آموزش سریع و کاربردی ریدایرکت کردن صفحات از http به https

آخرین بروزرسانی : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

در این نوشته شما می خوانید

ریدایرکت http به https
احساسِ امنیت در هر جایی نشان از نظم و ارزش قائل شدن برای مخاطب آن مجموعه دارد. این مجموعه میتواند یک جامعه ی بزرگ باشد و یا یک وب سایت تجاری !
داشتن یک وب سایتِ پرطرفدار و در عین حال امن، برای هر وبمستر و صاحب کسب و کاری مهم است.

یکی از مهمترین فاکتورهای سئو و رتبه گرفتن در موتورهای جست و جو، خصوصا گوگل، استفاده از پروتکل HTTPS است، پارامتری که قرار است وب سایت ما را برای مشتریان و مخاطبین امن نگه دارد.

پروتکلی که علاوه بر کارهای مربوط به انتقال، وظیفه ی مهم امنیت سایت را نیز بر عهده خواهد داشت.

اگر هنوز پروتکل انتقال سایت خود را از http به https تغییر نداده اید، لطفا این کار را همین الان با ما انجام دهید و بدون اینکه بخواهید هیچ هزینه ای پرداخت کنید ، رتبه و امنیت موتورهای جستجو را برای وب سایت خود دریافت کرده و یک مرحله به جلوتر بروید.

ما در این مقاله قصد داریم ابتدا تعریفی کوتاه از هر دو پروتکل انتقال داشته باشیم و سپس دلایل ریدایرکت از HTTP به HTTPS  و راه های تغییر به این پروتکل امن را مورد بررسی قرار دهیم.

http و https چیست؟

هر دوی HTTP و HTTPS  به عنوان پروتکل های انتقال هستند. با این تفاوت که HTTP یا “پروتکل انتقال ابرمتن” ، یک پروتکل سنتی است که در مرورگر برای دسترسی به وب از آن استفاده می کنیم.

آدرس سایت با http

همین طور که در تصویر بالا مشاهده میکنید HTTP  در اصل یک پیام رسان است که درخواست شما را به وب سرور منتقل می کند و در نهایت با آنچه که می خواهید مشاهده کنید، باز می گردد.
اما HTTPS مخفف “پروتکل انتقال ابرمتن امن” است. و این کلمه یعنی”امن” نشان می دهد که برخلاف HTTP ، صفحات وب در HTTPS دارای یک لایه امنیتی اضافی هستند.

آدرس سایت با https

این کار از طریق رمزگذاری SSL  که یک گواهینامه ی امن از فروشنده شخص ثالث است، ارائه می شود و اتصال شما به سرور را ایمن نگه می دارد.

در نتیجه امنیتِ بیشتر، خطر دسترسی مهاجمان و هکرها را به داده هایی که شما در وب سایت به اشتراک می گذارید ، کاهش می دهد.

درواقع برای برقراری یک ارتباط امن ، سرویس گیرنده که به عنوان مثال شما یا همان مرورگر شما باشد و سرور با یکدیگر در ارتباط هستند. سپس سرویس گیرنده به سرور متصل می شود و درخواست را ارسال میکند، در نهایت سرور، هویت خود را از طریق یک گواهی دیجیتال برمیگرداند که این انتقال داده ها توسط HTTPS یا HTTP صورت میگیرد.

 

چرا باید به HTTPS تغییر مسیر دهیم؟ | دلایل مهم ریدایرکت به HTTPS

گوگل در سال 2014 اعلام کرد که از HTTPS به عنوان یک سیگنال رتبه بندی برای اثبات امنیت اطلاعات کاربران تا حد ممکن استفاده خواهد شد. و با این کار وب سایت ها را به استفاده از این پروتکل تشویق کرد.

به عنوانِ مالک وب سایت ، استفاده از HTTPS یکی از مهمترین راه هایی است که به کاربران خود نشان می دهید سایت شما قانونی و امن است و میتواند در آن با خیالی آسوده ثبت نام و اطلاعات هویتی خود را وارد کند و یا تراکنش و خرید و … انجام دهد.

در اصل، شما با استفاده از پروتکل HTTPS به کاربران نشان می دهید که فاکتور EAT را دارید و به آن متعهد هستید یعنی تخصص ، اعتبار و اقتدارپذیری، و قابل اطمینان و اعتماد بودن که از فاکتورهای بسیار ارزشمند است ، بنابراین اگر هنوز از پروتکل HTTP استفاده میکنید ، قطعاً وقت آن است که به فکر تغییر باشید.

 

ردایرکت کردن به https

2 دلیل مهم استفاده از HTTPS

درواقع میتوان گفت همین که گوگل این تغییر را به عنوان یک سیگنال رتبه بندی برای نتایج موتورهای جستجو در نظر گرفته است، میتواند دلیل محکمی بر تغییر به HTTPS باشد.

ما در ذیل دو دلیل اصلی که چرا باید وب سایت خود را با گواهی SSL ایمن نگه داریم ، بیان کرده ایم :

 

  • امنیت – شما با استفاده از SSL این اطمینان را میدهید که داده های رد و بدل شده توسط کاربر را رمزگذاری کرده اید و از آن حفاظت میکنید. در نتیجه وب سایت شما امن است.

 

  • سئو – همان طور که گفتیم HTTPS یک سیگنال رتبه بندی است و قطعا استفاده از آن مزیت بزرگی محسوب میشود، بنابراین سعی کنید در استفاده از آن عقب نمانید.

اما اگر نگران هزینه هستید، اجازه دهید به شما یادآوری کنیم، که گواهینامه SSL را میتوانید به صورت رایگان از بسیاری از سرویس دهندگان دریافت کنید و این را نیز در نظر بگیرید که بیشتر میزبانی های مشترک، SSL رایگان ارائه می دهد.

روشهای زیادی برای ریدایرکت کردن وجود دارد ، که در ذیل  آن ها را بررسی میکنیم.

2 راه سریع برای ریدایرکت HTTP به در HTTPS وردپرس


اگر وب سایت خود را از طریق وردپرس اجرا می کنید ، راه های زیادی برای ریدایرکت از HTTP به HTTPS وجود دارد که ما دو راه را برای شما شرح میدهیم :

  1. استفاده از افزونه Really Simple SSL

    این ساده ترین روش برای تغییر مسیر یا ریدایرکت به HTTPS است که میتوانید از آن به راحتی اسفاده کنید.افزونه Really Simple SSL
    تنها کاری که باید انجام دهید، ابتدا افزونه Really Simple SSL را نصب کرده و سپس فعال کنید. در نهایت افزونه به طور خودکار موارد زیر را انجام می دهد:گواهی SSL شما را بررسی می کند.
    وردپرس را جهت استفاده از HTTPS در URL ها چک می کند.
    تغییر مسیرها را تنظیم می کند.
    به دنبال URL هایی است که هنوز از طریق HTTP بارگیری می شوند و آنها را هدایت می کند.این را هم به خاطر داشته باشید که پس از نصب افزونه ، باید آن را در سایت خود فعال نگه دارید زیرا غیرفعال کردن آن می تواند منجر به خطاهای عملکردی و محتوایی شود.برای کنترل بهتر سرعت وب سایت خود، میتوانید از مقاله قبلی ما با عنوان “تعداد مجاز برای نصب افزونه ها” دیدن کنید و اگر پیشنهاد یا سوالی داشتید با ما درمیان بگذارید.
  2.  ویرایش فایل های وردپرس به صورت دستی
    برای ویرایش فایل های وردپرس میتوانید از تنظیمات عمومی، آدرس های وردپرس و آدرس سایت خود را به جای HTTP به HTTPS  تغییر دهید.

    تنظیمات وردپرس برای ریدایرکت http به https
    سپس این تغییر مسیرها را در فایل htaccess. خود تنظیم کنید :# http to https by Elementor-siteWP
    RewriteEngine On
    RewriteCond %{SERVER_PORT} 80
    RewriteRule ^(.*)$ https://elementor-site.ir//$1 [R,L]شما کافیست به جای https://elementor-site.ir/ ، آدرس سایت خود را قرار دهید.اکنون وردپرس، باید سایت شما را با HTTPS بارگذاری کند.

ما در مجموعه ی المنتور سایت برای دسترسی راحت شما آموزش المنتور برای طراحی سایت، را بصورت کاملا رایگان قرارداده ایم که میتوانید در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

همچنین امکان دانلود نسخه ی اورجینال المنتور پرو نیز برای شما مهیاست.

منبع : https://www.semrush.com/blog/redirect-http-to-https/

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده