بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ | ایمیل مارکتینگ چگونه کسب و کار را دگرگون میکند؟

آخرین بروزرسانی : ۲۱ آبان ۱۴۰۰

در این نوشته شما می خوانید

امروزه با گسترش فعالیت و کسب و کارهای اینترنتی، دیدن شدن و جلب رضایتِ مشتریان از جمله نیازهای اولیه می باشد.
اینکه شما به عنوان صاحب یک کسب و کار بخواهید مشتریان خود را از محصولات و خدمات جدیدخود آگاه سازید یا بن ها و کدهای تخفیف را به آن ها اطلاع دهید، جز لاینفک و حساس کسب و کار شماست. این شیوه در بازار و فضای اینترنتی توسط ایمیل مارکتینگ میسر میشود.
استفاده از متد ایمیل مارکتینگ در کسب وکارهای اینترنتی نقش مستقیم و تاثیرگذاری در تبلیغ محصولات و خدمات یک کسب و کار و همچنین ایجاد انگیزه برای وفاداری مشتریانش دارد.

قطعا استفاده از این تکنولوژی نیازمند یک وب سایت است ، اگر شما هنوز راه اندازی وب سایت خود را عملی نکرده اید و به دنبال یک آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی هستید قبل از هرچیز پیشنهاد میکنیم حتما بر روی لینک کلیک کرده و مقاله ی ما را دنبال کنید.
اما هدف اصلی ما در این مقاله این است که از بازاریابی ایمیل و ابزارهای ایمیل مارکتینگ صحبت کنیم تا در انتهای این موضوع شما به درک بهتری از ارزش استفاده از آن و دگرگونی در کسب و کار خود پی ببرید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا به تعریف فارسی آن، بازاریابی ایمیلی،  نوعی بازاریابی است که می تواند مشتریان موجود در لیست ایمیل شما را از محصولات جدید ، تخفیف ها و سایر خدمات آگاه کند.
همچنین می تواند یک فروش منظم و سازمان دهی شده ای را برای شما ایجاد کند.
یکی از این پلت فرم ها که با نام Mailchimp  درحال استفاده عموم می باشد، به عنوان یک سیستم بازاریابی و خدمات بازاریابی ایمیلی است که می تواند به شما در طراحی ، ساخت و بهینه سازی ایمیل ها کمک کند و شما بتوانید یک اشتراک گذاری منظمی برای تبلیغات و محصولات خود بین مشتریان داشته باشید و در نهایت بهترین بازده سرمایه گذاری را در برنامه بازاریابی خود بدست آورید.
این پلت فرم از این جهت مورد استقبال عموم واقع شده زیرا با تمام سیستم ها از جملهWordPress ، Magento ، Shopify سازگاری دارد.

اگر شما هم از وردپرس استفاده میکنید و به راحتیِ طراحی با المنتور آشنایی دارید، به همین سادگی شما میتوانید در پلت فرم میل چیمپ، ایمیل خود، را با کشیدن و رها کردن ها طراحی کنید.

مهمترین دلایل استفاده از ایمیل مارکتینگ

چرا باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

  1. بازاریابی ایمیلی یکی از مقرون به صرفه ترین استراتژی های بازاریابی به حساب می آید.
  2. به راحتی قابل مدیریت است و کنترل کامل را به شما میدهد تا با مشتریان خود ارتباط مستقیمی داشته باشید.
  3. سهولت استفاده از یک سرویس ایمیل مارکتینگ خوب، این امکان را به شما میدهد که خبرنامه های ایمیل بسیار جذاب با رابط کاربری آسان (به سادگی کشیدن و رها کردن) ایجاد کنید.
  4. با اطلاع رسانی ها و اشتراک گذاری از طریق ایمیل مارکتینگ، باعث افزایش ترافیک در وبلاگ و رسانه های اجتماعی شده و بیشتر دیده می شوید.
  5. اگر شما از بازاریابی ایمیل به درستی استفاده کنید، می تواند درآمد شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد.
  6. امکان تقسیم بندی ایمیل ها برای شما وجود دارد و میتوانید فقط پیام هایی را ارسال کنید که مختص گروه خاصی طبقه بندی و شخصی سازی شده است، مثلا میتوانید کاربران را بر اساس موقعیت جغرافیایی یا نوع خرید و … دسته بندی و هدف گذاری کنید.
  7. شما میتوانید با توجه به ابزارهای متعدد در ایمیل مارکتینگ، متناسب با سلیقه و کسب وکار خود یکی از آن ها را برگزینید.
  8. استفاده از یک ارائه دهنده خدمات ایمیلِ خوب این اطمینان را به شما می دهد که کمپین های ایمیل شما به پوشه ی اسپم یا هرزنامه ختم نشود و در Inbox مشتری قرار گیرد.

درک این نکته بسیار مهم است که همه ی موارد بالا و موفقیت های شما در بازاریابی ایمیلی بستگی به انتخاب نرم افزار بازاریابی ایمیلی که در ادامه به آن میپردازیم، دارد زیرا آنها مسئول اطمینان از تحویل ایمیل های شما هستند.

بهترین و محبوب ترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ

زمان آن رسیده که نگاهی به برخی از محبوب ترین ارائه دهندگان خدمات بازاریابی ایمیلی و نحوه برخورد آنها با یکدیگر بیندازیم.

  • HubSpot    لوگو hubspot

    یکی از پرطرفدارترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ HubSpot می باشد که از مزایای مهم آن میتوان به رایگان بودن و سهولت استفاده از آن نام برد.
    همچنین این ابزار مجهز به قالب های آماده ایمیل است و شما میتوانید به کمک ویرایشگر بصری که دارد به راحتی المان ها را کشیده و رها کنید.
    مهمترین قسمتی که HubSpot را نسبت به بقیه ابزارهای ایمیل مارکتینگ برجسته کرده، دارا بودن سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM است.
  • Sender      لوگو sender
    Sender یکی از بهترین ابزارهای رایگان ایمیل مارکتینگ در بازار است ، این سرویس با ویژگی هایی که دارد به شما اطمینان از تحویل ایمیل به مشتری را میدهد.
    همچنین این قابلیت را دارد که شما بتوانید در هر زمان بررسی کنید که کدام مشتری ایمیل های شما را باز کرده وحتی چه زمانی باز شده است.
    شما به کمک این ابزار میتوانید بدون هیچگونه دانش HTML ، ایمیل های جذابی ایجاد کنید، فقط کافیست از بین الگوهای ارائه شده یکی را انتخاب کرده و با اضافه کردن متن، تصاویر و فیلم و … آن را سفارشی کنید و تاثیر بیشتری را برای مخاطب داشته باشید.
  • Sendinblue    لوگو sendinblue
    این ابزار بیشتر به عنوان یک بستر ارتباطی در بازاریابی ایمیل است چرا که از ابزارهای بازاریابی ایمیلی و همچنین مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM برخوردار است.
    با الگوهایی که در این سرویس ارائه میشود شما میتوانید بهترین الگو را برای ایمیل خود انتخاب و طراحی کنید و با قابلیت پیش نمایشی که دارد از نمایش استاندارد آن اطمینان حاصل کنید.

  • Omnisend      لوگو omnisend
    این ابزار مخصوص مشاغل کوچک و متوسط است که شما میتوانید بصورت رایگان از سیستم ایمیل مارکتینگ آن استفاده کنید.
    این امکان برای شما مهیاست که ایمیل را بطورخودکار تنظیم کنید و در زمانی که برای مشتری مناسب میدانید یا آن ها ارتباط داشته باشید و ایمیل خود را ارسال نماید.

 

همین طور که میدانید تعداد این ابزارها نسبتا زیاد است و ما سعی کردیم بهترین آن ها را برای شما معرفی کنیم. اگر شما از ابزار دیگری استفاده میکنید و از آن رضایت دارید لطفا با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : https://sproutsocial.com/insights/free-email-marketing-tools/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده