جلسه ۱

آموزش نصب افزونه ووکامرس

مسعود قربان خانی

مدرس : مسعود قربان خانی

فایل های ضروری و مورد نیاز

پخش ویدیو
تخفیف ویژه دانشجویان دوره رایگان ووکامرس

علاوه بر تخفیف همیشگی المنتور پرو 20% بیشتر تخفیف بگیرید

کد تخفیف : off-elementor

در این نوشته شما می خوانید

ووکامرس از محبوب ترین افزونه‌ها و راه حل­هایی برای ایجاد فروشگاه و تجارت الکترونیک سایت‌های وردپرسی است. این افزونه در حال حاضر با بیش از 4 میلیون نصب فعال، رتبه 4.6 را دارد که گروه بزرگی از صاحبان فروشگاه های دیجیتال را به خود جلب کرده است.

علاوه بر این، از ماه ژوئن 2019، حدود 7٪ از فروشگاه های آنلاین و 22٪ از 1 میلیون سایت برتر تجارت الکترونیک را ووکامرس در اختیار دارد و پوشش می‌دهد. همان‌طور که میدانید امروزه فروش آنلاین و الکترونیک در حال رونق است، بنابراین اگر شما هم به دنبال راه‌اندازی فروشگاه در وب سایت وردپرسی خود هستید، استفاده از افزونه WooCommerce  یکی از بهترین تصمیماتی است که می‌توانید در این زمینه بگیرید.

ما در این مقاله از المنتور سایت قصد داریم نحوه‌ی راه‌ اندازی ووکامرس را توضیح دهیم. همچنین قبل از آموزش نصب ووکامرس، در مورد اینکه برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی به چه چیزهایی نیاز دارید نیز صحبت می‌کنیم. پس فرصت را از دست ندهید و تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

اگر برای طراحی سایت خود به دنبال یک دوره جامع بدون کدنویسی هستید، می‌توانید بر روی لینک درج شده کلیک کرده و از این آموزش نهایت استفاده را ببرید. همچنین نسخه‌ی اورجینال و اصلی المنتور پرو برای خرید شما در سایت قرار دارد.

ووکامرس چیست؟

افزونه ووکامرس یک نرم افزار تجارت الکترونیک رایگان است که فروش محصولات و خدمات آنلاین را آسان می‌کند. در طول سال‌ها، این پلتفرم به محبوب ترین پلت فرم فروش و تجارت الکترونیک در جهان تبدیل شده است که توسط میلیون‌ها کسب‌وکار کوچک و بزرگ (فروشگاه های آنلاین) استفاده می‌شود.

ووکامرس چیست

WooCommerce  به عنوان یک افزونه‌ی رایگان و منبع باز وردپرس است که همیشه در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد. این افزونه به کاربران اجازه می‌دهد تا از ابتدا یک وب سایت فروشگاهی بسازند و یا عملکرد سبد خرید را به یک وب سایت وردپرسی موجود اضافه کنند.

شما می توانید به کمک این افزونه فروشگاه­ساز، محصولات نامحدود اضافه کنید، فروش نامحدود انجام دهید، داده های محصول را وارد و صادر کنید، و تصاویر محصول، فیلم ها، دسته­بندی ها و … را به صورت کاملاً نامحدود اضافه کنید.

همچنین یکی از مزیت­های اصلی افزونه این است که به طور یکپارچه با ده­ها سرویس­های پرداخت اینترنتی ادغام می شود.

اکنون که با افزونه ووکامرس آشنا شدید، زمان آن است که بدانید قبل از راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی چه کارهایی انجام دهید و به چه مواردی نیاز دارید.

ووکامرس رو از کجا شروع کنیم

 

برای ایجاد فروشگاه ووکامرس به چه چیزهایی نیاز داریم؟

اگر بخواهیم از همان ابتدا موارد مورد نیاز را بررسی کنیم، باید بگوییم که برای ایجاد یک وب سایت فروشگاهی ووکامرس در ابتدا به سه فاکتور مهم زیر نیاز هست:

  1. یک هاست سریع یا حساب میزبانی وردپرس. (مکانی که قرار هست تمام فایل های وب سایت فروشگاهی شما ذخیره شود.)
  2. یک دامنه. (نام سایت و فروشگاه شما به عنوان مثال  elementor-site.ir)
  3. یک گواهینامه SSL برای برقراری ارتباطی مطمئن و پذیرش امن پرداخت‌های آنلاین برای مشتریان. (تغییر http به https)

با توجه به اینکه شما برای راه اندازی فروشگاه نیازی به پرداخت هزینه بابت افزونه ووکامرس ندارید، اما هر سه مورد فوق مشمول هزینه بوده و نیاز هست که آن‌ها را پرداخت کنید. زیرا این موارد به عنوان بستر کلی برای ساختن هر نوع وب‌سایتی (نه فقط ووکامرس) است که برای استفاده و اختصاصی کردن قسمتی از محیط اینترنت و فضای مجازی لازم است.

دقت داشته باشید که تمامی این موارد در صورت استفاده از سایت آماده نیز باید توسط شما انجام گیرد.

نحوه‌ی نصب و راه اندازی ووکامرس

برای استفاده و نصب ووکامرس کافی است که چند مرحله‌ی زیر را طی کنید تا فروشگاه شما راه اندازی شود. این 7 مرحله به شرح ذیل است:

افزونه ووکامرس را نصب کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که WooCommerce را در وب سایت خود نصب کنید. یا می‌توانید آن را به صورت رایگان از مخزن وردپرس دانلود کرده، و سپس در سایت خود آپلود کنید. و یا اینکه آن را مستقیماً از طریق داشبورد وردپرس خود نصب نمایید.

برای انجام این کار، وارد پیشخوان وردپرس شوید، و به Plugins > Add   New (افزونه­ ها>>افزودن افزونه جدید) بروید. از نوار جستجو برای پیدا کردن “woocommerce” استفاده کرده و وقتی افزونه مناسب را پیدا کردید رویInstall Now  (همین حالا نصب کن) کلیک کنید. نویسنده‌ی افزونه با عنوان Automattic مشخص شده است.

به افزونه کمی فرصت دهید تا به طور کامل نصب شود. سپس بر روی دکمه Activate  یا فعال کلیک کنید. تا در این مرحله، افزونه در وب سایت شما راه اندازی و فعال شود!

نصب و راه اندازی ووکامرس

به Setup Wizard دسترسی پیدا کنید.

پس از نصب ووکامرس، از شما خواسته می‌شود تا از طریق یک Wizard پیکربندی و پیاده‌سازی افزونه را انجام دهید. این کار کاملاً اختیاری است، اما توصیه می‌کنیم برای پیکربندی برخی تنظیمات کلیدی، آن را بررسی کنید.

صفحه اول پیکربندی این راه اندازی به این صورت است که:

WooCommerce از شما می‌خواهد تا برخی از اطلاعات اولیه در مورد فروشگاه خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل آدرس فروشگاه، واحد پولی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، و اینکه آیا قصد دارید محصولات دیجیتال یا فیزیکی (یا هر دو) را بفروشید، می‌شود.

به خاطر داشته باشید که هر چیزی را که در این قسمت تنظیم می‌کنید (یا در بقیه‌ی مسیر پیکربندی) می‌توانید بعداً در تنظیمات خود ووکامرس نیز در صورت لزوم تغییر دهید.

 

Setup Wizard

 

چگونه درگاه های پرداخت خود را انتخاب کنید

با وارد شدن به پیشخوان وردپرس و منوی ووکامرس وارد شوید در این قسمت نیز وارد پیکربندی شوید و روی تب پرداخت ها وارد شوید 

به سادگی می‌توانید تمام گزینه هایی را که قصد استفاده از آن ها را دارید، انتخاب کرده و مطابق ووکامرس تنظیم کنید. همچنین می‌توانید از برنامه‌های افزودنی برای افزودن پردازشگرها و درگاه‌های پرداخت اینترنتی نیز برای فروشگاه خود استفاده کنید.

لازم به ذکر است میتوانید برای خودتان درگاه های ایرانی مثل درگاه ملت یا زرین پال ایجاد کنید .

درگاه های پرداخت

 

گزینه های حمل و نقل خود را پیکربندی کنید.

می‌توانید تصمیم بگیرید که هزینه ارسال برای مشتریان چقدر است. یعنی این امکان را دارید که یک نرخ برای منطقه دلخواه خود و نرخ دیگری برای مشتریانی که در مکان های دیگر هستند تعیین کنید. و یا در صورت تمایل می‌توانید ارسال رایگان به یک یا هر دو گروه را نیز ارائه دهید.

که از طریق تصویر زیر میتوانید به این قسمت دست پیدا کنید

گزینه های حمل و نقل

 

پلاگین Jetpack را نصب کنید (اختیاری)

در هنگام Setup Wizard اگر یادتان باشد یک مرحله داریم که میتوانید افزونه را فعال کنید .

Jetpack افزونه مفید وردپرسی است که طیف گسترده‌ای از ویژگی ها را ارائه می‌دهد. این ویژگی ها شامل عملکرد امنیتی، تجزیه و تحلیل های مختلف و … است. با وجود اینکه جت پک را می‌توانید به عنوان یک افزونه مفید برای فروشگاه WooCommerce خود بدانید، اما یک افزونه‌ی ضروری و لازم نیست. بنابراین این موضوع به شما بستگی دارد که آیا می‌خواهید آن را نصب کنید یا نه.

پلاگین Jetpack

فرآیند راه اندازی را کامل کنید.

فروشگاه ووکامرسی شما اکنون و در این مرحله آماده است.

در جلسات بعدی با نحوه وارد کردن محصول و تنظیمات دیگر آشنا خواهید شد.

جمع بندی نهایی

ووکامرس همان افزونه فروشگاه سازی است که به کمک آن می‌توان به راحتی فروشگاه اینترنتی و آنلاین را راه اندازی کرد. علت محبوبیت این افزونه، علاوه بر امکانات و ویژگی‌های گسترده‌ای که دارد، سازگاری‌اش با تعداد زیادی افزونه‌های دیگر است. و همچنین یکی از دلایل اصلی که صاحبان فروشگاه، ووکامرس را دوست دارند، انعطاف پذیری و پیشرفته بودن آن است. بنابراین شاید بهترین و عاقلانه‌ترین افزونه برای یک فروشگاه مجازی و اینترنتی باشد.

ما در این مقاله آموزش نصب ووکامرس و همچنین راه اندازی و پیکربندی مرحله‌به‌مرحله‌ی آن را توضیح دادیم. در صورتی که هنگام تهیه و یا نصب افزونه دچار مشکل شدید می‌توانید از طریق راه های ارتباطی و یا کامنت برای ما بنویسید تا در اولین و کوتاه‌ترین زمان به آن ها پاسخ دهیم.

در صورت نیاز به افزودن افزونه های تیکت و پشتیبانی در سایت فروشگاهی خود، می‌توانید به لینک درج شده مراجعه کنید. و از بین فهرست بهترین افزونه هایی که معرفی شده است یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

8 پاسخ

  1. سلام
    1- برای مدرسان که فروش دوره اموزشی دانلودی دارن
    ووکامرس نصب و یادگیریش لزومی داره؟
    (اگر بله = میشه جداگانه به مدرسان یادش بدین؟ (احتمالا بسیاری جاهاش نیاز نباشه یادبگیریم و دوره کوتاهی باشه)

    2- ارسال پیامک بعد خرید دوره نیاز به ووکامرسه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده