آموزش کار با افزونه Smush | فشرده‌سازی و بهینه‌سازی تصاویر

آخرین بروزرسانی : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
پخش ویدیو

در این نوشته شما می خوانید

سرعت و زمان بارگذاری سایتِ شما یکی از مهم‌ترین عواملی است که ساده نباید از آن گذشت. سرعت بالای سایت شما فقط دسترسی بهتر و تجربه کاربری خوب را برای مخاطبین به همراه ندارد، بلکه به گوگل نیز نشان می‌دهید که یک وب سایت با سرعت فوق العاده سریع دارید. این یعنی اینکه شما مهم‌ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل را رعایت کرده اید بنابراین امتیاز مثبت سئو را از گوگل دریافت خواهید کرد.

خبر خوب این است که راه های زیادی برای بهبود زمان بارگذاری سایت وجود دارد. عواملی مثل بهبود عملکرد میزبانی وب، قالب ها و افزونه‌های مورد استفاده در سایت، اسکریپت های اجرایی سایت و حتی اندازه تصاویر است.

یکی از راه های افزایش سرعت وب سایت بهینه‌سازی و فشرده‌سازی تصاویر می باشد.

ما در این مقاله قصد داریم با معرفی افزونه Smush، بررسی کنیم که چگونه با به حداقل رساندن حجم تصاویرِ بارگذاری شده در سایت خود، سرعت سایت را افزایش دهید. بنابراین ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

قبل از شروع این موضوع، اگر به دنبال خرید افزونه المنتور پرو از سایت معتبر و مطمئنی هستید، می‌توانید بر روی لینک کلیک کنید.

 افزونه بهینه سازی و فشرده سازی تصاویر Smush

معرفی افزونه Smush | نحوه ی کار با افزونه بهینه‌سازی و فشرده‌سازی تصاویر

امروزه با بیش از یک میلیارد وب سایت و وبلاگ فعال در اینترنت، هر ثانیه از زمان بسیار مهم است. این یعنی اگر سایت شما تقریباً با زمان بیشتری بارگذاری می‌شود، کاربران را ناامید کرده و نرخ پرش سایت شما افزایش می‌باید.

بنابراین در اولین فرصت، حتماً به این پارامتر مهمِ سایت خود رسیدگی کنید.

افزونه Smush یکی از بهترین افزونه‌های رایگان بهنیه سازی تصاویر سایت‌های وردپرسی است. این افزونه به مدیران سایت امکان می‌دهد تا تصاویر را در سایت خود، بدون افت کیفیت آن ها، فشرده و بهینه‌سازی کنند.

افزونه اِسموش یا Smush در دو نسخه‌ی رایگان و پولی در دسترس هست. نسخه رایگان Smush امکان فشرده‌سازی خودکار تصاویر جدید آپلود شده را می‌دهد و همچنین استفاده از افزونه در چندین سایت را فراهم می کند. شما می‌توانید با جستجوی  “WP Smush”در بخش “افزودن افزونه‌ها” آن را به پیشخوان وردپرس خود اضافه کنید.

نسخه پرو این افزونه با ویژگی‌های زیاد دیگری بارگذاری شده است، مثلاً شما این امکان را دارید که تصاویر را یکی به یکی یا به‌صورت دسته جمعی و انبوه بهینه کنید. فشرده‌سازی Lossy، ادغام گالری NextGen و پشتیبان گیری خودکار از تمام تصاویر اصلی نیز امکانات دیگری از این افزونه‌ی پرطرفدار است. همچنین شما در این نسخه می‌توانید تا 32 مگابایت تصاویر را جمع‌آوری و فشرده کرده و برای استفاده در چند سایت دیگر نیز به کار گیرید.

مهم نیست که شما کدام نسخه از افزونه Smush را انتخاب کنید، هر دو دارای قدرت و ویژگی‌های لازم برای بهبود زمان بارگذاری سایت با استفاده از بهینه‌سازی اندازه تصویر و فایل هستند.

شما می‌توانید پس از نصب این افزونه و فشرده‌سازی تصاویر سایت، سرعت آن را در ابزارهای تست سرعت آنلاین بررسی کنید، خواهید دید که چقدر در بالا بردن سرعت سایت شما تأثیرگذار است.

نحوه ی کار با افزونه Smush

برای کار با افزونه Smush کافی است پس از نصب و فعال سازی آن، از قسمت نوار پیشخوان وردپرس وارد این افزونه شوید تا مرحله به مرحله راه اندازی آن را پیش ببریم.

مطابق تصویر زیر، ابتدا بر روی شروع نصب کلیک کنید.

تنظیمات افزونه Smush در وردپرس

در قسمت بعد، شما می‌توانید با فعال سازی گزینه “بهینه‌سازی خودکار تصاویر در حین بارگذاری”، تنظیم کنید که تصاویری را که از این به بعد در سایت خود آپلود می کنید به‌صورت خودکار بهینه شوند.

تنظیمات افزونه اسموش یا Smush در وردپرس

در این مرحله با فعال سازی “نوار ابزار متا دیتا تصاویر من”، به افزونه این امکان را می‌دهید تا داده ها و اطلاعات اضافی تصاویر را که توسط برخی از دوربین‌های دیجیتال و یا موبایل های هوشمند به تصویر اضافه می شوند، حذف نماید.

تنظیمات افزونه smush براش شروع کار با آن

با فعال کردن این قسمت یعنی “فعال‌سازی لیزی لود”، تصاویر تا زمانی که کاربر صفحه را پیمایش نکرده لود نمی‌شود. و به محض قرار گرفتن کاربر روی آن قسمت از صفحه، تصویر شروع به لود شدن می‌کند.

تنظیمات افزونه smush

گزینه ی “داده های در حال ردیابی”  نیز به معنی اجازه دادن به توسعه‌دهندگان افزونه Smush جهت برطرف کردن مشکلات و بهبود افزونه است.

تنظیمات افزونه بهینه سازی تصاویر smush

پس از انجام این مراحل، افزونه به‌صورت خودکار شروع به پردازش تصاویر کرده و عکس هایی که نیاز به فشرده‌سازی دارند را شناسایی می‌کند.

مرحله آخر تنظیمات افزونه smush

و در نهایت شما می‌توانید با زدن  گزینه ی “کل فشرده‌سازی در حال حاضر”، برای فشرده‌سازی تصاویر قبلی در کتابخانه اقدام کنید.

تنظیمات نهایی افزونه فشرده سازی تصاویر smush

اگر در حین انجام تنظیمات افزونه، دچار مشکل شدید می‌توانید سؤالات خود را از طریق پشتیبانی وردپرس در سایت ما مطرح کرده تا به شما کمک کنیم.

اکنون شما هر بار تصویری را بخواهید در سایت خود آپلود کنید، افزونه Smush ابتدا عکس را اسکن کرده و قبل از اضافه کردن به کتابخانه، حجم آن را به‌صورت خودکار کاهش می‌دهد.

جمع بندی نهایی

یکی از راه های افزایش سرعت، بهینه‌سازی و فشرده‌سازی تصاویرِ استفاده شده در سایت است. افزونه Smush به عنوان بهترین افزونه، در دو نسخه‌ی رایگان و پولی، با ارائه امکانات و قابلیت‌هایی که دارد به شما کمک می‌کند تا تصاویر و عکس های وب سایت خود را بدون افت کیفیت فشرده‌سازی کنید. و علاوه بر رضایت کاربر و مخاطبین، امتیاز مثبتی از گوگل در رتبه بندی میان سایت ها نیز به دست آورید.

امیدواریم این مقاله به شما در معرفی و شناخت افزونه Smush کمک کرده باشد. چنانچه به دنبال اطلاعات بیشتری از این افزونه بودید که در مقاله ذکر نشده است، برای ما در کامنت بنویسید.

در صورت تمایل، شما می‌توانید از آموزش رایگان المنتور به‌صورت مرحله به مرحله و تصویری استفاده کنید.

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده