معرفی ابزارهای تست سرعت وب‌سایت | 6 ابزار مهم تست سرعت سایت

آخرین بروزرسانی : ۲۹ مهر ۱۴۰۰

در این نوشته شما می خوانید

ابزارهای تست سرعت وب سایت

سرعت وب‌سایت ازجمله مواردی است که برای حفظ کاربر و کاهش نرخ پرش مهم است. علاوه بر این یک وب‌سایت با سرعت بالا، رتبه و سئوی بهتری را در موتورهای جست‌وجو خواهد داشت.

موارد زیادی در بالا بردن سرعت وب‌سایت وجود دارد که شما می‌توانید با کمک ابزارهای تست سرعت آن‌ها را بهبود بخشید و به آنالیز و تحلیل وب‌سایت خود بپردازید.

ما در این مقاله موارد زیر را بررسی خواهیم کرد:

  • سرعت وب‌سایت چیست؟
  • چرا سرعت وب‌سایت اهمیت دارد؟
  • مهم‌ترین ابزارهای تست سرعت وب‌سایت

قبل از هر چیز پیشنهاد می‌کنیم به مقاله آموزش طراحی سایت سری بزنید و اگر در انتخاب بین سایت ساز یا وردپرس برای طراحی سایت خود تردید دارید این مقاله را نیز از دست ندهید.

سرعت وب‌سایت چیست؟

سرعت وب سایت چیست؟

بهتر است قبل از معرفی ابزارهای تست سرعت، بدانیم سرعت وب‌سایت چیست؟
به‌طورکلی سرعت وب‌سایت یعنی اینکه وب‌سایت شما چقدر سریع برای کاربران بارگیری می‌شود. این بر اساس میانگین سرعت چند صفحه است یعنی سرعت صفحه‌یا زمان بارگذاری صفحه، که به مدت زمان لازم برای بارگذاری کامل عناصر مانند متن و تصاویر در صفحه‌ی وب‌سایت اشاره دارد.

این روزها اغلب بازدیدکنندگان وب‌سایت حتی با کوچک‌ترین تأخیر دلسرد شده و آنجا را ترک می‌کنند.

در واقع، تحقیقات نشان داده است که اگر آپلود وب‌سایت بیش از 400 میلی ثانیه طول بکشد – که به معنای واقعی کلمه چیزی حدود یک پلک زدن است – شخصی از سایت شما خارج می‌شود.

چرا سرعت وب‌سایت اهمیت دارد؟

همان‌طور که اشاره کردیم، سرعت وب‌سایت می‌تواند، خیلی سریع تعیین کند که آیا کاربر در وب‌سایت شما می‌ماند یا خیر؟ اما فقط این مورد هم نیست و درواقع حتی مهم‌تر از آن‌هم می‌باشد.

سرعت وب‌سایت برای موتورهای جستجو، به ویژه گوگل ، هنگام تعیین اینکه کدام وب‌سایت‌ها در بالای صفحه نتایج موتورهای جستجو یا SERP  نمایش داده شوند، اهمیت زیادی دارند.

متأسفانه اما اگر سایت شما خیلی کند باشد، قطعاً شما مهم‌ترین پارامتر را در سئو از دست داده‌اید و نمی‌توانید لینک یک در نتایج باشید!

بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت به افزایش بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو کمک می‌کند، بنابراین به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود.

ابزارهای تست سرعت وب‌سایت | حتی در موبایل

معرفی 6 ابزار مهم تست سرعت وب سایت و موبایل

خوشبختانه ابزارهای زیادی برای تست سرعت وب‌سایت و همچنین تست سرعت وب‌سایت برای موبایل وجود دارند که به شرح ذیل است:

  • ابزار تست سرعت گوگل Google PageSpeed Insights
  • ابزار تست سرعت Pingdom
  • ابزار تست سرعت GTMetrix
  • ابزار تست سرعت WebPageTest
  • ابزار تست سرعت Sematext
  • ابزار تست سرعت گوگل برای موبایل Google Mobile Website Speed Testing Tool

ابزار تست سرعت گوگل Google PageSpeed Insights

ابزار google page speed insightts

منطقی است که اگر می‌خواهید سرعت وب‌سایت و در نتیجه SEO را افزایش دهید، برای درک بهتر به یک موتور جستجو مراجعه کنید. Google’s PageSpeed Insights یک ابزار تست سرعت وب‌سایت است که سرعت سایت شما را از 0 تا 100 امتیاز بندی می‌کند. هرچه امتیاز بالاتر باشد ، بهتر است.

Google PageSpeed Insights تست‌هایی را هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل ایجاد می‌کند. به دنبال آن پیشنهاداتی نیز برای بهبود در امتیاز سرعت به شما ارائه می‌دهد.

درحالی‌که اطلاعات مفید زیادی با این ابزار وجود دارد، اما برای مبتدیان کمی دشوار بوده و بیشتر برای متخصصان و توسعه دهندگان مناسب است.

ابزار تست سرعت Pingdom

ابزار تست سرعت وب سایت pingdom

Pingdom مانند ابزار قبلی یعنی Google PageSpeed Insights، سرعت وب‌سایت شما را از 0 تا 100 رتبه بندی می‌کند. کار با این ابزار راحت‌تر می‌باشد و مناسب برای مبتدیان نیز است.

شما می‌توانید بر اساس موقعیت مکانی نیز تست کنید. امتیازی که این ابزار می‌دهد بر اساس زمان بارگذاری صفحه، اندازه صفحه و تعداد کل درخواست‌ها است. همچنین پیشنهاداتی برای بهبود سرعت به شما خواهد داد.

Pingdom تجزیه و تحلیل‌های دقیق‌تری را ارائه می‌دهد تا به هر کسی – از مبتدی تا متخصص – کمک کند مشکلات وب‌سایت خود را حل کرده و سریعاً به بهنیه سازی و پیشرفت برسد.

ابزار تست سرعت GTMetrix

ابزار تست سرعت جی تی متریکس

GTMetrix یک ابزار ایده آل برای مبتدیان است. اگر شما می‌خواهید چندین تست را در مرورگرها، مکان‌ها و اتصالات مختلف انجام دهید، جی تی متریکس گزینه ی مناسبی است. با اکانت رایگان شما 20 تست قبلی و داده‌های مربوطه را می‌توانید ذخیره می‌کند.

داده‌ها را در تست‌های مختلف مقایسه کنید و نمودارهای آبشار ایجاد شده را آپلود کنید تا به شما کمک کند هر چیزی را که باعث کند شدن وب‌سایت شما شده، پیدا کنید.

ابزار تست سرعت WebPageTest

ابزار webpage test برای تست سرعت

این ابزار توسط مهندسین Google Chrome ساخته شده است.

WebPageTest یکی از ابزارهای رایگان تست سرعت وب‌سایت است که در مقایسه با سایر ابزارهای دیگر، داده‌ها و اطلاعات‌های پیشرفته تری ارائه می‌دهد. اگر به دنبال نسخه ساده تر هستید، این ابزار یک گزینه تست سرعت مناسب است.

این ابزار سرعت وب‌سایت را در مرورگرها، دستگاه‌ها و مکآن‌های مختلف تست می‌کند و درنتیجه گزارش‌ها و اطلاعاتی را برای شناسایی مشکلات و بهبود سرعت سایت ایجاد خواهد کرد.

ابزار تست سرعت Sematext

Sematext یک ابزار منحصر به فرد است که تمام جنبه‌های نظارت بر عملکرد وب‌سایت را داراست. Sematext  ترکیبی علاوه بر ارائه هشدارهای زمان واقعی و راه‌حل‌های اشکال زدایی، پشتیبانی از تمام چارچوب های اصلی، و قابلیت پیش نمایش کامل، را ارائه می‌دهد.

با استفاده از این ویژگی ، می‌توانید سرعت وب‌سایت را در مکان‌های مختلف و دستگاه‌های مختلف تست کنید. همچنین می‌توانید Core Web Vitals را در میان سایر معیارها دنبال کنید و عملکرد سایت خود را در برابر رقبا محک بزنید.

ابزار تست سرعت گوگل برای موبایل Google Mobile Website Speed Testing Tool

ابزار تست سرعت برای موبایل

داشتن یک وب‌سایت ریسپانسیو و سازگار با تلفن همراه، پاسخگو و سریع، بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. ابزار تست سرعت سایت تلفن همراه Google، سرعت سایت تلفن همراه شما را تجزیه و تحلیل می‌کند، و خیلی سریع زمان بارگذاری را به شما اطلاع می‌دهد. و در نهایت توصیه‌هایی برای افزایش سرعت در دستگاه‌های تلفن همراه ارائه خواهد داد.

ابتدا باید دامنه خود را وارد کنید تا گوگل بتواند سرعت سایت را در عرض چند ثانیه به شما بگوید – برای جزئیات بیشتر ، مکان و اتصال (پیش فرض آن 4G است) را تغییر دهید. هنگام بررسی گزارش، گوگل نکات متعددی را برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما و همچنین بهبود نرخ تبدیل و فروش ارائه می‌دهد.

جمع بندی نهایی

سرعت وب‌سایت چیزی فراتر از یک مزاحم احتمالی برای مخاطبان شما است. یک وب‌سایت کند می‌تواند به SEO شما آسیب برساند و منجر به کاهش رتبه در جستجو، کلیک و کاهش فروش شود. با اختصاص دادن زمان برای تست و بهبود سرعت وب‌سایت خود، توسط ابزارهای تست سرعت، برای وب‌سایت خود سرمایه گذاری کنید.

امیدواریم این مقاله به شما در بهبود و بهینه‌سازی وب‌سایت از جهت سرعت، کمک کرده باشد. اما اگر ابزار خاصی مدنظر دارید که در این مقاله ذکر نشده است، برای ما در کامنت بنویسید.

در صورت نیاز برای خرید المنتور می‌توانید نسخه ی اورجینال آن را در المنتورسایت به‌صورت معتبر تهیه کنید.

منبع : hubspot

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده