال و معتبر می‌توانید از طریق لینک درج شده اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده