آموزش انتقال سریع اطلاعات از یواست سئو به رنک مث

آخرین بروزرسانی : ۸ دی ۱۴۰۰

در این نوشته شما می خوانید

انتقال اطلاعات از یواست به رنک مث

زمانی که صحبت سئو و بهینه سازی وب سایت باشد، برای همه ی وبمستران در فضای وب، استفاده از افزونه های یواست سئو و رنک مث بیشتر شنیده می شود.

افزونه هایی که به عنوان یک ابزار کمک کننده، نقش بسزایی در بهینه سازی صفحات و نوشته های وب سایت دارند.

اگر شما از یواست سئو استفاده می کنید و قصد دارید افزونه را به رنک مث تغییر دهید، نگران اطلاعات و تنظیمات قبلی خود در وب سایت نباشید و این مقاله از المنتورسایت را تا انتها دنبال کنید.

ما قصد داریم در ابتدا بصورت مختصر هر دو افزونه را بررسی کنیم و در آخر تنظیمات لازم برای انتقال اطلاعات از یواست سئو به رنک مث را آموزش دهیم.

پیشنهاد می شود در صورت تمایل آموزش کار با ویرایشگر گوتنبرگ را مطالعه کنید و اگر موردی در این مقاله ذکر نشده است، برای ما کامنت بگذارید.

افزونه سئو چیست ؟ | یواست سئو یا رنک مث؟

این باور که قرار است با نصب افزونه های سئو، وب سایت ما سئو شود کاملا نادرست می باشد.
استفاده از یک افزونه ی سئو بدون انجام اقدامات و طرح ریزی های اولیه همچون تحقیق کلمه کلیدی، بهبود سرعت سایت و … نمی تواند کمکی در راستای بهینه سازی وب سایت داشته باشد.

دلیل نام گذاری این افزونه ها، به افزونه های سئو این است که به صاحبان و مدیران وب سایت کمک میکند تا آنالیز و تجزیه و تحلیل بهتری از وب سایت خود داشته باشند و بتوانند برای بهینه سازی بهتر، یک استراتژی هدفمند پیاده سازی کنند.

افزونه یواست سئو

افزونه یواست سئو yoast seo

یواست سئو از محبوب ترین و پرطرفدارترین افزونه های سئو به حساب می آید. این افزونه در دو نسخه رایگان و پرمیوم ارائه می شود.

شما با استفاده از نسخه ی رایگان یواست سئو، به راحتی میتوانید از ویژگی های آن برای بهینه سازی وب سایت کمک بگیرید اما نسخه ی پولی و پرمیوم آن با امکانات بیشتری که در اختیار شما می گذارد این امکان را به شما خواهد داد تا آنالیز و تجزیه و تحلیل بهتری را داشته باشید.

مزیت استفاده از یواست سئو این است که هر 14 روز یکبار مطابق با آپدیت الگوریتم های گوگل، به روز رسانی می شود و از این جهت میتوان با خیال راحت به این افزونه اعتماد کرد.

برای نصب این افزونه نیاز به ساخت اکانت ندارید و به راحتی پس از فعال سازی آن، میتوانید با چند کلیک، یواست سئو را پیاده سازی کنید.

افزونه رنک مث

افزونه رنک مث rank math

رنک مث به عنوان ابزار دیگری در زمینه سئو، یک رقیب سرسخت برای یواست سئو به حساب می آید و رابط کاربری یا UI بسیار خوبی دارد.

این افزونه نیز در دو نسخه ی رایگان که از مخزن وردپرس قابل دانلود بوده و نسخه ی پرمیوم و پولی آن، در بازار موجود می باشد.

شما برای نصب این افزونه در ابتدا باید اکانت بسازید و سپس شروع به فعال سازی آن کنید.

به طور کلی رنک مث نسبت به یواست سئو 20 مورد از مواردی که سایت شما باید داشته باشد و گوگل آن را به عنون یک وب سایت مفید شناسیایی کند، را داراست و مورد بررسی قرار می دهد. این در مقابلِ 10 موردی که یواست سئو مورد بررسی قرار می دهد بیشتر است و به نظر می رسد رنک مث کمی قوی تر از یواست در سئو و بهینه سازی وب سایت کمک کننده باشد.

افزونه های سئو چه کاری انجام می دهند؟

  • برای موتورهای جست و جو مشخص می کنند چه نوشته ها و صفحاتی را ببینند و ایندکس کنند.
  • امکان ساخت نقشه ی سایت یا سایت مپ را برای درک بهتر موتورهای جست و جو از وب سایت، را دارند.
  • آنالیز و تحلیل و بررسی برای بهینه بودن صفحات، نوشته و محتواها را امکان پذیر میکنند.
  • تغییر مسیر یا ریدایرکت ها را مدیریت میکنند.

آموزش سریع مهاجرت و انتقال اطلاعات از یواست سئو به رنک مث

اکنون که با هر دو افزونه ی سئو به طور خلاصه آشنا شدیم، وقت آن است که ببینیم آیا امکان تغییر افزونه ها برای وب سایت وجود دارد یا خیر ؟ با انتقال و مهاجرت به افزونه بعدی آیا اطلاعات و تنظیمات قبلی سئوی وب سایت از بین خواهد رفت یا نه؟

انتقال و جابه جایی اطلاعات سئوی وب سایت روی هر دو افزونه امکان پذیر است و شما به راحتی میتوانید این کار را انجام دهید ونگران بهم ریختگی وب سایتتان نباشید.

وقتی روی وب سایت شما یواست سئو نصب است و میخواهید آن را به رنک مث تغییر دهید، کافیست یواست سئو را غیرفعال کرده ، افزونه رنک مث را فعال و جایگزین کنید.

حتما توجه داشته باشید که قبل از حذف یواست سئو، رنک مث را نصب و فعال کرده باشید.

در نهایت پس از فعال سازی رنک مث، درون ریزی را شروع کنید تا تمام تنظیمات و اطلاعات منتقل شود.

انتقال اطلاعات از یواست سئو به رنک مث

برای ما بنویسید که شما بیشتر از کدام افزونه برای بهینه سازی وب سایت خود کمک میگیرید؟

اگر به دنبال آموزشی کامل برای طراحی یک وب سایت بهینه هستید میتوانید از مقاله آموزش المنتور به طور رایگان استفاده کنید، همچنین امکان خرید المنتور پرو به صورت نسخه ی اورجینال آن برای شما در سایت مهیاست.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای کامنت کنید. ما بی صبرانه مشتاق شنیدن آن ها هستیم.

8 پاسخ

  1. سلام بعد از نصب رنک مث و غیرفعال سازی و حتی پاک کردن یواست این خطا رو توی پیشخوان سایتم دارم :
    Please keep only one SEO plugin active, otherwise, you might lose your rankings and traffic. Click here to Deactivate.

    چطور میتونم حلش کنم؟
    افزونه wp rocket هم فعال هستش داخل سایت اما فکر نمیکنم پیشخوان رو بخواد درگیر کنه
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام این خطا فقط برای نصب یواست نمیاد هر نوع افزونه سئو نصب داشته باشید این پیغام نمایش داده میشه مثل افزونه های redirection یا Schema

  2. سلام وقتتون بخیر وقتی می خوام اطلاعات رو از یوست به رنک مث درون ریزی کنم اطلاعات از یه جایی به بعد ارور میده و 100 درصد کامل نمیشه باید چیکار کنم؟

  3. سلام وقتتون بخیر باشه
    یه سوال داشتم ازتون که ذهنم رو درکیر کرده. وقتی مثلا با رنک مث ما یه استانداردی رو روی محتوا پیاده میکنیم و فرضا نمره ۸۰ رو میگیره، آیا الان اگر همون متن رو روی یه سایتی قرار بدیم که رنک مث روش نصب نیست ((اصلا تو وردپرس نیست)) آیا باز هم اون متن اون رتبه رو خواهد داشت؟
    سوال بنده در واقع اینه که آیا رنک مث مثلا کلمه‌ی کلیدی را در پس‌زمینه‌ی سایت اعمال میکنه؟ و اگر اون متن کپی بشه ویژگی کلمه کلیدیش کپی نمیشه؟ یا اینکه کلمه کلیدی رو خود گوگل تشخیص میده بر اساس نوشته‌ی ما؟

    1. سلام وقت بخیر
      اگر با شرایط فعلی سایتتان باشد بله و یکسری متا نیز تولید میکند و آن ها را باید به ویسله کد در صفحه خود قرار دهید .

  4. سلام خسته نباشید من یکی از کاربرای سایت شما هستم ببخشید من یک سال بود از Yoast SEO استفاده می کردم و می خواستم تجربه با rankmath داشته باشم ولی خوشم نیومد الان برگشتم سؤ قبلی رو نصب کردم چجوری اطلاعاتو از این افزونه rankmath به Yoast SEO انتقال بدم ممنون میشم

    1. سلام دوست من طبق مراحل زیر عمل کنید :
      آموزش انتقال RankMath به Yoast
      1.ابتدا افزونه Rank math رو غیر فعال کنید ولی پاک نکنید
      2.بعد افزونه Yoast را فعال کنید
      3.بعد به منوی Tools یا ابزار ها برید
      4.در این مرحله روی درون ریز و برون ریز کلیک کنید .
      5.بعد به تب Import from other SEO یا درون‌ریزی تنظیمات از دیگر افزونه‌های SEO کلیک کنید و افزونه رنک مث را انتخاب کنید .
      تمام : به همین راحتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده