سایت ساز یا وردپرس ؟ | کدام یک بهتر است؟

آخرین بروزرسانی : ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

در این نوشته شما می خوانید

مقایسه سایت ساز و وردپرس برای طراحی سایت

اگر به دنبال راه‌اندازی وب‌سایت هستید ، عوامل زیادی را باید در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که از چه ابزاری می‌خواهید برای ساخت وب‌سایت خود استفاده کنید.

ایجاد وب‌سایت می‌تواند به طرق مختلف انجام شود. در بیشتر مواقع ، وردپرس یا سرویس‌های سایت ساز مورد بررسی قرار می‌گیرد. هر دو ابزار فوق‌العاده‌ای برای ایجاد وب‌سایت هستند و هر کدام مزایای خود را دارند.

در این مقاله مزایای هر یک را توضیح می‌دهیم ، بنابراین می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از آن‌ها، وردپرس یا سایت ساز، متناسب با نیازهای شما هستند. پس لطفاً تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

در صورت نیاز می‌توانید به مقاله آموزش طراحی سایت با المنتور مراجعه کنید و نظرات خود را برای ما کامنت کنید. ما همچنین در مورد معرفی website kit ها به عنوان ویژگی‌های حرفه‌ای المنتور صحبت کرده‌ایم.

وردپرس چیست؟

وردپرس یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های مدیریت محتوا است. این سیستم در ابتدا به عنوان یک بستر وبلاگ نویسی شروع به کار کرد اما در حال حاضر با پیشرفت‌های زیادی که داشته، توانسته به یک ابزار کامل برای طراحی وب‌سایت تبدیل شود و  مورد استفاده عموم قرار گیرد.

طراحی سایت با وردپرس

وردپرس، علاوه بر امکانات زیادی که دارد، افزونه‌ها و قالب‌های مختلفی را نیز در مخزن خود ارائه می‌دهد. هر فرد با حداقل دانش کدنویسی و یا حتی بدون علم به کد نویسی می‌تواند وب‌سایت مورد نیاز خود را به بهترین شکل طراحی کند.

اگر برای طراحی وب‌سایت خود به اطلاعات تکمیلی بیشتری از وردپرس نیاز دارید، می‌توانید به طراحی سایت با وردپرس در مجموعه المنتور سایت مراجعه کنید.

سایت ساز چیست؟

سرویس‌های سایت ساز برنامه یا ابزاری هستند که به شما امکان می‌دهد وب‌سایت را بدون نیاز به ویرایش کد طراحی و ایجاد کنید. اصولاً شما با یکسری الگوها، امکانات و المآن‌ها در آن‌ها مواجه می‌شوید که به راحتی می‌توانید با کشیدن و رها کردن المآن‌ها به طراحی مدنظر خود برسید. تعداد این الگوها تقریباً 140 می‌باشد که همه‌ی آن‌ها را می‌توانید بر اساس نظر خود تغییردهید.

طراحی سایت با سایت ساز

این امر باعث می‌شود که بدون داشتن دانش قبلی یا نیاز به طراح ، وب‌سایت بسازید و خود را درگیر شناخت از سیستم نکنید.

تفاوت بین وردپرس و سایت ساز چیست؟

چندین تفاوت بین هر دو ابزار وردپرس یا سایت ساز وجود دارد. برای درک تفاوت‌ها، ما سه عامل مهم را در زیر مقایسه و رتبه‌بندی کرده‌ایم.

تفاوت بین وردپرس و سایت ساز

راحتی در استفاده : استفاده از سرویس‌های سایت ساز ساده‌تر از وردپرس است. فقط به این دلیل که وردپرس ممکن است کاربران مبتدی را برای شروع تحت فشار قرار دهد. ولی لزوماً به این معنی هم نیست که استفاده از وردپرس دشوار باشد.علاوه بر این، وردپرس تخصصی‌تر است و دارای یک منحنی یادگیری بهتر و بیشتری نسبت به یک سایت ساز، می‌باشد. بنابراین اگر کار با وردپرس برای شما ساده و آسان است پس از این سیستم مدیریت محتوای حرفه‌ای استفاده کنید و وب‌سایت خود را بسازید.اما اگر نمی‌خواهید زمان زیادی را صرف یادگیری و طراحی وب‌سایت کنید، توصیه می‌کنیم از یک سایت ساز استفاده کنید. ایجاد وب‌سایت به کمک سایت سازها و استفاده از رابط کاربری ساده‌ی آنکه شامل کشیدن و رها کردن الگوها و المآن‌ها می‌شود، طراحی یک وب‌سایت را بسیار آسان خواهد کرد.

انعطاف‌پذیری : شما، هم به کمک وردپرس و هم سایت ساز، می‌توانید هر وب‌سایتی را از یک وبلاگ شخصی گرفته تا یک وب‌سایت تجاری برای خود ایجاد کنید. اما با این حال، استفاده از وردپرس، انعطاف‌پذیری و امکانات بسیار بیشتری را خواهد داشت.اول از همه ، وردپرس انواع زیادی از افزونه‌ها را ارائه می‌دهد. این‌ها افزونه‌هایی هستند که می‌توانند نوعی عملکرد تازه را به وب‌سایت شما اضافه کنند. ناگفته نماند ، نصب بسیاری از افزونه‌ها نیز کاملاً رایگان است.اما از آنجایی که افزونه‌ها اضافات خارجی وب‌سایت شما به حساب می‌آیند، نصب موارد اشتباه ممکن است به وب‌سایت آسیب برساند. بنابراین باید همیشه تعداد افزونه‌ها و آخرین تاریخ به‌روزرسانی را قبل از نصب بررسی کنید.

اگرچه می‌توانید از بین 140 قالب در سایت سال‌ها یکی را انتخاب کنید، اما وردپرس هزاران قالب رایگان ارائه می‌دهد.

همچنین وردپرس تضمین می‌کند که کاربران در وب‌سایت شما تجربه‌ی بهتری را برای استفاده در حالت موبایل و ریسپانسیو داشته باشند، در حالی که برخی از سایت سال‌ها ممکن است حالت ریسپاسنیو را ارائه ندهند.

بسته به اینکه کاربران از کدام دستگاه برای بازدید از وب‌سایت شما استفاده می‌کنند، وردپرس می‌تواند به‌طور خودکار محتوای شما را مقیاس بندی کند.

بنابراین ، اگرچه وردپرس گزینه‌های بسیار بیشتری در اختیار شما می‌گذارد و انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری خواهد داشت، اما اگر می‌خواهید تغییرات سفارشی انجام دهید، کمی دشوارتر و وقت گیرتر خواهد بود.

قابل مدیریت : وردپرس دارای جزئیات و امکانات بیشتری است. اگر می‌خواهید وب‌سایت شما آن‌طور که باید زیبا به نظر برسد، پس کافیست مدتی با آن کار کنید تا کاملاً مسلط شوید.انتشار مطالب و ساخت صفحات وب‌سایت در وردپرس یا سایت ساز، هردو راحت است. اما اگر می‌خواهید مطالب زیادی منتشر کنید و وب‌سایت خود را به مرور توسعه دهید، وردپرس گزینه بهتری است. از سوی دیگر، اگر به سادگی می‌خواهید وب‌سایت خود را در اینترنت قرار دهید و ساختار خاصی را نداشته باشید، سایت ساز ابزار مناسبی برای شما است.به طور خلاصه، سایت ساز، وب‌سایت شما را ارزان و سریع راه اندازی می‌کند. وردپرس نیز با ارائه گزینه‌های متنوع تر، وب‌سایت بزرگ‌تر و انتشار محتوای زیاد را در اختیار شما قرار می‌دهد ، اما زمان زیادی را برای شروع کار از شما می‌گیرد.

وردپرس بهتر است یا سایت ساز ؟ | سؤالات متداول و رایج

قبل از اینکه بخواهید سایت ساز یا وردپرس را انتخاب کنید، بهتر است یک‌بار سؤالات زیر را از خود بپرسید:

وردپرس بهتر است یا سایت ساز

چقدر زمان برای ساختن وب‌سایت خود دارید؟

اگر کاربر تازه کار وردپرس هستید، هنگام تلاش برای استفاده از آن و راه‌اندازی وب‌سایت خود، ممکن است با یک منحنی یادگیری مواجه شوید که مدت زمانی را از شما خواهد گرفت.
اما اگر زمان کمی دارید، سایت ساز بهترین گزینه برای شما است. می‌توانید از صفر شروع کنید و در کوتاه‌ترین زمان آن را منتشر کنید.

سطح دانش شما در چه حد است؟

برای کسی که ممکن است زیاد “اهل یادگیری” نباشد، وردپرس سنگین خواهد بود، زیرا چیزهای زیادی وجود دارد که باید یاد بگیرد. اما با استفاده از سایت ساز، حتی افراد با کمترین دانش می‌توانند وب‌سایت خود را در کوتاه‌ترین زمان بسازند.

انتظارات شما از وردپرس یا سایت ساز چیست؟

اگر به دنبال ایجاد یک وب‌سایت سریع هستید و نمی‌خواهید زمان زیادی را صرف نگهداری آن کنید ، پس ما سایت ساز را پیشنهاد می‌دهیم. اما اگر به دنبال امکانات بیشتری هستید و برای یادگیری این ابزار صرف زمان برای شما مهم نیست، وردپرس بهترین انتخاب برای شما است.

قصد دارید اندازه وب‌سایت خود را چقدر بزرگ کنید؟

درحالی که می‌خواهد یک وب‌سایت بزرگ‌تر داشته باشید، وردپرس گزینه بهتری است ، اگرچه ممکن است منحنی یادگیری تندی داشته باشد، اما هنگامی که سیستم را درک کردید و آشنا شدید، در ایجاد و انتشار محتوا و صفحات مشکلی نخواهید داشت.

اگر برنامه‌ی شما ساخت یک وب‌سایت کوچک‌تر و ساده‌تر با مقدار محدود محتوا و صفحات می‌باشد، سایت ساز یک جایگزین عالی است.

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله در مورد انتخاب بین سایت ساز یا وردپرس صحبت کردیم. به طور خلاصه، اگر می‌خواهید هرچه سریع‌تر یک وب‌سایت بسازید و نیازی به نگرانی زیاد در مورد به‌روزرسانی یا نگهداری وب‌سایت خود ندارید، می‌توانید سایت ساز را انتخاب کنید. اما در صورتی که بخواهید گزینه‌ها و ویژگی‌های بیشتری درکنار صرف زمان زیادتری برای مدیریت وب‌سایت خود داشته باشید، وردپرس برای شما مناسب خواهد بود.

همچنین میتوانید از سایت آماده هم استفاده کنید که در کمترین زمان ممکن به همراه آموزش اختصاصی در اختیار شما قرار داده می شود.

اگر باز هم در این زمینه سؤالی دارید می‌توانید برای ما در کامنت بنویسید.

منبع : one.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده