بهترین افزونه های فرم ساز وردپرس 2022 | راهنمای انتخاب فرم ساز سایت

آخرین بروزرسانی : ۲۹ آبان ۱۴۰۱

در این نوشته شما می خوانید

اگر شما هم سایت وردپرسی دارید مطمئناً میدانید که استفاده از یک افزونه فرم ساز برای سایت الزامی است. صرف‌نظر از اینکه می خواهید چه نوع فرمی را طراحی کنید، مثلاً یک فرم تماس ساده یا فرم های پیچیده شبیه رزرو و اشتراک و … ، حتماً به یکی از بهترین افزونه های فرم ساز وردپرس نیاز پیدا خواهید کرد.

استفاده از این افزونه‌ها جهت وجود یک فرم تماس در سایت شما باعث می شود که بازدیدکنندگان و کاربران بتوانند به سادگی و بدون استفاده از ایمیل، با پشتیبانی و یا مدیران سایت ارتباط برقرار کنند. در حقیقت این فرم های تماس می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین صاحبان وب سایت و کاربران آن به‌حساب آید. و در مقابل نیز تجربه کاربری و سئوی بهتری را برای سایت شما به همراه داشته باشد.

بنابراین ما در این آموزش از المنتور سایت تصمیم داریم در مورد 6 نمونه از بهترین افزونه های فرم ساز وردپرس صحبت کنیم. قبل از شروع اما پیشنهاد می شود اگر هنوز سایت خود را به طور کامل طراحی نکرده اید، از آموزش طراحی سایت در مجموعه ی ما استفاده نمایید و به صورت حرفه ای و کامل سایت خود را پیاده سازی کنید.

 

بهترین افزونه های فرم ساز وردپرس

بهترین افزونه های فرم ساز وردپرس در سال 2022

همان طور که میدانید فرم تماس باعث محافظت از سایت شما در برابر حمله اسپمرها و هکرها نیز می شود. در واقع زمانی که شما به جای نمایش آدرس ایمیل و اطلاعات خود در صفحه ای از سایت، از یک فرم تماس با ما، برای ارتباط با کاربران استفاده کنید، امنیت سایت وردپرسی خود را چند برابر افزایش خواهید داد. با این روش از ایمیل خود در برابر کلاه‌برداری ها و ایمیل فیشینگ حفاظت می‌کنید.

اکنون با ما همراه باشید تا 6 مورد از بهترین افزونه های فرم ساز وردپرس را برای شما شرح دهیم.

افزونه فرم ساز WpForms

این افزونه با کسب امتیاز 4.9 از 5، بیش از 5 میلیون نصب فعال دارد. و یکی از بهترین افزونه‌هایی است که می‌توانید به راحتی برای ساخت فرم در سایت خود استفاده کنید. افزونه WPForms داری یک نسخه Lite رایگان است و به شما این امکان را می دهد که قبل از خرید نسخه Pro ، افزونه را آزمایش و تست کنید.

افزونه فرم ساز WpForms

از ویژگی های این افزونه امکان drag & drop ، آپلود فایل و ساخت نامحدود فرم می باشد. همچنین با دارا بودن مجموعه ای از قالب‌های فرم آماده، به کاربران اجازه می‌دهد بدون مهارت در کدنویسی بتوانند از همان ابتدا یک فرم تماس زیبا ایجاد کرده و آن ها را مطابق سلیقه خود ویرایش کنند.
حفاظت از هرزنامه، ساخت فرم های تماس نامحدود، طراحی ریسپانسیو و واکنش گرا از دیگر امکانات و ویژگی های این افزونه فرم ساز وردپرس می باشد.

لینک دانلود WpForms :

Contact Form by WPForms – Drag & Drop Form Builder for WordPress

افزونه فرم ساز Formidable Forms

به کمک این افزونه فرم ساز شما قادر خواهید بود که یک فرم تماس اولیه و همچنین فرم های پویا ایجاد کنید. همچنین Formidable Forms شامل گزارش هایی نموداری است که می‌توانید داده های جمع آوری شده از فرم ها را بررسی کنید. و به صورت نمودارها در پست ها یا صفحات سایت خود به نمایش بگذارید.

افزونه فرم ساز Formidable Forms

علاوه بر این، فرم سازFormidable   دارای ویژگی‌های ایمپورت (Import) و اکسپورت (Export) است و به شما اجازه می‌دهد تا فرم‌ها، سبک‌ها، استایل ها و ورودی‌ها را به دامنه ها و وب­سایت­های دیگر منتقل کنید. درحقیقت این افزونه مناسب کاربرانی است که می‌خواهند به راحتی فرم های ساخته‌شده‌ی خود را به سایت های دیگرشان منتقل کنند و در زمان طراحی خود صرفه جویی نمایند.

اتصال و پشتیبانی از ووکامرس، تنظیم پاسخگوی خودکار به ایمیل ها، نیز از دیگر ویژگی های این افزونه پرکاربرد می باشد.

افزونه Forms Formidable در دو نسخه رایگان و پولی در دسترس کاربران می باشد.

لینک دانلود Formidable Forms :

Formidable Forms – Contact Form, Survey, Quiz, Calculator & Custom Form Builder

فرم ساز Ninja Form

افزونه Ninja Form نیز با بیش از 1 میلیون نصب و کسب امتیاز 4.4 از 5 توانسته یکی از بهترین افزونه‌های فرم ساز وردپرس به‌حساب آید.

این افزونه دارای ویرایشگر بصری و طیف گسترده ای از زمینه ها می باشد که شما می‌توانید به راحتی امکان کشیدن و رها کردن برای ساخت فرم های دلخواه خود را داشته باشید.

Ninja Form به شما امکان می دهد چندین فرم تماس را در یک مکان مشخص در پیشخوان وردپرس خود مدیریت کنید. در حقیقت این افزونه امکان ذخیره سازی فرم های ارسالی را در پایگاه داده شما فراهم می‌کند و شما قادر خواهید بود تا از طریق داشبورد وردپرس خود به آن ها دسترسی داشته باشید.

فرم ساز Ninja Form

مدیریت راحت و ساده فرم ها، امکان ساخت انواع فیلدها مانند چک باکس و … از ویژگی های کلیدی این افزونه فرم ساز می باشد.

شما می‌توانید از این افزونه به صورت رایگان و پولی استفاده کنید.

لینک دانلود Ninja Form :

Ninja Forms Contact Form – The Drag and Drop Form Builder for WordPress

افزونه فرم ساز MetForm Pro المنتور

افزونه Metform Pro یکی دیگر از افزونه‌های فرم ساز است. اما تنها تفاوتی که با سایر افزونه‌ها دارد این است که مخصوص صفحه ساز المنتور می باشد. در واقع اگر شما برای طراحی سایت خود از صفحه ساز المنتور استفاده می‌کنید می‌توانید بدون نیاز به نصب افزونه‌های جانبی مخصوص طراحی فرم، به کمک المنتور هر فرمی را طراحی کنید. این کار به راحتی و با استفاده از افزونه MetForm Pro  امکان پذیر است.

البته این افزونه نسخه رایگان هم دارد در مخزن وردپرس و به صورت کاملا ایمن است .

فرم ساز MetForm Pro

درصورت تمایل می‌توانید از آموزش المنتور جهت طراحی صفحات خود به‌صورت رایگان استفاده کنید.

افزونه فرم ساز المنتور به شما امکان طراحی انواع فرم های تماس، استخدام، نظرسنجی و پرسش و پاسخ و… را خواهد داد.

از ویژگی های این افزونه می‌توان به قابلیت Drag & Drop فیلدهای فرم، دارا بودن 40 ویجت اختصاصی برای طراحی فرم، امکان ساخت فرم های چندمرحله ای، واکنش گرا و ریسپانسیو بودن، پشتیبانی از کدهای کوتاه و … اشاره کرد.

لینک دانلود نسخه رایگان MetForm :

Metform Elementor Contact Form Builder – Flexible and Design-Friendly Contact Form builder plugin for WordPress

افزونه فرم ساز Contact Form 7

افزونه Contact Form7 یکی از قدیمی ترین افزونه‌های فرم ساز رایگان در وردپرس است که به راحتی می‌توانید از طریق مخزن وردپرس آن را دانلود کنید.

از آنجایی که این افزونه از قابلیت Ajax پشتیبانی می‌کند، زمان بارگذاری فرم از یک صفحه حذف شده و فرآیند ارسال آن سریع‌تر انجام می شود.

افزونه Contact Form7 رابط کاربری و گرافیکی مناسبی ندارد، بنابراین مناسب افراد مبتدی نیست. زیرا کار کردن با این افزونه نسبت به سایر افزونه‌های فرم ساز، برایشان دشوار خواهد بود.

افزونه فرم ساز Contact Form 7

علاوه بر اینکه این افزونه برای کاربران رایگان ارائه می­شود، چندین افزونه شخص ثالث نیز برای آن وجود دارد که به عنوان addon این فرم تماس، عمل می‌کنند و اکثراً نیز رایگان هستند.

افزونه فرم تماس از چندین زبان مختلف دنیا نیز پشتیبانی می‌کند.

لینک دانلود Contact Form 7 :

فرم تماس 7

فرم ساز افزونه المنتور

شما وقتی وردپرس نصب میکنید دیگر احتیاجی به هیچ افزونه فرم ساز ندارید چرا که این افزونه خود دارای ویجت فرم ساز می باشد . این افزونه قابلیت های خیلی زیادی دارد که یکی از این ها فرم سازی می باشد برای اطلاعات بیشتر در مورد فرم ساز المنتور کلیک کنید .

لینک دانلود افزونه المنتور پرو

https://elementor-site.ir/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%BE%D8%B1%D9%88

جمع بندی نهایی | بهترین افزونه های فرم ساز برای وردپرس کدام است؟

افزونه‌هایی فرم سازی را که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم همگی می توانند به شما در ایجاد یک فرم تماس کمک کنند. بااین‌حال، انتخاب بهترین افزونه فرم ساز بر اساس نیاز شما می‌تواند متفاوت باشد.

اگر تازه شروع به پیاده سازی سایت خود کرده اید و نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی صرف کنید، می‌توانید از نسخه WPForms Lite  شروع کرده و فرم خود را طراحی کنید.

اما اگر صاحب کسب‌وکار هستید و می‌خواهید بدون یادگیری کد یا استخدام کدنویس، فرم های پیچیده و قدرتمندی ایجاد کنید، نسخه WPForms Pro را تهیه کرده و استفاده کنید.

یا اینکه اگر توسعه‌دهنده‌ای هستید که تمایل دارید فرم‌های پیچیده‌تر و منحصر به فردی بسازد، هیچ راه‌حلی بهتر از استفاده از افزونه Formidable Forms وجود ندارد.

حالا اگر به دنبال طراحی سایت حرفه ای هستید و در کنارش دوست دارید فرم ساز هم داشته باشید المنتور انتخابی مناسبی است.

امیدواریم این راهنما به شما در انتخاب بهترین افزونه فرم ساز وردپرس کمک کرده باشد. اما در صورتیکه به دنبال مورد خاصی از فرم سازها هستید که در این مقاله وجود نداشت برای ما در کامنت بنویسید.

جهت استفاده از آموزش ایجاد صفحه اصلی سایت در المنتور می‌توانید بر روی لینک کلیک کرده و پیشنهاد‌ها و سؤالات خود را برای کامنت کنید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده