بهترین ابزارها و افزونه سئو وردپرس 2024

آخرین بروزرسانی : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲

در این نوشته شما می خوانید

همین‌طور که میدانید به دلیل اینکه موتورهای جستجو منبع اصلی ترافیک، برای اکثر وب‌سایت‌ها در اینترنت هستند، بنابراین بهینه‌سازی وب سایت یا سئوی سایت برای موتورهای جستجو می‌تواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجوی کاربر رتبه بالاتری داشته باشید و به طور قابل توجهی کسب‌وکار خود را توسعه دهید.

در این مقاله از المنتور سایت قصد داریم، بهترین افزونه‌ها و ابزارهای سئو وردپرس را که باید از آن‌ها استفاده کنید برای شما مخاطبین عزیز توضیح دهیم. ازآنجایی‌که برخی از این ابزارها عملکردهای مشابهی را ارائه می‌دهند، ما در ادامه مشخص می کنیم که کدام یک از این ابزارها و افزونه‌های سئو بهترین هستند. بنابراین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی بهترین افزونه سئو وردپرس

هر آنچه در مورد ابزارها و افزونه‌ های سئو وردپرس باید بدانید!

احتمالاً برای شما هم زیاد پیش آمده است که هنگام خواندن نکاتی در مورد سئو یا جستجو برای “بهترین افزونه‌های رایگان سئو وردپرس”، با مقالاتی روبه‌رو شوید که چندین ابزار مختلف را در خود دارد. و شما را برای انتخاب آن سردرگم می‌کند.

این مورد می‌تواند برای کاربران مبتدی و غیرمتخصص نیز کاملاً گیج کننده و طاقت‌فرسا باشد.

حقیقت این است که شما برای به دست آوردن رتبه های جستجوی بالاتر به ده ها افزونه و ابزار برتر سئو(SEO) نیاز ندارید. بلکه مهم است شما موارد استفاده هر ابزار را به‌درستی درک کنید.

به عنوان مثال، شما هیچ وقت، برای جلوگیری از تداخل افزونه‌ها، از بیش از یک افزونه سئو وردپرس در وب سایت خود استفاده نمی‌کنید.

پیشنهاد می‌کنیم اگر سایت خود را هنوز تکمیل نکرده‌اید با خرید المنتور پرو، صفحات خود را به صورت حرفه ای تر طراحی، سئو و بهینه کنید.

ما در ادامه به افزونه‌های سئو All in One SEO، Yoast SEO، SEOPress و Rank Math و … اشاره خواهیم کرد. اما به خاطر داشته باشید که اگر تازه‌کار هستید و برای اولین بار شروع به کار می کنید به همه آن‌ها نیاز ندارید زیرا آن‌ها مجموعه ای از ویژگی های مشابه هم دیگر را دارند.

معرفی 6 مورد از بهترین افزونه‌های سئو وردپرس

افزونه سئو وردپرس All in One SEO (AIOSEO)

این مورد یکی از بهترین افزونه سئو وردپرس در بازار است. که در حال حاضر بیش از 2 میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند، این افزونه جامع‌ترین ابزار سئو است و به شما کمک می‌کند تا رتبه‌بندی در نتایج جستجو را بدون یادگیری اصطلاحات پیچیده سئو بهبود ببخشید.
راه‌اندازی افزونه ی All in One SEO بسیار ساده است و به طور خودکار به شما کمک می‌کند بهترین تنظیمات سئو را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید. AIOSEO در کنار امکانات و ویژگی های زیادی که دارد، تجزیه و تحلیل درون صفحه یا سئوی داخلی یکی از این ویژگی هاست (TruSEO). که آن را با یک چک لیست عملی برای بهینه‌سازی پست ها و صفحات به شما نشان می‌دهد.

افزونه سئو وردپرس All in One SEO (AIOSEO)

چک لیست سئو داخلی سایت شامل یک تولید کننده متا تگ هوشمند است که می‌توانید از مقادیر پویا (سال جاری، ماه، روز، فیلدهای سفارشی، اطلاعات نویسنده و موارد دیگر) در عنوان سئو و دیسکریپشن خود استفاده کنید. این بدان معناست که برای تغییر عناوین سئو نیازی به، به‌روزرسانی پست ندارید.

افزونه سئو وردپرس SEMRush

افزونه SEMRush به عنوان یکی از افزونه‌های پرطرفدار سئو است که توسط کارشناسان حرفه ای سئو، بازاریابان، وبلاگ نویسان و مشاغل و کسب‌وکارهای گوناگون با اندازه‌های مختلف استفاده می‌شود. و مجموعه ای جامع از ابزارها را برای افزایش ترافیک شما فراهم می‌کند.

افزونه سئو وردپرس SEMRush
شما می‌توانید به کمک این افزونه برای یافتن کلمات کلیدی و عبارات مناسبی که بتوانید به‌راحتی در آن‌ها رتبه ی بالایی بگیرید، استفاده کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تحقیقات رقابتی داشته باشید و ببینید رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بالایی دارند و چگونه می‌توانید آن‌ها را شکست دهید.
ابزار SEMRush SEO Writing Assistant به شما کمک می‌کند محتوای وب سایت خود را بهبود ببخشید. و چون با وردپرس ادغام می‌شود این امکان را خواهید داشت که محتوای سئو شده ی بیشتری بنویسید.

افزونه سئوی وردپرس Yoast SEO

یواست سئو، یک افزونه محبوب و پرکاربرد سئو وردپرس است که به شما امکان می‌دهد وب سایت وردپرسی خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
شما می‌توانید به‌راحتی عناوین سئو و دیسکریپشن را به تمام پست ها و صفحات وب سایت خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید از این افزونه برای اضافه کردن متادیتای Open Graph و تصاویر رسانه های اجتماعی به مقالات خود استفاده کنید.

افزونه سئوی وردپرس Yoast SEO

یواست سئو به طور خودکار نقشه سایت XML را برای تمام محتوای وب سایت شما ایجاد کرده که کار خزیدن ربات‌های موتورهای جستجو را آسان تر می‌کند. همچنین اگر زمانی خواستید از افزونه سئو دیگری استفاده کنید، به شما کمک می‌کند به‌راحتی تنظیمات داده‌های سئو خود را ایمپورت کنید.

افزونه سئو وردپرس SEOPress

SEOPress یکی دیگر از افزونه‌های ساده و در عین حال قدرتمند سئو وردپرس است. این افزونه شامل تمام ویژگی‌هایی است که از یک افزونه سئو انتظار دارید. مانند متای عنوان سئو، دیسکریشن، پشتیبانی از متادیتای Open Graph، نقشه های سایت XML برای تصویر و محتوا، تغییر مسیرها و موارد دیگر.

افزونه سئو وردپرس SEOPress
راه‌اندازی این افزونه ساده است به طوری که کاربران مبتدی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند و تنظیمات پیشرفته ای نیز برای کاربران باتجربه تر ارائه می‌دهد. این افزونه از نظر امکانات و ویژگی ها با دیگر افزونه‌های برتر SEO وردپرس در بازار قابل مقایسه است.خصوصاً اینکه نسخه پولی این افزونه ارزان‌تر از سایر افزونه‌های سئوی پولی برتر وردپرس موجود در بازار است.

توجه: SEOPress یک افزونه برای سئوی سایت وردپرسی شما است. به یاد داشته باشید، شما فقط به یک افزونه سئو وردپرس در سایت خود نیاز دارید. اگر هنوز طراحی سایت خود را انجام نداده یا به پایان نرسانده‌اید، می‌توانید از آموزش طراحی سایت استفاده کنید.

افزونه SEO وردپرس Rank Math

رنک مث یک افزونه کاربرپسند برای سئو وردپرس می باشد که به سرعت در حال رشد است و به شما امکان می‌دهد وب سایت خود را برای موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی بهینه کنید. این افزونه راه‌اندازی و پیکربندی راحتی دارد و به شما امکان می‌دهد تا داده‌ها و تنظیمات خود را از سایر افزونه‌های سئوی قبلی، در طول راه‌اندازی وارد کنید.

افزونه SEO وردپرس Rank Math

رنک مث به شما امکان اضافه کردن متای عنوان، توضیحات و متادیتای Open Graph به پست‌های وبلاگ را می‌دهد. به کمک این افزونه همچنین می‌توانید نقشه سایت XML ایجاد کنید، به سرچ کنسول گوگل متصل شوید و دسترسی به ویژگی های افزونه را بر اساس نقش‌های کاربر کنترل کنید.

توجه: Rank Math شاید یک جایگزین مناسب به جای AIOSEO است.

افزونه سئو وردپرس Redirection

افزونه Redirection  معروف‌ترین و بهترین افزونه ریدایرکت وردپرس است. و به شما کمک می‌کند تا ریدایرکت ها و تغییر مسیر را مدیریت کنید. و به‌راحتی خطاهای 404 در وردپرس را با تنظیم ریدایرکت ها رفع کنید.

لینک های شکسته می‌توانند بر سئو سایت شما تأثیر بگذارند و تجربه بدی را برای کاربران شما ایجاد کنند. اگر مدتی است که سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید، باید هر از چند گاهی سایت خود را از نظر لینک های خراب بررسی کنید و آن‌ها را تعمیر کنید.

افزونه سئو وردپرس Redirection

راه‌های مختلفی برای یافتن لینک های شکسته در وردپرس وجود دارد ولی شما می‌توانید به کمک افزونه ریدایرکشن آن ها را مرتفع کنید. و هنگامی که یک لینک خراب را پیدا کردید، آن را با نشان دادن لینک صحیح به کاربران یا حذف لینک نادرست برطرف کنید.

جمع بندی نهایی

امیدواریم این مقاله به شما در شناخت و انتخاب بهترین افزونه‌ها و ابزارهای سئو وردپرس برای وب سایت خود کمک کرده باشد. به خاطر داشته باشید که همیشه از یک نوع از این افزونه‌های در سایت خود استفاده کنید تا به مشکلاتی از قبیل تداخل اطلاعات و تنظیمات برنخورید.

اگر به دنبال موضوعی بودید که در اینجا ذکر نشده است، لطفاً برای ما در کامنت بنویسید.

شما این امکان را دارید برای تست سرعت و عملکرد سایت خود از ابزار جی تی متریکس استفاده کنید. در صورت تمایل سری به مقاله ی ما در مورد معرفی GTMetrix بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آپدیت های جدید محصولات

جدیدترین محصولات آپدیت شده