جلسه ۳۸

آموزش ساخت آیکون سفارشی در المنتور Custom Icons

مسعود قربان خانی

مدرس : مسعود قربان خانی

فایل های ضروری و مورد نیاز

پخش ویدیو
آیکون سفارشی المنتور

اگر دقت کنید المنتور دارای کتابخانه فونت آیکون می باشد که ما میتوانید این کتابخانه را با فونت آیکون های خود ارتقا دهیم که در این آموزش میخواهیم ساخت آیکون سفارشی در المنتور را به شما آموزش دهیم .

تخفیف ویژه دانشجویان دوره رایگان المنتور

علاوه بر تخفیف همیشگی المنتور پرو 20% بیشتر تخفیف بگیرید

کد تخفیف : off-elementor

در این نوشته شما می خوانید

انتخاب المنتور به عنوان یک صفحه ساز قوی برای ساخت صفحات سایت یک روش کارآمد و منطقی است. چرا که از زمان پیدایش این افزونه تاکنون، با روند رو به رشدی که در زمینه‌ی طراحی سایت داشته، توانسته است نیازهای کاربران خود را مرتفع سازد.

شما به کمک المنتور هر چیزی را که در ذهن دارید می­توانید به راحتی پیاده‌سازی کنید. امکانات و ویژگی های متنوع و گسترده‌ی این افزونه، هر کاربری را از افزونه های دیگر بی نیاز می‌سازد. ما در سری آموزش های قبلی، در مورد آموزش المنتور و دوره جامع بدون کدنویسی به طور کامل صحبت کردیم و مرحله به مرحله به‌صورت تصویری آن را توضیح داده ایم.

بنابراین در این مقاله تصمیم داریم ساخت آیکون سفارشی در المنتور را آموزش دهیم، تا از این پس بتوانید در کنار طراحی های خود از آیکون های سفارشی‌شده و خلاق استفاده کرده و Ux جذابی را برای مخاطبین خود خلق کنید.

آیکون سفارشی المنتور

چگونه می‌توان در المنتور آیکون سفارشی ساخت؟

اجازه دهید موضوع ساخت آیکون سفارشی در المنتور را با یک مثال شروع کنیم.

فرض کنید در حال طراحی صفحات تماس با ما، یا درباره ما سایت خود هستید، و قرار هست در قسمت‌هایی از محتوای خود ایمیل، شماره تماس، آدرس و … بگذارید. یا اینکه در صفحه‌ی فروشگاه و خدمات خود آیکون های مربوط به محصولات و خدمات را درج کنید. اگر در کنار هر یک از این آیتم‌ها، آیکون مخصوص به آن‌ها را قرار دهید، آیا طراحی شما را خاص و متفاوت تر نمی‌کند؟
البته تمام کاربرد آیکون های سفارشی به این مثال خلاصه نمی‌شود و غیر از همین موارد برای بخش‌های مختلفی نیز نیازمند استفاده از آیکون‌ها خواهیم بود. زیرا همان‌طور که میدانید به کمک همین المان‌ها و ویجت هاست که می‌توانیم طراحی جذاب و پویایی را جایگزین یک طراحی بی‌روح و خسته کننده کنیم.

شایان ذکر است که با خرید المنتور پرو، شما به کتابخانه بزرگی از آیکون های Font Awesome  در آن دسترسی خواهید داشت. اما از آنجایی که ممکن است این آیکون ها مورد استفاده شما نباشند و یا اینکه شما بخواهید آیکون های شخصی‌ سازی ‌شده‌ی دیگری را در سایت خود داشته باشید، بنابراین میتوانید از افزونه های مختص این کار استفاده کنید. و سپس آن‌ها را به کتابخانه‌ی آیکون ها اضافه نمایید.

بنابراین با ما همراه باشید تا ساخت آیکون های سفارشی در المنتور را به کمک Custom Icons بررسی کنیم.

معرفی Custom Icons المنتور | نحوه ی ساخت آیکون سفارشی در المنتور

Custom Icons المنتور امکان ساخت آیکون های اختصاصی و سفارشی را برای شما فراهم می‌کند. البته این قابلیت فقط در نسخه المنتور پرو موجود می باشد که میتوانید از طریق صفحه خرید المنتور پرو اقدام به نصب و راه اندازی کنید .

پس از فعال‌سازی Custom Icons شما به آیکون های سفارشی المنتور دسترسی خواهید داشت.

نحوه ی ساخت آیکون سفارشی در المنتور به کمک Custom Icons

برای ساخت آیکون های سفارشی لازم است به ترتیب، این دو مرحله را انجام دهید:

مرحله اول | تهیه و دانلود آیکون های موردنظر

برای دسترسی به آیکون ها و تنظیمات آن در Custom Icons المنتور، کافی است به سایت Flaticon.com مراجعه کرده و پس از ثبت نام رایگان در آن، آیکون های دلخواه خود را از میان میلیون ها آیکون، دانلود کنید.

توجه داشتید باشید که بهتر است از آیکون های خطی و تک رنگ استفاده کنید. استفاده از آیکون های رنگی جهت استفاده به عنوان فونت آیکون گزینه های مناسبی نیستند. بر روی هر کدام از تصاویر که کلیک کنید به صفحه دانلود منتقل خواهید شد.

در این قسمت شما می توانید آیکون ها را به‌صورت جداگانه دانلود کرده، که در این صورت باید آن‌ها را با فرمت SVG دریافت کنید. و یا با کلیک بر روی دکمه سبز رنگ، کل مجموعه و پکیج را یکجا به‌صورت فایل Zip دانلود نمایید.

دانلود پکیج آیکون سفارشی برای ساخت در المنتور

در مرحله بعد، برای اینکه بتوانید از این آیکون ها در المنتور استفاده کنید باید آن‌ها را به فونت آیکون تبدیل نمایید. بنابراین به سایت fontello.com مراجعه کنید و پکیچ دانلودی با فرمت SVG را در صفحه دراگ کرده تا در سایت آپلود شود.

آپلود کردن پکیج آیکون سفارشی برای ساخت در المنتور

سپس می­توانید آیکون های انتخابی خود را در داخل پکیج و به‌صورت یکجا دانلود کنید. حتماً یک نام برای مجموعه فونت آیکون خود انتخاب کرده و یک پیشوند یکتا نیز برای آن در نظر بگیرید.

انتخاب آیکون های سفارشی در کتابخانه المنتور پس از ساخت

پس از انجام تنظیمات بر روی دکمه دانلود کلیک کرده و فایل zip را دریافت کنید.

درج نام و پیشوند برای ساخت آیکون های سفارشی در المنتور

مرحله دوم | اضافه کردن فونت آیکون در المنتور

اکنون زمان آن است که آیکون های سفارشی خود را در المنتور وارد کنیم. ابتدا از قسمت پیشخوان، المنتور را انتخاب کرده و گزینه آیکون های سفارشی یا Custom icon را بزنید.

ایجاد آیکون های سفارشی در المنتور پس از ساخت

سپس در صفحه ای که برای شما باز می‌شود باید فایلی را که از سایت Fontello دریافت کردید، آپلود کنید.

دراگ کردن آیکون های سفارشی المنتور

پس از گذشت چند ثانیه، آیکون های آپلود شده به همراه نام آن، را در لیست به‌صورت زیر مشاهده خواهید کرد.

آپلود آیکون های سفارشی در المنتور پس از ساخت و دراگ کردن

بعد از این مرحله کار شما تمام شده و می­توانید یکی از صفحات المنتوری سایتتان را باز کرده و ویجت آیکون را در صفحه قرار دهید.

با کلیک بر روی کتابخانه آیکون، پنجره آیکون‌ها برای شما باز خواهد شد  و می توانید پکیج آیکون هایی را که اضافه کرده اید، مشاهده کنید.

دراگ کردن آیکون های سفارشی المنتور

جمع بندی نهایی

به خاطر داشته باشید برای اینکه بتوانید ظاهری جذاب برای صفحات و طراحی خود به کمک المنتور داشته باشید، باید از امکانات جانبی مانند ساخت آیکون های سفارشی در المنتور هم استفاده کنید. ما در این آموزش از المنتور سایت سعی کردیم به‌صورت کامل مراحل ساخت و آپلود آیکون های سفارشی در المنتور به کمک آیکون های سفارشی را توضیح دهیم.. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد اما چنانچه فکر می‌کنید نیاز به راهنمایی بیشتری در این زمینه دارید میتوانید از طریق کامنت و راه های ارتباطی با ما در تماس باشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سؤالات شما باشیم.

در صورت تمایل نیز میتوانید به پست مربوط به بهترین ابزارها و افزونه هایی که یک سئوکار نیاز دارد مراجعه کرده و نظرات خود را برای ما در کامنت بنویسید.

سوالات و مشکلات شما در این جلسه

اگر در این جلسه سوال و مشکلی داری می توانید در این قسمت بپرسید 

12 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    توی المنتور هرچی فایل زیپ رو آپلود میکنم هیچ اتفاقی نمیوفته حتی خطا هم نمیده و آیکونا هم بالا نمیاره روی همئن متن فایل زیپ رو آپلود کنین مونده
    مشکل چیه

    1. سلام معمولا این خطا شما متداول نیست و لطفا یکبار افزونه های خود را بروز کنید و چک کنید اگر مشکل رفع نشد احتمالا مشکل از هاست شماست شاید فضا ندارید و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده