جلسه ۳

هاست و دامنه چیست ؟

مسعود قربان خانی

مدرس : مسعود قربان خانی

فایل های ضروری و مورد نیاز

پخش ویدیو
تخفیف ویژه دانشجویان دوره رایگان وردپرس

علاوه بر تخفیف همیشگی المنتور پرو 20% بیشتر تخفیف بگیرید

کد تخفیف : off-elementor

در این نوشته شما می خوانید

ویژگی های بهترین هاست وردپرس و افزونه المنتور

یکی از سوالاتی که ممکن است جهت راه اندازی وب سایت المنتوری و یا فروشگاه اینترنتی با المنتور ، به ذهن تمام کاربران و وبمسترها، این روزها خطور کند، این است که، خصوصیات بهترین هاست وردپرس چیست؟ چه نکاتی را جهت خرید اشتراک آن باید مد نظر قرار دهیم؟ چه میزان از نیازهای ما با این هاست، رفع خواهد شد؟ و سؤالاتی از این قبیل، که حتماً به ذهن شما نیز رسیده و به منظور بررسی موارد مختلف، جهت خرید هاست مناسب با وردپرس، در جستجوی یک محتوای جامع و مناسب هستید، تا به انتخاب شرکتی که توانایی برطرف کردن تمام نیازهای سایت شما را داشته باشد، بپردازید. در این مقاله، خصوصیات بهترین و مناسبترین هاست وردپرس را برایتان شرح می دهیم تا از توانایی لازم جهت انتخاب هاست مناسب برخوردار گردید.

ویژگی های بهترین هاست برای وردپرس و المنتور

از اصلی ترین و مهمترین ویژگی هاست وردپرس مناسب، می توان به سرعت ، امکانات و امنیت آن اشاره نمود. با این فاکتورها، می توانیم به راه اندازی سایت وردپرسی خود در یک بستر مناسبی از لحاظ امنیت، سرعت و امکانات بپردازیم و از این طریق، جهت محافظت داده های شخصی خود و کاربران، و همچنین حفظ حریم شخصی آنها اقدام کنیم.

هاست المنتور
هاست المنتور

هاست وردپرس به چه پیش نیازهایی احتیاج دارد؟

قبل از هر چیز، باید بدانیم که چه نوع مفسرها و سرورهایی برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیاز است، تا از این طریق بتوانیم از آن استفاده نماییم. برای مثال، اگر ما اقدام به خرید هاست ویندوزی کنیم تا وردپرس را روی آن نصب کنیم، هیچ فایده ای نخواهد داشت، به این دلیل که، اینگونه هاست ها، هیچ کاربردی برای اسکریپت ساخته شده با زبان برنامه نویسی PHP را ندارند، البته جهت استفاده از آن می توانید، یک سری کارهای پیچیده را انجام دهید اما اصلاً انجام آنها را به شما توصیه نمی کنیم. حال در ادامه، می خواهیم ببینیم، که وردپرس به منظور پردازش و اجرای داده های زیادی که هر روزه به دیتابیس (پایگاه داده) اضافه می شود و در آنجا ذخیره می گردد، به چه مواردی نیازمند است.

  1. به PHP نسخه 5.2 و یا بالاتر نیاز دارد
  2.  دیتابیس MariaDBورژن 10 یا بالاتر و یا دیتابیس Mysql نسخه 5.0 یا بالاتر
  3.  نوع آپاچی سرور لینوکس، Nginx
  4.  و …

حال با توجه به موارد ذکر شده در بالا، برای اینکه بتوانید دست به یک انتخاب صحیحی از هاست وردپرس بزنید، و از آگاهی لازم در این مورد برخوردار باشید، در ادامه این مقاله، به بررسی و شرح انواع نیازمندی ها در این زمینه پرداخته می شود، از این رو، تا پایان مقاله، ما را همراهی نمایید.

 

سیستم عامل و کنترل پنل

هاست ویندوز یا هاست لینوکس برای وردپرس
هاست ویندوز یا هاست لینوکس برای وردپرس

کنترل پنل و سیستم عامل مناسب، از ویژگی های یک هاست مناسب با وردپرس است، تا به کمک آنها امکان مدیریت وب سایت، در یک محیط مناسب و کاربردی به سهولت فراهم گردد. با توجه به اینکه، کنترل پنل هایی از قبیل سی پنل، کلوکسو، پلسک، دایرکت ادمین و …. در حال حاضر در دسترس قرار دارند، می توانیم بسته به نیاز خود از هریک از آنها استفاده نماییم. دایرکت ادمین و سی پنل از محبوبیت بیشتری در میان کاربران برخوردار بوده که هر یک توانایی رفع نیاز قشر خاصی از مدیران سایت ها را دارا می باشند.

سی پنل و دایرکت ادمین

محیط گرافیکی و کاربر پسند بودن ظاهر هاست سی پنل، سبب شده است که نظر طرفداران و کاربران زیادی را به خود جلب کند و این کنترل محتوا، توسط بیشتر کاربران در اولویت قرار گیرد. در حالی که، دایرکت ادمین برخلاف سی پنل، دارای ظاهر ضعیف تری بوده و از این رو، مناسب استفاده کاربرانی که اهمیت ویژه ای برای محیط گرافیکی و همچنین ظاهر هاست قائلند، نمی باشد. اما کاربران حرفه ای به این مسئله توجه ای ندارند، و دایرکت ادمین را با توجه به اینکه هزینه پایین تری را برایشان دربر خواهد داشت، برمی گزینند، که این موارد را می توان از عمده ترین تفاوت های دایرکت ادمین و سی پنل محسوب کرد.

فضای میزبانی هاست وردپرسی

یکی از علت های سوق یافتن به سمت هاست وردپرس، افزایش داده های سایت و همچنین محدودیت فضای وردپرس در ذخیره آنها، می باشد که مجبور به پرداخت حق اشتراک به سایت ها جهت دانلود آن می شوید.

یکی از علت های جستجوی هاست وردپرس، افزایش داده های سایت و همچنین محدودیت فضای وردپرس در ذخیره آنها، می باشد

و اما خبر خوب این است که به تازگی، شرکت های میزبانی به کانفیگ کردن هاستی که دارای فضای مناسب است پرداخته اند، که مناسب وردپرس از هر نظر می باشد. البته در رابطه با بکارگیری هاست های اشتراکی، علاوه بر این مثال، علت های دیگری نیز می تواند وجود داشته باشد. برای مثال، زمانی که هاست اشتراکی توانایی رفع نیازهای شما را نداشته باشد، مجبور به استفاده از سرور اختصاصی می شوید، که هزینه های هنگفتی از جمله کانفیگ سرور، پرداخت لایسنس و هزینه ماهانه سرور برایتان به دنبال خواهد داشت، در حالی که اگر جهت بکارگیری هاست مناسب با وردپرس کانفیگ شده اقدام نمایید، خیلی بهتر و مناسب تر بوده و هزینه زیادی جهت مدیریت و نگهداری سرور و همچنین استخدام شخصی به منظور به روزرسانی و مدیریت سرور نخواهید داشت.

ترافیک و پهنای باند بالا هاست وردپرسی

وردپرس بیشتر توسط سایت هایی که از ترافیک بسیار بالایی برخوردار بوده از جمله، سایت های خبری، آموزش های تخصصی و سرگرمی به کار گرفته می شود، زیرا که در این قبیل سایت ها، پهنای باند مصرفی و ترافیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تا اینگونه سایت ها بتوانند به دنبال هاستی باشند که علاوه بر دارا بودن پایین ترین هزینه، قادر به پاسخگویی به این مقدار ترافیک نیز باشد و همچنین با توجه به اینکه قالب ها و افزونه های مورد استفاده توسط آنها، مقداری از فضای cpu و پهنای باند را جهت پردازش داده های سایت، اشغال می کند، از این لحاظ هم مناسب آنها است. در ادامه به شرح دیگر پیش نیازهای هاست وردپرس می پردازیم.

پشتیبانی از سایت و بک آپ گیری مکرر

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، یکی از بزرگترین مشکلاتی که همه وب سایت ها به نوعی با آن درگیر هستند، موصوع بک آپ گیری و پشتیبانی از داده های سایت، به منظور پیشگیری از رخ دادن مشکلات احتمالی در آینده می باشد. متداول ترین و شایع ترین مشکلاتی که ممکن است در این زمینه رخ دهد، عبارتند از:

  1. نفوذ در سایت و هک کردن آن
  2. بروز خطای برنامه نویسی
  3. پاک شدن داده های سایت
  4. حذف شدن سهوی اطلاعات و …
بک آپ گیری مکرر هاست
بک آپ گیری مکرر هاست

بروز اینگونه مشکلات، خود می تواند دلیل محکمی بر اثبات این موضوع باشد که یک هاست مناسب المنتور پرو و وردپرس، نیازمند داشتن نسخه پشتیبانی از سایت بوده، تا به کمک آن بتوان در کوتاه ترین زمان ممکن به بروزترین داده ها دسترسی پیدا کرد. از این رو می توان گفت که، مناسبترین هاست وردپرس، هاستی است که بازه زمانی آن در پشتیبان گیری از داده های سایت کمتر بوده و در فاصله زمانی کوتاه تری این کار صورت پذیرد. با این حال، در انتخاب هاست مناسب، برای سایت وردپرس خود دقت نمایید. هاستی که انتخاب می کنید باید از لحاظ بک آپ گیری بوسیله میزبان سایت، دارای بالاترین سطح ممکن بوده، تا در زمان بروز مشکل، که تنها راه حل پیش پای شما، ریستور کردن بک آپ می باشد، انجام گیرد.

خودتان نیز قادر به پشتیبان گیری از داده ها و سایت خود می باشید. از این رو، هرگز اهمیت پشتیبان گیری را از یاد نبرید. در صورتی که نسخه بک آپ بروزی برخوردار نیستید می توانید هم اکنون جهت بروزرسانی آن اقدام نمایید.

هاست با امنیت بالا

مسئله ی امنیت اطلاعات و قرارگیری کاربران در یک لایه امن و مناسب، حرف اول را در هر زمینه ای می زند. و اگر هاست انتخابی ما، دارای عملکرد ضعیفی در برابر هرگونه حملات سایبری باشد، سبب وارد آوردن آسیب های جبران ناپذیری به سایت ما می گردد. برای هر وبسایتی، مسئله آنلاین بودن و به عبارت دیگر وجود راه باز برای موتورهای جستجوگر، که به طور مداوم در پی مطالب و مقالات مناسب و کاربردی هستند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


از این رو، با توجه به اهمیت آنلاین بودن و همچنین بالا بودن درصد آپتایم سایت، اگر با خارج شدن سایت از دسترس مواجه شوید، این امر سبب زیر سؤال رفتن امنیت کاربران در مقابل حملات سایبری شده و به دنبال آن وارد آمدن خسارت به سایت شما را منجر می گردد. و باید هزینه و وقت زیادی را جهت جبران این خسارت صرف نمایید.
علاوه بر آن، سایت هایی که دارای امنیت مناسب از لحاظ موتور جستجو نباشند، نمرات منفی و جریمه شامل حال آنها می گردد. بدین منظور، سعی کنید زمان خرید هاست وردپرس، به برقراری ارتباط با مشتریانی که از هاست مورد نظر استفاده کرده اند بپردازید، و دوستانه از آنها درخواست توضیحی درباره موارد مورد نیاز آن کنید تا از میزان عملکرد آن هاست، در زمینه امنیت وب سایت مطلع شوید.

برخورداری از منابع پردازشی با قدرت بالا

یکی از اتفاقاتی که ممکن است بیشتر در وردپرس، برای شما روی دهد، بکارگیری افزونه یا پلاگین نامناسب می باشد، که سبب اشغال منابع پردازشی هاست، به بالاترین میزان ممکن و البته به دلیل داشتن عدم برنامه نویسی مناسب، می گردد. به گونه ای که سایت از توانایی لازم جهت پردازش داده ها برخوردار نبوده و با ارورهایی از قبیل عدم نمایش برخی داده های سایت و همچنین ارور در برقراری اتصال به دیتابیس وردپرس مواجه می شوید. از این رو جهت انتخاب هاست وردپرس مناسب، باید این نکته را مد نظر قرار دهید که منابع پردازشی ram و cpu آن، از قدرت بالاتری برخوردار باشند.

منابع پردازشی با قدرت بالا هاست وردپرس

جهت آگاهی از این مسئله، به وبسایت میزبان مراجعه کرده و به بررسی ویژگی های سرور مورد استفاده از جمله، پهنای باند مصرفی، سیستم عامل و کنترل پنل و… بپردازید و ببینید چنین سروری می تواند نیازهای شما را در بهترین شرایط موجود فراهم کند یا خیر.
بکارگیری فناوری هاردهای پرسرعت SSD، به سرورها امکان داشتن قدرت و سرعت پردازش بالایی را داده تا به ارسال داده ها به وسیله مرورگر، برای کاربران سایت در کمترین زمان ممکن بپردازند. و از آنجا که، روز به روز به روزرسانی مفسرها در حال گسترش است، و همچنین به دلیل انتشار php ورژن 7 به بالا، و در صورتی که وب سایت شما نیز از بستر مناسبی به منظور تغییر ورژن php برخوردار باشد، توانایی ارتقاء آن به سطح بالاتر و به دنبال آن، امکان دستیابی به سرعت بیشتر نیز فراهم خواهد شد. این مسئله توسط نمودار زیر به خوبی قابل مشاهده است.
مطابق با نمودار شکل زیر، ما از دو ورژن 3.6 و 4.1 وردپرس که به ترتیب دارای نسخه های php7 و php5.6 می باشند، در سایت خود استفاده کرده ایم، و اگر تمامی پلاگین ها یا افزونه ها با php7 سازگار باشد و همچنین ورژن وردپرس نیز به روز باشد، افزایش سرعت بیش از دو برابری در سایتمان دور از انتظار نخواهد بود و این امر سرعت بارگذاری داده ها و همچنین سرعت پردازش سایت را افزایش داده و واقعاً کاربردی و مؤثر می باشد.

قیمت هاست وردپرس مناسب

جهت دریافت هر خدماتی، اصلی ترین مسئله، هزینه ای است که قصد داریم صرف آن نماییم. این نیاز، جهت تهیه هاست نیز به شدت احساس می گردد، از این رو، کاربران می توانند به انتخاب و خرید هاستی بپردازند که با توجه به نوع امکانات آن که توسط شرکت هاستینگ ارائه می شود، دارای بالاترین بازدهی و کارایی برای سایت آنها باشد. گروه های موجود در شبکه های اجتماعی و همچنین در انجمن ها، همانگونه که خودتان مطلع اید، وقتی کاربران تمایل به تغییر هاستینگ سایت خود دارند، به لیست کردن تعدادی از شرکت های هاستینگ که اولویت بندی آنها با توجه به نیازهای اقتصادی بوده، اقدام می کنند، و از سایر افراد حاضر در این انجمن ها و گروه ها دعوت به تهیه هر کدام از هاست هایی که از هزینه مناسب تری برایشان برخوردار است و می تواند آپشن ها و امکانات بیشتری را در اختیارشان قرار دهد، می کنند.

خیلی از کاربران در مورد انتخاب هاست مناسب وردپرس و سازگاری با افزونه المنتور سوال میکردند برای همین موضوع این جلسه آموزش رو برای شما آماده کردم.

یکی از سوالاتی که ممکن است جهت راه اندازی وب سایت المنتوری و یا فروشگاه اینترنتی با المنتور ، به ذهن تمام کاربران و وبمسترها، این روزها خطور کند، این است که، خصوصیات بهترین هاست وردپرس چیست؟ چه نکاتی را جهت خرید آن باید مد نظر قرار دهیم؟ در این مقاله، خصوصیات بهترین و مناسبترین هاست وردپرس را برایتان شرح می دهیم تا از توانایی لازم جهت انتخاب هاست مناسب برخوردار گردید.

ویژگی های بهترین هاست وردپرس و افزونه المنتور

پیشنهاد خرید هاست برای وردپرس و مناسب با افزونه المنتور

ما شرکت نت افراز را به شما معرفی می کنیم این شرکت تمامی امکانات و ویژگی هایی که در بالا اشاره شده را دارا می باشد و می تواند بستری مناسب برای وب سایت تازه تاسیس المنتور شما باشد .

برای مشاهده تعرفه و سفارش روی بنر زیر کلیک کنید .

8 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده