جلسه ۱۵

افزونه در وردپرس چیست و آموزش نصب پلاگین

مسعود قربان خانی

مدرس : مسعود قربان خانی

فایل های ضروری و مورد نیاز

پخش ویدیو
تخفیف ویژه دانشجویان دوره رایگان وردپرس

علاوه بر تخفیف همیشگی المنتور پرو 20% بیشتر تخفیف بگیرید

کد تخفیف : off-elementor

در این نوشته شما می خوانید

قطعاً الان که دارید این مطلب را مطالعه میکنید با وردپرس آشنایی دارید و می دانید که با وردپرس می توانید وب سایت های حرفه ای شرکتی و فروشگاهی در کمترین زمان ممکن و بدون برنامه نویسی طراحی و اجرا کنید ، این امر تنها با افزونه های وردپرس محقق خواهد شد حالا باید در این جلسه پاسخ سوال افزونه در وردپرس چیست را پیدا کنید پس برای درک بیشتر افزونه های وردپرس با ما همراه باشید .

پلاگین وردپرس

پلاگین وردپرس چیست ؟

ما برای این که یک امکاناتی را به سایت وردپرسی خودمان اضافه کنیم نیاز داریم تا با برنامه نویسی وردپرس که زبان آن PHP می باشد آن ویژگی را اجرا و طراحی کنیم اما افزونه ها کار ما را راحت کرده اند یعنی اینکه یک سری افراد افزونه هایی در زمینه مورد نظر ما طراحی کرده اند و ما بدون اینکه کدنویسی کنیم میتوانیم آن ویژگی را در سایت خودمان به راحتی با چند کلیک داشته باشیم .

 

راستی ما در سایت به کمک یکی از افزونه های صفحه ساز وردپرس به شما آموزش داده ایم که چگونه طراحی سایت بدون کدنویسی انجام دهید شما میتوانید با مراجعه به بخش آموزش المنتور و با کمک افزونه فوق به راحتی سایت خودتان را طراحی کنید.

مواردی که بعد نصب افزونه باید رعایت شود

بعد از نصب افزونه حتما باید از آن را آپدیت کنید و این امر خیلی خیلی ضروری می باشد .

آپدیت افزونه وردپرس
آپدیت افزونه وردپرس

علت های الزامی بودن آپدیت پلاگین ها :

  1. چرا که ممکن پلاگین فوق مشکلات امنیتی داشته باشد و سایت ما مورد تهدید قرار بگیرد .
  2. هر توسعه دهنده افزونه سعی دارد با اضافه کردن امکانات مختلف سعی کند تا بیشترین نصب را در بین افزونه ها داشته باشد همین امر سبب می شود که امکانات جدید در اپدیت های بعدی برای ما فراهم کند.

از کجا افزونه ها را دانلود کنیم

فقط کافیه در به مسیر پیشخوان > افزونه ها > افزودن وارد شوید و طبق تصویر زیر در قسمت جستجو نام افزونه مورد نظر را تایپ کنید .

اضافه کردن افزونه به وردپرس
اضافه کردن افزونه به وردپرس

حالا میگید از کجا متوجه بشم نام افزونه با امکانات مورد نظرم چی هستش ؟

خوب این یک سوال خوبیه شما باید یک کلمه از امکاناتی که مورد نظرتان هستش رو تایپ کنید . مثلا اگر دنبال فرم تماس با ما هستید کافیه به لاتین بنویسید Form و یک سری افزونه ها برای شما نمایش داده میشود و باید افزونه ای را انتخاب کنید که نظر تعداد نصب فعال ، بروزرسانی و امتیاز بالاتر از بقیه باشند و تست کنید ببنید نیاز شما را برآورده می کند یا خیر .

نحوه جستجو پلاگین در وردپرس
نحوه جستجو پلاگین در وردپرس

انواع پلاگین ها

انواع پلاگین های وردپرس
انواع پلاگین های وردپرس

ما انواع مختلفی پلاگین داریم که در هر زمینه ای میتوانید بدون کدنویسی از آن ها در زمان خیلی خیلی کوتاه استفاده کنید که به شرح ذیل می باشد :

  1. افزونه فروشگاهی
  2. افزونه سئو
  3. افزونه کاربری و پروفایل
  4. افزونه صفحه ساز
  5. افزونه اسلایدر و تصویر
  6. افزونه فرم ساز
  7. افزونه کاربردی
  8. افزونه پشتیبانی و چت
  9. افزونه مدیریت
  10. افزونه درگاه بانکی
  11. افزونه بهینه ساز
  12. افزونه امنیت
  13. افزونه مارکتینگ
  14. افزونه شبکه اجتماعی
  15. افزونه رزرو
  16. افزونه بکاپ

افزونه های وردپرس چگونه کار میکنند

فقط کافیه آن را با چند کلیک که در ادامه به شما میگوییم نصب و فعال کنید و به راحتی از آن استفاده کنید .هر افزونه پس از فعال سازی در پیشخوان وردپرس در قسمت منو ها یک بخشی را با اسم خودشان برای شما ایجاد میکنند که شما به راحتی به تنظیمات و امکانات آن دسترسی داشته باشید . مثال زیر برای افزونه فروشگاه ساز ووکامرس می باشد.

نمونه افزونه نصب شده وردپرس
نمونه افزونه نصب شده وردپرس

افزونه های رایگان یا پولی

پلاگین رایگان و پولی
پلاگین رایگان و پولی

افزونه ها از لحاظ مالی به 3 قسمت تقسیم می شوند :

  1. افزونه های رایگان : که به راحتی میتوانید از مخزن وردپرس نصب و راه اندازی کنید و کاملاً رایگان هستند مثل افزونه Contact Form 7 که یک افزونه انعطاف پذیر و عالی برای ایجاد فرم در وردپرس می باشد .
  2. افزونه های پولی : این افزونه ها فقط و فقط در سایت های اختصاصی نویسنده افزونه قرار دارد و باید آن را خریداری کنید . مثل افزونه WP Rocket که یک افزونه افزایش سرعت وردپرس می باشد که به طرز خیلی زیادی سرعت سایت شما را بالا می برد .
  3. افزونه های رایگان اما پولی : درسته هم رایگانه هم پولی یعنی یکسری از قابلیت های آن رایگان قرار داده شده و یکسری از امکانات دیگر آن به صورت نسخه پولی یا معمولا با اسم Pro قرار داده می شود که شما میتوانید با تهیه نسخه پرو به تمامی امکانات دست پیدا کنید . مثل افزونه المنتور که میتوانید سایت خودتان را با آن طراحی کنید اما برای دستیابی به امکانات دیگر آن باید نسخه المنتور پرو را خریداری کنید .

 

4 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید استاد من روی یک سایت با قالب آماده دارم کار میکنم ولی در بخش افزونه ها میخوام یه افزونه سئو نصب کنم ولی متاسفانه گزینه افزودن و ندارم میشه راهنماییم کنید چکار کنم برای اضافه کردن افزونه

    1. سلام احتمالا این گزینه توسط طراح قالب آماده مخفی شده در انتهای ادرس سایت خودتان /wp-admin/plugin-install.php را بزنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده