هوش مصنوعی در المنتور Elementor AI + فعالسازی سریع

آخرین بروزرسانی : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
پخش ویدیو

در این نوشته شما می خوانید

سلام تیتر این مقاله احتمالاً شما را هم مثل من هیجان زده کرده است این موضوع کاملاً واقعیت دارد و المنتور بزودی به هوش مصنوعی مجهز خواهد شد که در این مقاله در خصوص ویژگی های ابتدایی آن با شما صحبت خواهیم کرد.،

اگر در خصوص هوش مصنوعی در المنتور چیزی نمی دانید و یا اصلا نمی دانید که هوش مصنوعی چیست کاملاً طبیعی هستش و این موضوع چند وقتی جز اخبار دست اول قرار گرفته و پربازدید شده است اگر بخواهیم به صورت ساده توضیح دهیم ، یعنی یک ماشین قادر به انجام کارهای مشابه انسان باشد . حالا در المنتور هم به کمک ما می آیید و با نوشتن متون و کدها، و ساختن تصاویر به ما کمک میکند .

جالب اینجاست بیشتر طراحان سایت از ظهور ChatGPT بسیار ناراحت و عصبانی شدند اما در واقعیت این طور نخواهد شد و قرار نیست این موضوع جای طراحان سایت را بگیرد بلکه میتواند کمک زیادی به آن ها بکنند.

ویدیو رسمی معرفی هوش مصنوعی در المنتور

در ویدیو بالا که توسط سازنده افزونه المنتور چند روز پیش در یوتیوب منتشر شده بود که ما در اختیار شما قرار داده ایم می توانید آن را ببنید .

امکاناتی که وجود دارد واقعاً شگفت‌انگیز هستند، درسته؟ به زودی شما باید تقریباً هیچ کاری را خودتان انجام ندهید و به راحتی مقالاتی برای شما ایجاد میکند و تغییرات کد را در صفحه شما اعمال می کنید.

Elementor AI چیست ؟

Elementor، محبوب‌ترین صفحه‌ساز وردپرس، اعلام کرده است که قصد دارد هوش مصنوعی (AI) را در صفحه‌ساز خود یعنی Elementor یکپارچه کند. با این ابزار در صفحه ساز خود میتوانید در نوشتن محتوا و طراحی سایت با CSS کمک بگیرید و کار شما خیلی خیلی سریع تر و حرفه ای تر پیش می رود .

برای مثال : فرض کنید یک مقاله می خواهید در خصوص طراحی داخلی منزل بنویسید و دنبال یک تیتر مناسب هستید میتوانید از این ابزار استفاده کنید و یک تیتر مناسب برای شما پیدا کند و یا یک پاراگراف نیز در خصوص آن برای شما بنویسد .

نوشتن متن وب با استفاده از هوش مصنوعی

در بالا اگر مطالعه کرده باشید در خصوص نوشتن متن با استفاده از هوش مصنوعی Elementor برای شما یک مثالی زدیم . دقیقا در تصویر زیر به همین صورت است فقط کافیه روی Write with AI کلیک کنید تا کادر پایین برای شما نمایش داده شود با استفاده از Elementor این امکان به زودی وجود خواهد داشت.

نوشتن متن وب با استفاده از هوش مصنوعی

همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید، چندین پیشنهاد نمایش داده می‌شود تا شما را در انتخاب عنوان کمک کند. در تصویر پایین نیز گفته شده یک متن 4 تا 8 کلمه ای ایجاد کنید .

نوشتن متن با هوش مصنوعی در المنتور

پس بنابراین به راحتی میتوانید تولید محتوا برای تیتر خود را داشته باشید .

این نتیجه نهایی می باشد البته این فقط یک عنوان است، اما این کار با متن‌های عادی نیز انجام می‌شود. می‌توانید چندین تنظیمات را در متن ها هم داشته باشید و یا حتی اشکالات املایی و گرامری را اصلاح کنید. دو تنظیم دیگر که می‌توانید انجام دهید تغییر تنظیم متن و ترجمه آن به زبان دیگری مانند فارسی و انگلیسی و … می باشد .

هوش مصنوعی المنتور برای ایجاد CSS

این قابلیت برای من خیلی جذاب و جالب بود چون میتوانم بدون کدنویسی فقط به AI بگویم چه کدی نیاز دارم به مثالی که در ویدیو بالا که توسط المنتور منتشر کرده دقت کنید .

ابتدا باید وارد قسمت تب پیشرفته و CSS سفارشی شوید .

هوش مصنوعی المنتور برای ایجاد CSS

کافیه روی Code with AI کلیک کنید تا کادر زیر برای شما باز شود .

هوش مصنوعی المنتور برای ایجاد CSS

به المنتور ai گفته است که چه کدی نیاز دارم و در ادامه ببنید بعد از زدن دکمه Generate Code چه اتفاقی می افتد .

هوش مصنوعی المنتور برای ایجاد CSS

کار تمامه و فقط Insert را بزنید تا کد در جای خودش یعنی سی اس اس سفارشی قرار بگیرید و خروجی کار دقیقا مثل تصویر زیر خواهد شد .

هوش مصنوعی المنتور برای ایجاد CSS

استفاده از Elementor AI برای ایجاد تصاویر

در انتهای ویدئو می‌توانستید ببینید که یک ویجت تصویر درج شد. اما هنوز دکمه‌ای به طور مستقیم وجود دارد ، بلکه پیام “به زودی” نمایش داده شده است این قسمت تصاویر Elementor AI به زودی عرضه می‌شوند

هنوز به تعدادی از قابلیت‌های این ابزار پرداخته نشده است، اما اگر در آینده بتوانیم با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر را از داخل Elementor ایجاد کنیم، این می‌تواند یک قابلیت بسیار قدرتمند باشد.

استفاده از Elementor AI برای ایجاد تصاویر

آموزش فعال سازی هوش مصنوعی در المنتور

برای فعال سازی در زمان معرفی می بایست از آموزش فعال کردن نسخه بتا در المنتور یعنی نسخه بتا استفاده میکردید تا این قابلیت را ببنید اما الان فعالسازی خیلی راحت شده زیرا این قابلیت در نسخه رایگان قرار گرفته است کافیه چند مرحله زیر را با من انجام بدید تا این قابلیت برای شما فعال شود .

1. برای فعالسازی ابتدا یک برگه جدید با ویرایشگر المنتور باز کنید :

فعالسازی هوش مصنوعی در المنتور

2. یک ویجت سربرگ برای خودتان انتخاب کنید سپس طبق تصویر زیر روی هوش مصنوعی کلیک کنید.

فعالسازی هوش مصنوعی در المنتور

3. در این قسمت با پیغام Step into the future with Elementor AI مواجه خواهید شد که روی گزینه Connect کلیک کنید .

فعالسازی هوش مصنوعی در المنتور

4. در صفحه ای که هدایت می شوید باید یک حساب کاربری ایجاد نمایید البته حساب کاربری رایگان که میتوانید روی گزینه Continue with Google کلیک کنید و اکانت جیمیل خود وارد شوید یا ایمیل و پسورد را به صورت دستی وارد نمایید .

فعالسازی هوش مصنوعی در المنتور

5. در این قسمت با انتخاب گزینه Connect وارد سایت خود می شوید و هوش مصنوعی برای شما فعال خواهد شد .

فعالسازی هوش مصنوعی در المنتور

نکات خیلی خیلی خیلی مهم برای کسانی که از نسخه بتا استفاده میکنند :

نسخه بتا را به هیچ عنوان روی سایت فعال نصب نکنید زیر ممکن است سایت شما دچار مشکل شود .

قبل از نصب نسخه بتا حتما از سایت خود بکاپ بگیرید .

علت اینکه در نسخه بتا قرار دارد البته فعلاً به این دلیل است که هنوز در حال تست می باشد و بزودی روی سایت اصلی خواهید داشت .

آیا Elementor AI هزینه‌ای دارد؟

در یک کلمه بله ، اما در زمانی که تازه فعالسازی آن را انجام میدهید محدودیت ندارد ولی بعد استفاده بیش از حد غیرفعال و محدود خواهد شد .

این مطلب امروز بروزرسانی شد که در زمان انتشار ما نمی دانستیم المنتور قرار است چکار کند و به چه صورتی Elementor AI را ارائه دهد اما الان کاملاً مشخص شده و در حال حاضر روی نسخه رایگان المنتور قرار دارد و فعالسازی نسخه المنتور پرو برای مشاهده این قابلیت الزامی نیست.

اما بعد از چندین با استفاده از این سرویس هوش مصنوعی برای شما غیر فعال می شود و شما تشویق به خرید بسته های ماهانه میکند که به صورت زیر می باشند .

آیا Elementor AI هزینه‌ای دارد؟

 

بزودی اخبار جدید را از طریق المنتور سایت به شما ارائه خواهیم داد.

 

راستی اگر اطلاعاتی در این خصوص دارید با دوستان خودتان در انتهای همین مقاله به اشتراک بگذارید

8 پاسخ

  1. سلام بسیار موضوع جالبی بود بنده خیلی به یادگیری هوش‌مصنوعی علاقه دارم و حتی دو سال پیش یک ربات آنلاین فارسی زبان را هم ساختم که کار پشتیبانی سایت را انجام می‌داد اما متاسفانه هیچ اسپانسری برای حمایت و تکمیل آن پیدا نکردم ، حتماً نسخه بتا المنتور جدید را تست می‌کنم ، تشکر

    1. سلام وقت بخیر
      شما برای این منظور باید حتما نسخه بتا را نصب کنید که روی سایت فعال اصلا توصیه نمی کنیم . بزودی آموزش فعال سازی در این قسمت قرار داده خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده