خطای فایل pluggable.php در وردپرس چیست؟ | بهترین راه حل برای رفع خطا

آخرین بروزرسانی : ۸ آبان ۱۴۰۱

در این نوشته شما می خوانید

یکی از رایج ترین خطاهای که در وردپرس رخ می دهد خطای Pluggable.php  است. این خطا معمولاً در هنگام اضافه کردن یک قطعه کد در فایل function.php قالب، به‌روزرسانی خود وردپرس و یا آپدیت یکی از افزونه‌های سایت ممکن است اتفاق بیفتد.

خطای Pluggable.php در حقیقت نشان از بروز مشکل در یکی از افزونه‌ها و یا قطعه کدی است که به قالب سایت اضافه شده است. بنابراین ما در این مقاله از المنتور سایت تصمیم داریم در ابتدا در مورد خطا و سپس راه حل آن صحبت کنیم. برای آشنایی با رفع سریع این خطا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برای دیدن آموزش رایگان المنتور به همراه خریدی معتبر از لایسنس المنتور پرو بر روی لینک درج شده کلیک کنید و از پشتیبانی در سایت ما بهره مند شوید.

خطای pluggable.php در وردپرس چیست؟

خطای Pluggable.php در وردپرس چیست؟

همان طور که در بخش مقدمه نیز اشاره شد، خطای pluggable.php مربوط به زمان‌هایی هست که یک ناهماهنگی و ناسازگاری بین فایل function.php قالب و یا یکی از افزونه‌های وردپرس در سایت شما اتفاق میافتد. این خطا که به‌صورت پیغام ظاهر می‌شود مطابق تصویر زیر، در پیشخوان وردپرس و یا حتی بخش کاربری سایت شما نشان داده می‌شود.

نمایی از خطای pluggable.php در وردپرس

در حقیقت فایل Pluggable.php یکی از فایل‌های اصلی در هسته وردپرس می باشد و لازم است که روی سایت شما وجود داشته باشد. زمانی که با خطایی در این فایل مواجه می شوید، اشاره به این موضوع دارد که یکی از خطوط فایل، دارای مشکل است.

این خطا فقط محدود به بخش کاربری سایت شما نمی باشد و ممکن است در پیشخوان وردپرس خود نیز با آن مواجه شوید. هنگام بروز این مشکل در پیشخوان، امکان دارد تمامی قسمت ها به درستی نشان داده شوند و خطا را فقط در بالای نوار پیشخوان خود مشاهده کنید.

خطای pluggable.php در قسمت پیشخوان وردپرس

آموزش رفع خطای Pluggable.php در وردپرس

برای رفع این خطا در وردپرس، عموماً چند راهکار ساده را باید بررسی کنیم تا نسبت به رفع خطای Pluggable.php اقدام کرده باشیم. بنابراین قبل از هر چیز باید خطا را مورد بررسی قرار داده و ببینید که مشکل از کدام قسمت است؟ از سمت فایل فانکشن و یا اینکه از سمت افزونه وردپرس.

اگر اخیراً با اضافه کردن قطعه کدی در فایل فانکشن با مشکل مواجه شده اید پس می توانید با ویرایش در قطعه کد اضافه شده مشکل را مرتفع سازید. معمولاً در چنین مواقع کاراکترهای اضافی، فاصله و… مواردی از این قبیل دخیل هستند که اشتباهاً در کد اضافه شده‌اند.

اما توجه داشته باشید که قبل از هرگونه تغییر در فایل فانکشن یک نسخه بک آپ و پشتیبان از آن تهیه کرده تا در صورت بروز خطا، بتوانید مشکل را برطرف نمایید. و در صورتی که با کدنویسی آشنایی ندارید حتماً برای انجام چنین کارهایی از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

به عنوان راهکار دیگر، شما این امکان را دارید تا قالب فعال روی سایت خود را از قسمت پیشخوان و یا هاست موقتاً غیرفعال کنید.

اما گاهی هم این امکان وجود دارد که مشکل از قالب نبوده و دلیل رخ دادن آن به خاطر وجود افزونه‌ای باشد که تازه نصب یا به‌روزرسانی کرده اید. در این شرایط هم می‌توانید شبیه قالب، افزونه را از قسمت پیشخوان وردپرس و یا فایل منیجر هاست، غیرفعال کنید.

به خاطر داشته باشید که تحت هر شرایطی نباید هیچ‌گونه تغییری در فایل Pluggable.php اعمال کنید، چرا که این فایل جزو فایل‌های اصلی در هسته وردپرس است و با تغییر آن امکان دارد به صورت موقت مشکل شما برطرف شود ولی در آینده مشکلات بیشتری را برای سایت شما به وجود آورد که خیلی از بخش‌های دیگر سایت نیز درگیر خطای Pluggable.php بشوند.

جمع بندی نهایی

امیدواریم این مقاله در جهت رفع مشکل و خطای Pluggable.php به شما کمک کرده باشد. اما چنانچه برای انجام آن و راه حل های رفع خطا دچار مشکل شدید می‌توانید از طریق کامنت با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده