جلسه ۴

آموزش کامل قرار دادن محصول در ووکامرس

مسعود قربان خانی

مدرس : مسعود قربان خانی

فایل های ضروری و مورد نیاز

پخش ویدیو
تخفیف ویژه دانشجویان دوره رایگان ووکامرس

علاوه بر تخفیف همیشگی المنتور پرو 20% بیشتر تخفیف بگیرید

کد تخفیف : off-elementor

در این نوشته شما می خوانید

ووکامرس یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین افزونه های فروشگاهی وردپرس است. یکی از دلایل این امر تجربه کاربری راحت آن است زیرا راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین موفق با کمک ووکامرس بسیار آسان است. شما می‌توانید به کمک این افزونه، فروشگاهی با هر اندازه و پیچیدگی طراحی کنید.

قرار دادن محصول در ووکامرس

به طور کلی نصب افزونه WooCommerce و اضافه کردن برچسب‌ها و دسته‌بندی‌ها یا نمایش محصولات جدید کار چندان دشواری نیست. اما اینکه بخواهید یک سری عملکردها را نظیر ویرایش کدها بررسی کرده و انجام دهید، نیاز به دقت بیشتری دارد. پس به تمام جوانب این افزونه‌ی فروشگاهی توجه داشته باشید.

هدف ما در این مقاله این است که به شما نحوه‌ی وارد کردن محصول در ووکامرس را آموزش دهیم. تا بتوانید یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای و جذاب برای مشتریان خود طراحی کنید. اما قبل از این کار بهتر است کمی در مورد انواع محصولاتی که می‌توانید در فروشگاه ووکامرسی خود وارد کنید صحبت کنیم. در سری مقالات بعدی عملکردهای دیگر ووکامرس را بررسی خواهیم کرد. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

در صورت نیاز، جهت استفاده از آموزش رایگان المنتور و همچنین برای خرید افزونه المنتور پرو به صورت کاملاً اورجینال و اصلی می‌توانید از طریق لینک‌های درج شده اقدام کنید.

انواع محصول فروشگاه اینترنتی | 6 مدل از محصولات ووکامرس

همان طور که میدانید مهم‌ترین اصل برای هر فروشگاه محصولات و یا خدمات آن است. و اولین تنظیماتی که نیاز هست در ووکامرس برای هر یک از محصولات انجام دهید، انتخاب نوع آن‌ها است .ما در زیر انواع محصولات را به صورت دسته بندی شده جمع‌آوری کرده‌ایم.

انواع محصولات در ووکامرس

یک فروشگاه ووکامرسی شش نوع محصول اصلی را ارائه می‌دهد:

  1. محصولات ساده – این نوع از محصول به عنوان یک محصول پایه، کلاسیک و پرکاربرد در ووکامرس می‌باشد. درواقع یک کالای فیزیکی است که می‌توانید آن را برای خریدار ارسال کنید، به عنوان مثال – یک کیف پول یا کفش.
  2. محصولات گروه­بندی شده یا مرتبط – محصولات گروه‌بندی‌شده از دو یا چند محصول ساده تشکیل شده است. این گروه، مجموعه‌ای از اقلامی است که به یکدیگر مرتبط هستند و می‌توانید آن‌ها را با هم خریداری کنید، مانند کیف جیبی و کیف پول. در این صورت صفحه‌ی محصول حاوی لینک‌های هر یک از محصولات مرتبط در گروه خود خواهد بود. این شیوه و لینک دادن به محصولات مرتبط تأثیر زیادی در فروش بالاتر دارد.
  3. محصولات مجازی – محصولاتی هستند که نیازی به حمل و نقل ندارند و معمولاً شامل یک سرویس یا خدمات هستند. فعال کردن این نوع محصول مستلزم غیرفعال کردن برخی گزینه‌ها و ویژگی‌های حمل و نقل است. این تغییرات و غیرفعال سازی شامل تنظیمات ابعاد، هزینه حمل و نقل و … می باشد.
  4. محصولات قابل دانلود – شامل فایل های قابل دانلود مانند آلبوم های موسیقی، فیلم ها، کتاب های الکترونیکی، دوره ها و موزیک و پادکست‌ها و … است.
  5. محصولات خارجی یا وابسته – این محصولات برای خرید مستقیم از وب سایت شما در دسترس نیستند، اما در عوض آن‌ها را با توضیحات در صفحات محصول خود به همراه لینکی برای فروشنده‌ی مستقیم و اصلی فهرست می‌کنید. به طور مثال نظیر فروشگاه هایی که با دیجی کالا همکاری در فروش دارند. به این صورت که محصول را در سایت خود قرار داده اما مشتری به دیجی کالا وصل می شود و خرید خود انجام را می‌دهد.
  6. محصولات متغیر – این گروه، محصولاتی را پوشش می‌دهند که دارای تنوع زیادی هستند، اعم از اندازه، رنگ، قیمت، گزینه موجودی و … . به عنوان مثال، کیف پولی که در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه می‌شود یا تیشرتی که علاوه بر سایز، رنگ­بندی و مدل های مختلفی دارد.

هر یک از این شش نوع محصول، دارای فیلدهای خاصی برای وارد کردن داده ها و تنظیمات هستند که با ساختار محصول خاص سازگار است. این بدان معنی است که در صورت وجود محصولات غیرقابل حمل (خدمات، قابل دانلود و…) نیازی به تنظیم جزئیات حمل و نقل برای همه محصولات ندارید.

اکنون که با انواع محصول قابل درج در فروشگاه اینترنتی آشنا شدید، زمان آن است که اصلی‌ترین قسمت مقاله یعنی آموزش وارد کردن محصول در ووکامرس را شروع کنیم.

اگر هنوز موفق به راه اندازی و نصب فروشگاه خود نشده اید، می‌توانید به آموزش نصب ووکامرس در سایت ما مراجعه کرده و پس از نصبِ مرحله به مرحله ای آن، شروع به درج محصول کنید.

نحوه‌ی افزودن یا وارد کردن محصول در ووکامرس چگونه انجام می شود؟

درواقع مهم‌ترین و شاید اساسی ترین اقدامی که باید در این افزونه و برای فروشگاه خود انجام دهید، افزودن محصولات است، که باید به آن مسلط باشید. تا هر زمان که بخواهید و به هر دلیلی محصولات را اضافه، تغییر و یا حذف کنید.

افزودن یا وارد کردن محصول در ووکامرس

برای افزودن محصول در ووکامرس کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا از طریق پیشخوان وردپرس، موس خود را بر روی “ووکامرس” نگه دارید و سپس روی “محصولات” کلیک کرده و “افزودن محصول جدید” را بزنید.

اکنون صفحه‌ای برای شما باز شده است، که می‌توانید تمام ویژگی های محصول را وارد کنید و در رابطه با آن اگر نیاز هست توضیحی بنویسید، تا به مشتری و مخاطب خود توضیح دهید که چه چیزی را در اینجا ارائه می‌دهید.

ابتدا در کادرهای مشخص شده، عنوان محصول و توضیحات را وارد کنید.

نام محصول را در قسمت عنوان و توضیحات مربوط به محصول را در کادر پایین تر آن بنویسید.

توجه داشته باشید که هنگام نوشتن عنوان و توضیحات، مطمئن شوید که آن­ها را برای کلمات کلیدی بهینه کرده­اید. اگر می خواهید از کلمات کلیدی مشابه و هم معنا در صفحه محصول استفاده کنید، آن را در توضیحات طولانی اضافه نمایید.

این توضیحات در صفحه‌ی محصول، در برگه “توضیحات محصول” نمایش داده می شود. با این حال، این تنها توضیحی نیست که می‌توانید به محصول خود اضافه کنید بلکه از قسمت شرح مختصر نیز امکان درج کامل‌تری از توضیحات محصول را خواهید داشت. این قسمت حتی واضح‌تر و در دسترس تر است که یک نمای کلی از محصول را ارائه می دهد. (هنگامی که کادر مربوط به اطلاعات محصول را پر کردید، کمی که به سمت پایین اسکرول کنید، کادر توضیحات کوتاه محصول را مشاهده خواهید کرد.)

این توضیحات کوتاه در کنار تصویر محصول شما در فروشگاه قرار می‌گیرند. همچنین در لیست‌های فروشگاهی در سایر صفحات سایت نیز، هر جا که محصول مرتبط نمایش داده می شود، قابل نمایش می باشد.

در سمت راست صفحه، شما علاوه بر اینکه می‌توانید اطلاعات عمومی را بررسی کنید، امکان وارد کردن دسته‌بندی و برچسب محصول، افزودن تصویر و گالری محصول را نیز خواهید داشت.

اکنون که تمام اطلاعات اولیه محصول را وارد کرده اید، می‌توانید برای تنظیمات اختصاصی تر اقدام کنید.

لازم به ذکر است که قسمت اطلاعات محصول از اصلی ترین و مهم‌ترین بخش برای آن می‌‌باشد. شما در این قسمت مشخص می‌کنید که محصول شما مجازی یا قابل دانلود است مانند آهنگ یا کتاب های الکترونیکی یا اینکه بر اساس نوع محصول فیزیکی تنها فروش پستی دارید.

  1. مجازی – این گزینه برای کسانی است که یک محصول دیجیتال آنلاین را می فروشند که نیازی به ارسال ندارد.
  2. قابل دانلود – اگر فایل قابل دانلودی مرتبط با محصول وجود دارد، می توانید این گزینه را فعال کنید. به عنوان مثال، یک کتاب الکترونیکی یا فایل صوتی.

 

محصولات دانلودی و مجازی در ووکامرس

در این بخش شما می­توانید تنظیمات زیادی نظیر شناسه‌ی محصول یا قیمت اصلی و فروش فوق العاده در برگه General، مشخص کردن تعداد کالای موجود در انبار در برگه­ ی Inventory، وارد کردن وزن و ابعاد محصول در برگه مربوط به Shipping و حمل­ و­نقل، گروه‌بندی با محصولات مشابه در برگه­ ی Linkedproducts، ویژگی ها در تب Attributes و …. را انجام دهید.

همچنین شما این امکان را دارید که برای محصولات خود فایل های راهنما، تصاویر و ویدئوهای آموزشی و … نیز قرار دهید. و علاوه بر جزییات اصلی محصول نظیر نام، موجودی محصول، قیمت، دسته‌بندی و برچسب محصول و… بتوانید محصولات ووکامرس را درون ریزی و برون ریزی کنید.

جمع بندی نهایی

همان طور که میدانید، خوشبختانه افزونه ووکامرس برای کاربران وردپرس، رابط کاربری بسیار خوبی دارد. و تقریباً هر کاربری که با وردپرس کار می‌کند، می‌تواند به راحتی و شبیه هر تغییر دیگری که در سایت وردپرسی خود انجام می‌دهد، در این افزونه فروشگاهی نیز تنظیم کند. در کنار تمام تنظیمات و عملکردهایی که افزونه ووکامرس برای صاحبان فروشگاه دارد، ما در این مقاله در مورد وارد کردن محصول در ووکامرس صحبت کردیم.

امیدواریم این آموزش برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد. در صورتی که نیاز به رفع سؤالات و یا راهنمایی بیشتری در این زمینه دارید، می‌توانید از طریق کامنت برای ما بنویسید تا در کوتاه­ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهیم. همچنین این امکان از طریق پشتیبانی وردپرس نیز برای شما مخاطبین عزیز فراهم شده است.

برای استفاده از دوره طراحی سایت به صورت رایگان و مرحله به مرحله، می‌توانید به آموزش درج شده از طریق لینک مربوطه مراجعه کنید.

2 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید
    من از قالب استادیار برای فروش آزمون هام استفاده می‌کنم تعدادی از آزمون هامو به صورت رایگان در سایت قرار دادم که کاربر بعد از ورود به سایت می تونه بعد از خرید که به صورت رایگان هستش دسترسی پیدا کنه ولی بقیه آزمون ها پولی هستند و اگر کاربر به هر دلیلی لینک (یو ار ال) آزمون های پولی رو داشته باشه بدون پرداخت هزینه به آزمون دسترسی داره . چطوری میتونم این دسترسی رو محدود کنم ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده